Nutriton?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Lady1985, Aug 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Hallo,

Mijn zoontje van bijna 6 weken (58 cm, 4900 gram) krijgt nu op advies van het CB 6 flessen van 120 cc per dag met 4 schepjes poeder en 1 schepje Nutriton. Dit omdat hij met enkel 6 flessen van 120 cc niet verzadigd is. Nu is het zo dat hij sinds dat we dit gebruiken, last heeft van diarree. De Nutriton zorgt echter wel voor verzadiging waardoor ik er eigenlijk niet meteen mee wil stoppen. (Hij lijkt zelf ook nog niet echt last te hebben van de diarree)
    Kan het zo zijn dat zijn lichaam nog met wennen aan de Nutriton? Hij krijgt het namelijk pas sinds 3 dagen. En mocht de diarree niet weggaan, is er dan iets anders wat ik kan doen zodat hij wel verzadigd blijft?

Alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,

Het kan zeker zo zijn dat de darmpjes van je kindje nog even moeten wennen aan de nutriton. Darmpjes kunnen wel 2 weken nodig hebben om te wennen. Mocht je kindje diarree houden, kun je misschien nog een ander speentje of ander merk fles proberen.

Groetjes Eveline

Share This Page