Hoi, Wij maakte ons zoontje ook wakker om 23:00u voor de fles. En die dronk hij dan altijd gulzig leeg. Ineens mee gestopt en niks aan de hand. Gewoon proberen. Gemiddeld komt hij eens per week nog voor een fles rond 5en. Andere keren is een speentje voldoende. Hij is 4.5 maand.
Hoi zeilboot, Ja heb het vanacht geprobeerd laatste om 20uur daarna om 1uur flesje en 3uur 5uur speentje. Even een paar dagen proberen kijken of het werkt. Ik hoop dat hij steeds later komt en uiteindelijk geen fles meer hoefd snachts
Hier was het zo dat ze om 23.00 de laatste fles kreeg en snachts op verzoek. Dit stelde ze zelf steeds verder uit, en des. Later ze kwam, des te minder ze kreeg, en om 8.30 begon de 'normale' dag weer. Op een gegeven moment liet ze zelf die fles weg. Net als de 23.00 fles, ze weigerde hem ineens gewoon. Maar goed ik ben geen goed voorbeeld want binnen 2 weken ging ze van 6 flessen naar 4 flessen, en ze slaapt van 19.30-20.00 tot 8.30. Ook niet echt normaal op haar leeftijd geloof ik.
Toevallig wilde ik hier dezelfde vraag gaan stellen. Onze knul is 16 weken en sinds 4 weken vraagt hij weer nachtvoeding (heeft 4 weken doorgeslapen, bijna klokje rond). En sinds deze week vraagt hij zelfs 2 nachtvoedingen en dat terwijl ik ben begonnen met een fruithapje. Rijstebloem door de voeding heeft hier geen effect. Het CB adviseerde mij ook om de nachtvoeding gewoon te laten vallen en hem maar 'even' te laten huilen. Maar dat huilen houdt hij vol totdat hij zijn fles krijgt. Dus dat advies kon ik helemaal niks mee. Vanochtend ben ik met hem naar de huisarts geweest om daar advies in te winnen. Volgens de huisarts kan ik het beste hem volgen. Als hij een fles wilt gewoon aan toegeven, hij zal het dan ook echt nodig hebben. Probleem is alleen dat hij geen genoegen neemt met kleine flesjes; hij zet het dan gewoon weer op een krijsen net zo lang totdat hij genoeg gekregen heeft. Hierdoor zitten we soms op 7 flessen van 180/6!!! en daarnaast dus nog een fruithapje! De huisarts vond dit geen probleem, omdat hij gewoon goed groeit en gezond is, maar ik vind het toch wel erg veel. Dus besloten om vanaf vandaag maar eens Forte te gaan proberen. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dit het beste kan geven? Helft gewoon en helft Forte?
@Allesje: hier ook hoor. Geen nachtvoeding van 2 maand tot 4 maand ongeveer, en dan opeens weer wel tot 7 maand. Ik vond het niet zo gek: ze werd toen ook veel alerter en actiever, dus het leek me logisch dat ze dan ook meer honger had. Geen ervaring met forte hier owv van KMA.
Hallo Shakes. Ik vind het idd in die zin ook niet zo heel vreemd, want meneer is de hele dag heeeeeel actief. Zijn hele lichaam doet mee met spelen, hihi. Hij heeft overigens ook HA voeding ivm mijn allergieen, maar wil toch voorzichtig de Forte gaan proberen hierbij. Baal echt van dat advies van het CB. Want door hem 's nachts maar een klein flesje te geven, zit ik nu al drie nachten om de twee uur op met hem. Dus vannacht krijgt de kleine man als hij zich meldt gewoon een normale fles.