voeding voor hongerige baby's

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door DarkAngel25, 21 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Hoi,

Ik weet dat er voeding is voor hongerige baby's. Maar wat houd dit precies in? Zijn ze dan langer verzadigd?

Is t een voeding opzich? Moet of kan je deze mengen met de gewone voeding? Zo ja in welke verhouding dan?

hopelijk kan iemand mijn vragen beantwoorden.

DA

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Flesvoeding voor hongerige babys zorgt ervoor dat een kindje een meer verzadigd gevoel krijgt. Voor bijv doorslapen zal het niet echt helpen (is het ook niet voor bedoelt) maar voor een kindje wat veel honger heeft wel.

Het is een voeding opzich, maar beter is om het eerst te mengen, dus 1 schepje te vervangen en kijken wat dit doet. Alle schepjes vervangen kan altijd nog.

3. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Mijn dochter red ondanks dat ze nu goed fruit en groente eet t niet om 4 uur tussen de fles te houden. Ze drinkt steeds alles op en 3/3.5 uur later komt ze weer. Ook in de nacht word ze 2/3/4 x wakker, 1 van die keren krijgt ze dan een fles, om vervolgens 3.5 uur later weer wakker te worden voor een fles. Ze gaat dan ook echt niet meer slapen voordat ze een fles gehad heeft. Ik heb t idee dat ze gewoon echt honger heeft nog. Mijn dochter is al wat aan de zware kant, ik wil voorkomen dat t een beetje uit de hand gaat lopen. Want als ze zo doorgaat komt ze boven een liter uit per dag.

4. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Dan is forte een goede oplossing. Het valt wat zwaarder op de maag.

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Voor zulke kindjes is idd forte.

Vervang in elke fles bijvoorbeeld 1 schepje standaard (of wat je geeft) naar forte. Kijk of dit al voldoende effect heeft. Zo niet, dan vervang je nog een schepje.
    Door het rustig uit te proberen is de kans op reactie of problemen kleiner en je kunt zo goed uitzoeken welke verhouding het beste werkt. Geef het wel even de tijd (dus niet elke dag ophogen).

Hopelijk werkt het!

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    En probeer eerst de fles overdag. Stel dat je toch wat reacties krijgt qua darmpjes, dan heb je die niet s'nachts ;)

7. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Ja ik heb vandaag meteen forte gehaald! ze heeft nu 1 fles ervan op zeg maar. Ben erg benieuwd!

8. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    De forte zou een goede oplossing zijn, maar hier had ik juist door het mengen met de gewone voeding vreselijke krampen. Achteraf heb ik spijt gehad om niet meteen over te stappen. Mocht namelijk van de kinderarts gewoon in 1x over, maar dacht ook minder reactie te krijgen door te mengen en ik had nog een complete pot voeding staan die net een dag open was.

Tijdens een weekend weg alleen de forte gegeven en dus minder krampen dan gemengd. En ik merkte echt verschil, zat inderdaad langer tussen de voedingen. Is inderdaad wat zwaarder en verteerd minder snel. Voedingswaarde is hetzelfde als bij de standaard.

9. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Da: Wij hadden in het begin ook forte voor i.sa. We deden dan 4 schepjes forte en 2 schepjes gewone nr 1. Dan ging het goed ze had gewoon ook erg veel honger. Je moet even kijken wat voor haar werkt. Hoe gaat het nu?

10. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    zit nu op 3/3 en ze houd t nog steeds niet altijd vol. zit te twijfelen of ik 2/4 ga doen.. maar ze is bijna 6 maanden en mag dan over op grotere potjes eten, misschien dat ze dan wel meer tevreden is.

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Waarom bied je haar niet gewoon meer groente en of fruit aan? Bij onze kinderen merkte ik bijv ook dat zodra we geen potjes meer gaven, maar ze vers mee lieten eten ze minder flessen/borstvoedingsmomentjes gingen krijgen. Kan je ook nog naar kijken. Had echt het idee dat echte stukjes en/of rapley ze langer verzadigde dan de gepureerde hapjes.

Maargoed ik keek nooit zo naar de hoeveelheid groente of fruit die ze mochten, maar wat ze wilden (zolang dat niet buitensporig veel was ;)). Ieder kindje is anders en de adviezen zijn mooi van ... gr groente/fruit, maar het kan echt geen kwaad meer te geven hoor. Met fv is het natuurlijk wel zo niet structureel over die 1l te gaan, maar met bijvoeding is dat echt niet zo strikt hoor. Zou dus echt gewoon wat meer erbij aanbieden, helemaal als ze er goed op reageert.

12. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Inderdaad extra groente en fruit geven of wel de schepjes ophogen. Ik geef gewoon 6 schepjes forte per fles.

13. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Ja ik heb nog een paar kleine potjes vanaf 4 maanden, ga vandaag 6 maanden potjes halen.

Waar ik nog wel over aan t twijfelen ben is brood. Ze mogen nu vanaf 6 maanden brood. Aan de ene kant vind ik dat zo vroeg en ook wel een beetje eng hoor. Maar aan de andere kant als ze bij mij op schoot zit en ik eet iets van brood, wil ze t uit mijn handen trekken.

Deel Deze Pagina