nachtvoeding en gewenning

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door baby001, 15 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Hallo allemaal

Ik vraag me af... tot hoever kunnen de kleintjes wennen aan nachtvoedingen?

Mijn dochter van 5 maanden sliep in het begin een paar weken door (ong 6/7 uurtjes) rond de 3 maanden werd dit minder en kwam ze rond 2300/300/700 uur..heel netjes dus....maar nu....sinds een week... is het drama! Om de 2 uur is het huilen / zeuren...en dat houd niet op totdat ik voeding geef...als ze nu goed zou drinken vind ik het best maar dit gebeurd niet altijd...

speentje wil ze niet....nouja, alleen als ik hem vasthoud wany als hij eruit valt begint het opnieuw...ze kan super goed duimen maar dat doet ze dan niet...

ik weet niet waarom ze dit doet maar zie het ook niet zitten dat dit zo blijft!

In 24 uur zat ik gister op bijna 12 voedinge !

2. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Ik zou er toch zoveel mogelijk aan toe geven, je kan het niet stoppen, je hebt niet veel keus denk ik.

3. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Ik geef er ook aan toe hoor maar was eigenlijk benieuwd of iemand dit herkend en of ze op een gegeven moment gaan slapen om om de twee uur te drinken...

4. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Hier wisselt het ook heel erg, het is een tijdje maar 1 nachtvoeding geweest, maar momenteel zijn het er 2 a 3..

5. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    #5 Humtum, 15 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2015
    Volgens mij is t op deze leeftijd nog geen gewenning hoor, dat komt pas later. Wel kan er naast honger ook mamahonger of zuigbehoefte zijn. Als er na speen, knuffel, kus niet weer geslapen wordt zou t in mijn ogen toch echt honger zijn. Hier komt zoonlief snachts meestal om de 4 uur, soms moppert hij na 2.5-3u al, als ik m dan z'n speen teruggeef slaapt hij vaak nog een uurtje. Soms spuugt hij hem echter weer uit en gaat hij harder huilen, dan krijgt hij gewoon eten. Hij is nu bijna 4 maanden.

Mogelijk is t bij jou groeispurtje en dus meer honger? En 5 maanden is toch ook weer een sprongetje??

6. LynnLemon

LynnLemon Lid

9 mrt 2015
    53
    0
    0
    Straatsburg, France
    Of ziekjes aan het worden en jou antilichamen aan het gebruiken om niet echt ziek te vallen.

7. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Spontaan ging het vannacht weer als vanouds!! :)

8. sther3

sther3 Niet meer actief

Zal voorlopig nog wel af en aan gaan, hier met 9 maanden nog steeds 1 nachtvoeding, op sommige nachten nog twee of drie.
    Ene nacht gaat beter dan de andere.. Maar dan weer verkouden, dan komt er een tandje, drukke dag gehad, etc..

9. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Hmm...te vroeg gejuicht...vannacht was het dramatisch...alleen maar huilen huilen :( zo sneu :(

10. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Awww.... Hier sliep zoon rond 6/7 maand ook van 22 tot 5 en nu 3-4 nachtvoedingen.... vanalles geprobeerd (behalve laten huilen) maar vooral op dagen dat hij naar het kdv is geweest zijn de nachten erg onrustig. Co-sleeper staat nu naast het bed dus het is nu knuffel of aanleggen omdraaien en verder slapen. Veel meer rust en laat het doorslapen even los. Komt vanzelf.

11. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    De nachten variëren hier ook nogal. De ene nacht slaapt hij uren aan een stuk, en dan zit er plots een nacht tussen die één lange clusterreeks lijkt. Soms herken ik een oorzaak (pijn, ziekte, krampjes, drukte...) en soms komt het uit bet niets. Ik denk er niet teveel bij na, go with ghe flow...

12. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Je leest zo vaak dat een kindje in het begin s nachts beter sliep dan wanneer ze ouder worden. Hier is dat ook zo!
    Ik denk dat het echt te maken heeft met de ontwikkeling die zo hard gaat, elke dag nieuwe dingen zien en leren.
    En nu komen er weer tandjes door.
    Ik heb het er ook soms echt zwaar mee, die gebroken nachten, zo vermoeiend! Maar de laatste tijd zit ik niet meer te 'rekenen' hoeveel uur hij nou heeft geslapen en ik...
    Go with the flow, het is echt zo!
    Ik ben ook niet voor laten huilen, ik slaap niet, man wakker en wat heeft je kindje eraan. Hoogstens 20 minuten voeden en we slapen weer.

@TS: dat je kindje zo huilt s nachts kan ook wel wat anders zijn! Huilen ben ik sowiso niet gewend! Zo ook zomaar oorontsteking kunnen zijn, dan willen ze niet plat liggen!

13. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Ze is net een paar dagen ziek geweest...toen een goede nacht als vanouds...en vannacht weer om de 1.5 uur...ze ligt dan te mokken in bed en slaapt pas verder als ik haar aan de borst heb gehad (drinkt dan maar een paar slokken dus echt honger is het niet)
    Echt blij werd ik er vannacht niet van :(

14. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Maar ach, we blijven vrolijk verdergaan... het zal vast een keer over gaan...als het tanden zijn hoop ik dat ze snel komen!

Deel Deze Pagina