Wie wil even meedenken- voedingsschema

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lauwra, 19 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Zl wil al een hele tijd overdag maar zeer matig aan de borst. Hij heeft het er gewoon te druk voor:D
    Ik vraag mij echt af of hij wel genoeg vocht binnen krijgt zo.
    Hoewel hij het s nachts meestal wel inhaalt, wat ik dan weer minder vind...;)
    s Morgens heeft hij een hele natte plasluier en dan verschoon ik hem eind van de middag soms nog een keer maar eigenlijk kan hij wel met 1 luier doen de hele dag (als hij niet gepoept heeft).
    Hij weegt bijna 10 kg en volgens de richtlijnen zou hij dan 1000ml vocht nodig hebben op een dag. Ik heb geen idee wat hij s nachts drinkt of overdag aan de borst.
    Hij krijgt geen ander drinken dan bv.

Gisteren dronk hij wel een fles leeg met kunstvoeding, terwijl hij niet aan de borst wilde.
    Is het een idee als ik 1 keer per dag een flesje kv geef, en hoeveel dan?

Onze dag ziet er ongeveer zo uit:
    7 uur: drinkt kort bv
    7.30: halve boterham
    10.30: fruit
    12.30 halve boterham
    15.30: als hij geen bv wil 100 ml yoghurt
    18:00: groente
    19.00: bv (dan wil hij wel heeel graag!)

Tussendoor bied ik hem in elk geval voor een slaapje de borst aan en na de boterham tussen de middag, dan drinkt hij ook altijd wel wat.
    En dan s nachts nog 2-4 keer drinken.

2. sther3

sther3 Niet meer actief

Hier gaat het ook zo ongeveer, maar ik bied wel water en thee aan. Wil je hem nog geen ander vocht geven of...? Zolang hij alert is etc zou ik me geen zorgen maken. Maar ik maak me sowieso niet zo snel zorgen, dus daar heb je niks aan 😁

3. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Waar voedt je overdag en heb je daarin ook al andere plekken geprobeerd?
    Lotte drinkt in de woonkamer erg kort, echt even een slok tussendoor, maar liggend op bed drinkt ze heel goed net als in de stoel op haar kamer.
    De eerste voeding krijgt ze bij ons op bed, de voedingen daarna op haar kamer voor of na een slaapje. Probeer in elk geval minimaal om de 3 a 4 uur aan te bieden.
    Kan best zijn dat hij straks ondanks meer voedingen overdag toch niet doorslaapt.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou hem geen kv meer geven, dat is best wel zoet, en moet hij over 2-3 maand ook weer vanaf.

Probeer je ook bv aan te bieden bij het fruit en de boterham? Anders kun je daar ook thee of water bij geven.

Die 1000cc is niet zo nodig hoor. Mijn oudste drinkt niet veel, vanaf de 9 maand echt steeds minder. Hij dronk zijn 3 melkflessen goed (zoals jou borstvoedigen, alleen wel overdag) en verder wilde hij weinig. Hij is nu 7 en drinkt nog steeds niet veel. Hij heeft er ook geen last van.
    Alleen een fase in de peutertijd werd zijn ontlasting te hard. Toen moesten we wel meer dwingen tussendoor of verstopt (extra water in zijn pastasaus, zijn Brinta aangemaakt met extra water etc).
    Maar als hij verder gezond is is die 1000cc niet zo heilig hoor..

5. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    @ sther3: ik bood juist nog geen water en thee aan omdat hij dan nog minder bv zou drinken. Ik doe wel extra water/kookvocht door zijn groenteprakje.

@Roomsoesje: ja ik heb van alles uitgeprobeerd maar als hij niet wil doet hij t echt niet of neemt 1 slok. Ik ga altijd al rustig met hem boven zitten, op zn eigen kamertje waar we s nachts ook zitten.
    En ja zucht....:D het wakker worden s nachts zal vast niet alleen te maken hebben met de hoeveelheid vocht die hij overdag binnen krijgt...

@deepfreeze: ik heb al kv in huis omdat hij dat binnenkort s avonds moet gaan krijgen als ik werk, dan is de voorraad bv in de vriezer leeg. Dus daar went hij dan toch al aan.
    Ik bied sowieso bv aan elke 2 a 3 uur. En nee, k weet wel dat die 1000ml misschien niet perse hoeft, volwassenen halen ook de 2,5 liter niet, maar ja t is niet voor niks een richtlijn dus wil wel dat hij er in de buurt komt.

Maar goed, t is verder een heel vrolijk gezond manneke en zijn ontlasting is ook soepel. Dus k zal me er ook maar niet teveel druk om maken dan;)
    Bedankt voor jullie antwoorden.

6. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Geen zorgen maken, schijnt bij de leeftijd te horen, zeker met BV. Mijn dochter zit nu ook in die fase en drinkt in totaal ongeveer hetzelfde als jouw zoontje. Ze krijgen ook vocht binnen met het vaste voedsel he, vaak veel meer dan je denkt. Zolang hij alert blijft en een zacht genoege ontlasting heeft krijgt hij echt voldoende vocht voor nu. En rond de 10mnd schijnen ze ineens weer die fase van BV weigeren voorbij te zijn, dus nog even volhouden!

Deel Deze Pagina