Nachtvoeding en hongerigheid

Discussie in 'Voeding' gestart door piccolina, 4 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Diksap voor een baby van 4 maanden? Zou ik niet aanraden.

2. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0
    :d:d:d

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.184
    113
    Brabant
    Ik weet niet helemaal wat precies je vraag is, maar ik probeer mee te denken.
    Wat als je nu eens gewoon de dag begint om 7 uur? Je kind wordt wakker tussen 6 en 7 en hoewel dat misschien wat vroeg klinkt, is dat voor een kind een heel normaal tijdstip om de dag te beginnen.
    Of neem ze heel even bij je tot 7 uur en maak dan haar ontbijt.
    Dan zou je 7 -11 -15-1900-2300 hebben. Moet je haar wakker maken voor de late of komt ze zelf?
    Over snel drinken, volgens mij kun je van difrax een dichte speen bestellen waar je zelf een gaatje in kunt prikken. Zo klein als je wilt:)

4. adi

adi Niet meer actief

Helemaal mee eens.

Daarnaast is 6 uur geen nacht maar ochtend. Ik snap niet waarom je haar s ochtends gaat rekken tot 9.30uur. Ze wil waarschijnlijk gewoon haar ontbijt!

Ik zou persoonlijk stoppen met pepti, stappen naar een echte voedingsdeskundige, en de voedingen anders verdelen over de dag.

- Als ze s ochtends komt 180/6 ( dus gewoon om 6-7 uur)
    - dan rond 11 uur 180/5
    - 15 uur 180/5
    - 19 uur 180/6
    dan heb je nog 8 schepjes die je s nachts kunt geven. In 1 of 2 voedingen, evt met meer water per fles.

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als je toch steeds hetzelfde vraagt en er hebben al heel veel mensen heel veel adviezen gegeven moet je toch eens leren lezen!

Jij hebt vooraf besloten dat pepti niet zal helpen, dat zeg je zelf, dus helpt het niet.
    Meestal helpt pepti wel, of minstens iets, maar meestal gaan ouder(s)/verzorger(s) ook direct over als men dat advies krijgt. Hoe meer een kindje in aanraking komt met de stof waarvoor het allergisch is, hoe meer last ze ervan krijgen en hoe langer en heftiger het duurd. Ter vergelijking, iemand die voor het eerst pinda krijgt zal niet direct in shock raken en dood gaan, maar krijgt eerst een veel lichtere reactie. Blijft de persoon pinda eten zal de reactie steeds heftiger worden.
    Er is dus grote kans, als ze idd kma heeft, dat haar darmen zodanig zijn aangetast dat pepti niet voldoende is. Nutramigen is dan eventueel een oplossing en anders neocate (koemelk vrij). Haar darmen zullen veel langer de tijd nodig hebben te kunnen herstellen dan bij een kindje waarvan de ouder(s)/verzorger(s) wel direct op dieetvoeding zijn overgestapt.

En even serieus; waarom blijf je topics starten en advies vragen om vervolgens te roepen dat wij het toch niet weten en je toch niet naar ons luistert?
    In je topic over pepti en honger heb ik mij bewust erbuiten gelaten, maar dan roep je het tegen andere (ervaringsdeskundige) dames.

6. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Voeding rekken? Euhm sorry hoor maar ze heeft gewoon honger dan! Eet jij niet als je honger hebt?!

Ik zou dringend eens naar adviezen van deze dames gaan luisteren hoor! Hoewel ik het gevoel krijgt dat het allemaal niet klopt want in andere topics geeft je dochter wel terug, en nu opeens niet, nu drinkt ze 1 liter op een dag. Ik snap er niks meer van. Maar als je doet zoals je beschrijft dan heb ik medelijden met je dochter. Leer toch eens naar haar luisteren, wat zij nodg heeft, ipv wat jij wil, wat jij mooi vindt. Denk niet dat 1 cb gaat zeggen dat je je kind honger moet laten lijden omdat ze zo mooi gemiddeld is. Dan komt ze maar op de +1 lijn, gaat ze niet dood van. Mijn dochter volgt die nu ook, en ze is echt niet dik of ongezond. Nee ze is heerlijk vrolijk en drinkt normaal!

7. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier begon de dag gewoon op het moment dat ze wakker werd en dat was ook meestal tussen 6-7u, dat telt echt niet meer als nachtvoeding!
    Er waren ook momenten dat ze wel nog een keer 's nachts kwam en dan kreeg ze altijd gewoon te drinken!
    Al gaf ik eerst nog BV dus zat ik niet aan een maximum gebonden...

Maar sluit me wel aan bij de andere dames, als je hier een topic opent voor advies maar daar vervolgens niks mee doet of het zelfs belachelijk maakt, tja, dan kunnen wij daar ook niks meer mee.
    En waarom je nou pepti bent gestart is me ook een vraagteken? Wat zijn haar klachten dan als het geen verschil maakt?

8. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Btw een pak allergy care kost geen 90 euro maar 30euro!
    Nog steeds veel geld maar 3x minder dan wat jij zegt

Deel Deze Pagina