hallo ik had al eerder een berichtje hier geplaatst over het schema van mijn dochtertje, maar kom er nu helemaal niet meer uit dit is haar schema 7.00 uur fles 180 ml + 6 schepjes 10.00 uur fruit 11.00 uur 1 boterham met drinken 14.30 fles 150 ml + 5 schepjes 17.00 uur warme hap + toetje 19.00 uur fles 210 ml + 7 schepjes en 2 schepjes pap tussendoor nog een koekje of soepstengel maar nu wil ze de fles van 19.00 uur niet meer drinken al een tijdje geef ik haar misschien teveel achter elkaar? of moet ik misschien wat weg laten? dat ze naar 2 flessen mag of iets... ik zit met m'n handen in mijn haar, want voor de nacht moet ze natuurlijk wel voldoende binnen hebben. ik vind het zo lastig heeft iemand misschien tips voor mij?
met deze leeftijd hebben ze nog 500ml aan zuivel nodig.. dat kun je aanvullen met yoghurt en smeerkaas bijvoorbeeld. opzich is het volgens mij niet heel erg op dicht op elkaar mijn dochter eet rond 18:00 warm en krijgt rond 19:30 der laatste fles.. eet ze veel groente?
ze eet ongeveer 100 gram groente en ze eet dan ook echt alles op met toetje erbij. maar dan om 7 uur met de papfles drinkt ze maar heel weinig van, ik dacht dat ik haar teveel gaf op een dag
Ik vind het fruit en de boterham wel erg dicht op elkaar. Hier eigenlijk al een tijdje: Wakker worden: fles 150/5 7:00/7:30: boterham 9:30/10:00: fruit 11:00: flesje 150/5 (meestal niet leeg) 12:30: boterham 15:00: flesje 150/5 (meestal niet leeg) Soms nog koekje/rijstewafel 18:00: avondeten 19:30/20:00: fles 180/6 of 210/7 Ik ben net overgestapt van borstvoeding naar flesvoeding, vandaar bog zoveel flessen. Ben aan het kijken hoe ik de 2 middag flessen kan samenvoegen.
Ja dit hadden wij ook. Om 17u warme hap en toetje en om 19u weer fles is te kort op elkaar. Wij gaven geen toetje en al tekort op elkaar. Wat wij deden is warme hap en paar slokjes water en dan naar bed. In bedje kwam onze zoon vaak rond 20u of 20.30u zelf voor zijn fles. En gaf 210/7 in zijn bedje. Schone luier en verder slapen.
ja ik wou de fles wel om 19.30 uur doen maar dan is ze veel te moe, dan ligt ze om 8 uur op bed half 8 is ze dan ook echt bekaf en wil ze graag gaan slapen tot de volgende ochtend tussen 6 en 7 uur om een fles minder te doen s'middags lijkt me ook niet goed denk ik, 3 flessen moet ze nog wel hebben geloof ik
Dat zeg ik, na warme hap gewoon naar bed. Zal rond 18.30u zijn? Dan zal hij zelf wakker worden rond 20u voor een fles en geef je ém dan lekker in z'n bedje. Daarna kan hij lekker verder slapen.
Ik zou dan het toetje weglaten ( opvolgmelk is op deze leeftijd belangrijker dan toetjes), en ook geen pap geven maar gewoon opvolgmelk. En bied maar een fles aan en dan kan zij bepalen hoeveel ze wil drinken. 230cc pap is gewoon een grote maaltijd, geen wonder dat ze dat niet wil, maar 120/4 melk kan een ander verhaal zijn en dan heeft ze toch een flesje warme melk voor de nacht.
nou half 7 s'avonds is wel erg vroeg om haar op bedje te brengen, dan is ze s'ochtends al erg vroeg wakker haha, dat is ze nou al om uurtje of 6, zal toetje es proberen weg te laten en kijken hoe het dan gaat
Half 7 is erg vroeg schrijf je en half 8 weer te laat lees ik in je post daarvoor . 7u dan naar bed ? Ook dan zal ze vanzelf in slaap vallen en rond 20u of 20.30u voor de fles komen. Of inderdaad geen toetje...dat zal ook schelen denk ik.
Je kan de middagfles afbouwen. Met 9 maanden zouden ze onderhand wat meer vast voedsel moeten kunnen eten. Je kan er naar toe werken.
Mijn meisje is ook bijna 8 maand en haar schema is als volgt 07, 00 fles 180+6 en 3 schepjes pap 09, 30 fruit 12, 00 boterham en fles 180+6 hiervan drinkt ze wat ze wil 14, 30 verschillend, fruit, joghurt 17, 00 groente 19, 30 fles 180+6 Tussen door krijgt ze ook nog wel is liga ofzo De tijden verschillen ook nog wel eens omdat ze tussen door ook slaapt en ik maak haar niet wakker voor te eten dus soms schuift alles wat op. Ik geef 's avonds expres de fles iets later, omdat ze gewoon nog geen honger heeft als ze zo'n heel potje op heeft, misschien heeft die van jou dat ook? Dat je de fles gewoon wat later geeft en dan zonder pap, want dat is natuurlijk ook wat zwaarder op de maag dan alleen melk
Hoi! Waarom geef je haar nog een papfles 's avonds? Wij zijn daar mee gestopt zodra ze 'avondeten' kreeg. Ook bij ons drinkt ze soms de fles maar half op om 19 uur hoor. Later geven is geen optie want dan is ze te moe en valt ze in slaap tijdens de fles. Ze slaapt er echter wel gewoon de hele nacht op door, ze krijgt gedurende de dag voldoende voeding om ook de nacht lekker te slapen. Dt is ons schema (soms verschilt het iets, afhankelijk van haar slaapritme) 07:00 papje van 200 ml opvolgmelk + bambix (van een bordje) 09:00 fruit (banaan of mango oid, +/- 150gram) 12:00 broodje + fles 120/4 15:45 diksap (oefenen uit tuitbeker)+ sabbelen op een rijstewafel (wordt ook wel eens overgeslagen) 16:45 maaltijd 200 gram (potje of zelf gekookt) + yoghurt/fles 90/3 (sla ik ook wel eens over) 19:00 fles 180/6 (gaat niet altijd op) Hier slaapt ze de nacht prima op door. De ene keer heeft ze meer trek dan de andere keer. Ze hebben idd nog 500ml opvolgmelk nodig op een dag. Daar komt ze meestal wel aan , maar soms ook niet. Ik maak me daar niet al te druk over. Je kan ook altijd een schepje opvolgmelk door het fruithapje en/of avondeten doen als je je er wel zorgen om maakt. Succes! Overigens is onze meid nu 7,5 maand.
Ik zie nu dat je haar ook nog om half 3 een fles geeft. Die zou ik weglaten/afbouwen, want dan krijgt ze wel veel hoor...
Ik zou rond 12 uur broodje met melk geven en dan 's middags geen fles meer maar tussendoortje met water,thee of sap en dan rond 5 uur half 6 de groentehap en dan om 7 uur nog een fles melk zonder pap.
Pampal Mooi schema heb jij! Ik probeer daar ook te komen maar ons meisje is steeds nog maar A 2 uurtjes wakker en na opstaan zelfs korter. 7u fles en 9u fruit red ze niet Dus na bordje pap gaat ze even spelen dan slapen Dan fruit even spelen slapen Dan broodje en fles (soms is het dan al 14.30) Dan spelen en vaak rond 17u nog hazenslaapje 18u warme hap Ca 19.30 fles en naar bed Hoe slaapt die van jou? Ik zou graag naar brood rond middaguur gaan en na middag slaapje tussendoortje Moet ik gewoon wachten tot ze langer wakker kan zijn of soort van 'sturen' (afdwingen en went ze er vanzelf aan ) Ze is toch AL bijna 8 maanden en slaapt ook niet altijd door. Geen honger s nachts maar gewoon, wakker... Zo lastig vind ik met al die nieuwe eetmomenten haha
Hoi MilaMe, Bij ons heeft het ook even geduurd dat ze op dit schema zat hoor! Ze was altijd erg onregelmatig met slapen, dus kwam het nooit goed uit. Dit schema is eigenlijk vanzelf ontstaan, met een klein beetje hulp van mama. Ik vond het ook erg lastig allemaal. Eten, slapen en dan wilde je ook nog wel eens de deur uit! Ik denk dat je kleine het vanzelf wel aan gaat geven, dan veranderd haar slaappatroon en gaat ze over naar twee slaapjes op een dag. Dan wordt het ineens een stuk makkelijker. Dan kan je ook pas echt dat schema in gaan voeren, want de meeste baby's blijven wel een aardig tijdje op dat slaapritme zitten. Indy wakker houden was bij ons nooit zo'n succes, zat ik met een vervelend kind en daar werd ik zelf ook niet vrolijker van... Indy slaapt nog steeds lang niet altijd de hele nacht door, maar gelukkig ligt ze als ze wakker wordt gezellig te kletsen in bed en hoef ik er niet voor haar uit. (ik ben wel klaarwakker natuurlijk). Overdag slaapt Indy de laatste dagen ongeveer van 09:30-11:30 en van 14:15- 15:45. En dit is nog steeds heel wisselend. Soms slaapt ze 2,25 uur en soms 1,25, en dan moet ze 's middags om 13:30 al naar bed. Tja, ik denk dat je dat toch houdt. Heel soms doet ze ook nog een klein slaapje rond 5 uur, als ze vroeg wakker is in de middag. Lastig allemaal he? Hou gewoon haar ritme aan, anders is het elke keer zo'n gevecht en dat is voor beide niet prettig. Elke keer dat gereken, ik werd er GEK van! Het komt echt vanzelf