beginnen met pap?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Venice, 24 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Venice

Venice Actief lid

15 nov 2011
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,
    het cb adviseerde me om te beginnen met pap in de ochtend of de avond. Dat betekent dat ik die voedingen zou moeten kolven en daar pap van maken. Behalve dat dat onhandig is vind ik het ook veel fijner om de eerste en laatste voeding live te geven. Wat adviseren jullie? Toch maar kolven 's avonds en dan geven? Of een ander moment van de dag pap geven, bijv. in de namiddag?
    Dank voor het meedenken

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

het is inderdaad een veelgehoord advies van het consultatiebureau om pap te gaan geven.
    Dit is echter niet nodig!
    Je kindje heeft voldoende aan de voedingsstoffen uit de moedermelk. Ook het "live" aan de borst drinken biedt veel voordelen, het is gezellig, gemakkelijk, snel maar ook belangrijk voor jullie hechting!
    Je kunt starten met bijvoeding in de vorm van groente en fruit.
    Pap wordt vaak ingezet om sneller naar minder voedingen per dag te gaan, omdat het een meer en langer verzadigd gevoel geeft, terwijl borstvoeding snel verteerd is.
    Zolang jij het prettig vindt om gewoon aan de borst te voeden zou ik dat gewoon doen.
    Voorlopig is bijvoeden met groente en fruit voldoende!
    Hopelijk is je vraag hiermee beantwoord, anders hoor ik het wel.

Mirjam

Deel Deze Pagina