mijn meissie is vandaag alweer een maandje oud en ze woog afgelopen week 3325gr Ze krijgt nu 6 flessen van 90+3 schepjes, dus elke 4 uur. In de nacht liet ik haar altijd zelf komen omdat ze toch altijd hetzelfde schema aanhield als overdag en dus netjes rond 3 uur kwam. Alleen nu begint ze de afgelopen dagen steeds langer tussen de laatste avondvoeding (11 uur) en de nachtvoeding te laten waardoor de eerste ochtend voeding dus of opschuift of te snel op de nachtvoeding komt. Hoe doen jullie dat? Want op zich vind ik het langer doorslapen 's nachts niet erg zolang ik overdag nog wel uit kom.
Mijn dochter krijgt ook 6 flessen maar ik hou geen vaste tijden aan. Alleen zorg ik ervoor dat de laatste fles zo rond 22;30-23 uur uitkomt, vervolgens laat ik haar zelf komen snachts ( vaak pas na 5-7 uurtjes!!). Na die fles laat ik er weer gewoon 3-4 uur ertussen dus dat wisselt een beetje. Over het algemeen zijn de laatste 2 flessen wel aardig vast: rond 19:30 en 22:30 dus.
De andere flessen (overdag) zitten dan gewoon iets dichter op elkaar..... Of je kunt naar 5 flessen van 120/4 gaan, maar ik weet niet of dat al haalbaar is......
@druif, jij speelt dus een beetje met de tijden. Is je meisje tevreden daarmee? Ik vind het soms lastig om de hongerhuiltjes eruit te halen, vooral als ze de hele dag al huilt. @marjolijn, tja 5 flessen is denk ik nog te vroeg. Ze maakt ook geen hongerige indruk na een fles van 100. Misschien dat ik eens ga proberen om de laatste fles wat meer te geven, kijken wat ze doet..
hoi, mijn dochter is wel 8 weken dus iets ouder maar toen ze zo oud was als jij was het indrdaad fleesen van 90 maar ik bood er 7 aan die dronk ze wel niet allemaal leeg, dan rond 6 weken ben ik gegaan naar 120 aan 7 flessen , maar dus niet allemaal leeg en nu zit ik op 6 flessen van 120, maar ook niet allemaal leeg hoor. ik geef laatste fles om 22 u en dan zie ik deze nachtw as het pas 5 uur ( normaal 3 uur)en dan om 8 en om 11u30 en Om 15u15 en nu tel ik dan uit twee keer 3u30 tussen laten. dus bij voeidng 4 ga ik kijken hoeveel tijd heb ik nog tot 22 en daar in de helft zo ong geef ik dan nog een fles. met 5 flessen haal ik het niet, omdat ze gewoon te weinig drinkt. flessen van 150 heeft geen nut. geprobeerd maar dan drinkt ze maar 80, maak ik r van 120 zijn ze vaak bijna altijd leeg. gr en succes ah ja hoe herken ik het huilen naar honger, als ik tut geef en muziekje opzet en het helpt niet, dan heeft ze honger
Is ook lastig! Ik hou tussen de 3 en 4 uur aan tussen de flessen. huilt ze eerder probeer ik het te rekken, kijken of ze rustig wordt met een speentje ( dan is het zuigbehoefte en niet zo zeer honger) bij echte honger neemt ze daar geen genoegen mee. Vaak heeft ze ook wel krampjes, dan is het belangrijk juist geen voeding te geven ( maar vind het ook lastig om daartussen het verschil te zien hoor! ook happen en onrust) En soms is ze moe en huilt ze daarom. Ik probeer haar dan in te bakeren in bed en als het idd slaap is dan valt ze vaak ook wel op die manier in slaap. En alles ik alles heb uitgesloten dan pas kom ik weer met de fles. Na 4 uur maak ik haar wel wakker hoor, maar vaak is ze daarvoor al zelf gekomen. Maar zo bouw je op de dag een buffertje voor de nacht. Je kan idd voor de nacht eens wat meer voeidng proberen, dan houdt ze het langer vol en krijgt ze meer een dag en nacht ritme?