Mijn zoontje is nu bijna 8 weken oud en 5 kilo zwaar. Ik geef hem nu 6x 150 ml nutrilon forte. Volgens het voedingsschema van het cb moet ik v.a volgende week hem 5x 180 ml gaan geven. Alleen vraagt hij in de nacht nog om voeding, hoe ga ik dat in vredesnaam doen? Het is al een hongerige baby die om de 3 uur eten wil....wie heeft de gouden tip?
Ja kan het gewoon proberen, lukt het niet dan doe je het toch nog even niet. Je moet je niet vast printen op een schema hoor. Het ene kindje is het andere niet he. Onze dochter heeft ook nooit volgens het boekje gedronken.
Als hij het goed doet op die 6*150, mooi op blijven zitten. Maar misschien pakt hij het op 5*180 wel op. Dat hij dan om de 4 uur gaat zitten overdag. Je kunt het altijd een dag (of 2') proberen. En altijd weer terug naar 6 kleinere flessen.. Die schema's zijn voor gemiddelde kindjes. Maar ik zou vooral goed naar je eigen kindje en zijn/haar behoeftes kijken!
Ik zou gewoon niet naar dat cb schema kijken/luisteren. En gewoon doen zoals het voor jullie fijn is, dus gewoon zo blijven doen als je het doet!
Wat Hanneke zegt. Gewoon lekker je kindje dat geven waar het om vraagt (mits het geen 10 flessen worden natuurlijk )