Onze zoon is 8 maanden en zoals ik in een eerder bericht al aangaf, loopt mijn bv terug en vannacht moest ik een fles bij geven. Overdag krijgt hij al de fles, alleen in de avond en nacht krijgt hij nog bv. Ik lees overal dat rond deze leeftijd een kindje geen nachtvoeding meer nodig heeft en dat het gewenning zou zijn. Toch drinkt hij echt nog best veel (zo'n 120/150 ml) in de nacht en eet hij nog niet veel bijvoeding. Moet ik het hem gaan afleren of gaat die nachtvoeding er vanzelf af als hij overdag meer bijvoeding gaat eten? Voelt heel onnatuurlijk om een voeding "af te wennen" en ik heb het idee dat een kindje dit zelf prima kan aangeven. Maar wellicht zie ik dat helemaal verkeerd en hoor dan ook graag jullie mening!
Hoi, hier ging hij vanzelf eraf. Op ten duur werd ik wakker in de ochtend en was hij s nachts niet voor een voeding gekomen. We merken wel dat als hij overdag veel melk laat staan, hij s nachts wakker word en dan krijgt hij hier ook nog gewoon een flesje. Ik denk dat zolang je het zelf niet erg vind en het je niet opbreekt je het gewoon moet doen zoals je zelf prettig vind. Ik denk altijd; hij weet zelf wel wat hij wil.
Wat je aangeeft in je laatste alinea: ik denk ook dat het vanzelf komt als het kindje eraan toe is. Mijn dochter van 9,5 mnd drinkt ook nog s nachts, en eet amper bijvoeding. Dus als zij wil drinken, krijgt zij lekker drinken
Dank dames! Hij eet fruit en groente goed, maar daarnaast nog niet veel. Hij zit nu op zo'n 750 ml flesvoeding per dag en nog wat slokjes bv. Hij heeft deze week 3 nachten doorgeslapen (achter elkaar) maar nu ook alweer net zoveel dagen een fles. Hij kan het dus wel 😉 We wachten het maar af...
zorg dat je laatste voeding voor 22.45 is gegeven, en probeer eens een speentje op de tijd dat hij voor een voeding komt, of als dat niet lukt wat water. zorg dat het geen gewoonte blijft en verhoog het aantal voedingen overdag