Nachtvoeding na 6 maanden?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door visitor, 29 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. visitor

visitor Actief lid

31 jul 2007
    279
    0
    16
    Hoi allemaal,

Ik zou graag willen weten wat jullie ervaringen zijn. Mijn zoontje van 6 maanden wil nog 1x in de nacht drinken. Meestal rond de zelfde tijd.

Hoe hebben jullie dat gedaan. Laat je hem drinken tot een bepaalde leeftijd. Leer je het hem af (hihi zoals mij vaak wordt geadviseerd)

Of gaat het van zelf over. Ik ben beetje aan het twijfelen of ik het hem wil afleren of niet.

Veel liefs,
    Visitor

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier is het vanzelf over gegaan. Hebben wel bij Ruben geprobeerd om hem van de nachtvoeding af te krijgen (hij was ong 15 mnd en ik was 30 weken zwanger en zag me dus al zitten met 1x Ruben snachts, 2-3 keer de baby snachts en ook nog af en toe Malou een keer snachts), maar had natuurlijk geen zin, en een paar weken later sliep hij zomaar ineens door, dus toen het zijn tijd was om door te gaan slapen, met ruim 15 maanden dus.

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Met 6 maanden had ik ook 1 nachtvoeding. Met 8 maanden zat ik weer op 2-3, dat was heel vermoeiend.
    Met 10 maanden zat ik weer op 1 nachtvoeding. En met 11 maanden kwam hij opeens niet meer.
    Ik heb altijd aan die behoefte van mijn kind willen voldoen, het was waarschijnlijk geen voedingsnoodzaak maar mamahonger.

4. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Marijn is pas gaan doorslapen toen hij geen bv meer kreeg. Met 11 maanden stopte de bv en met 13 maanden is hij gaan doorslapen. Ik heb steeds toegegeven, of hij nou mama honger of echt honger was, dat maakte voor mij geen verschil.

5. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Kyra heeft nog steeds nachtvoedingen maar dat is meer mamahonger. Ondanks dat er ik met tijden stevig van baal laat ik haar gewoon omdat ze zo makkelijker weer in slaap valt (wat al een gigantisch probleem is).

6. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hier rond de 6 maanden een tijdje op 4 dagvoedingen gezeten.
    Toen ineens weer 1 nachtvoeding en daarna dan weer wel en dan weer niet een nachtvoeding. Een tijdje zelfs weer 2 nachtvoedingen.

Mijn idee: lekker aan toegeven! Of het nu 'melkhonger; of 'mamahonger' is.
    Maar je moet het zelf wel kunne volhouden natuurlijk!

Deel Deze Pagina