Mijn zoontje komt wel rond redelijk standaard tijden. Ik dacht dat het cb dat juist goed vond. Regelmaat. Heeft hij dat eindelijk, is het weer niet goed. Toch stoei ik er ook wel mee. Mijn oudste ging weer doorslapen toen hij genoeg at overdag. Ik heb een beetje de hoop dat het bij de jongste ook zo zal gaan. Probleem vind ik vooral dat ik voor zijn voeding van 11 uur ook wakker moet worden, want ik probeer er vroeg in te liggen. Ik merk dat meerdere keren uit je slaap worden gehaald het wel extra moeilijk maakt.
Tja ik vind het ook moeilijk hoor. Mijn dochtertje wordt de meeste nachten nog 2 -3 keer wakker. Af en toe wordt ze 1 keer wakker, en hééél soms slaapt ze de nacht door. Ik hoor hier van IEDEREEN rondom mij, dat het een gewoonte is geworden bij haar. Maar eigenlijk geloof ik dat zelf niet. Ze wordt namelijk niet op vaste tijdstippen wakker. De laatste keer dat ik op het CB was (2 maanden geleden), werd er ook gezegd dat de nachtvoeding niet meer "nodig" is. Ik zou haar 3 dagen op een andere manier moeten proberen te troosten, en dan zou ze doorslapen! Maar ik geloof echt niet dat het zo gemakkelijk is hoor. Ik voed haar gewoon als ze snachts wakker wordt, dan slaap ik het snelste terug, en mijn vriend wordt zelfs helemaal niet wakker (hij heeft zijn slaap nodig met een zware job). Ik probeer af en toe om haar zonder voeding terug in slaap te krijgen, maar om eerlijk te zijn, heb ik daar snachts eigenlijk geen energie voor MAAR ik geef wel toe dat het vermoeiend is! Ik werk 4 dagen in de week, en ik voel me noooit echt 100% goed...
DIe gewoonte he, alsof het kind denkt: zo, ik slaap lekker, maar he laat ik maar wakker worden voor een voiding. Ik werd vanmorgen wakker met lege borst en kind in mn armen...waarschijnlijk heeft hij dus een nachtvoeding gehad
Als ze hier overdag 5 a 6 voedingen krijgt kan ze zonder nachtvoeding. Maar als ze een keer verkouden is of iets dergelijks of om wat voor reden dan ook overdag minder drinkt dan geef ik sowieso een droomvoeding om 23 uur. En dan komt ze als nog wel eens s nachts. Ik geef daar lekker aan toe, wat het cb daar ook van denkt. Als ze s nachts even aan de borst wil mag ze dat. Maar wij hebben gewoon geluk dat ze dat heel vaak s nachts niet wil. Vannacht heeft ze geslapen van 20uur tot 7uur. Zo fijn dat je dan zelf ook een keer een nacht flink kan bijslapen. Mijn man sliep van 21uur tot 7
Menen ze dit serieus? Vanaf 6 maanden gaan baby's ineens manipuleren? Wa een onzin zeg en wat negatief ook trouwens. Ik vind 6 mnd nog heel jong om zonder nachtvoeding te doen, mits ze uit zichzelf al door gaan slapen. Biologisch gezien is 2 jaar een heel redelijke leeftijd om door te slapen. Alles wat eerder is, is heel fijn voor de papa en mama .