De drie "R''

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door toet, 19 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Vanaf de geboorte houd ik mijn al aan de drie R,eten en slapen op vaste tijden ( heel soms is het iets anders) maar vanaf wanneer kan is het niet meer super belangrijk...

2. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ik snap je bericht niet helemaal?

3. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    je bedoelt het rust en regelmaat verhaal?

ik hanteer dat eigenlijk op de automatische piloot steeds al..

4. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Fenneke is nu een jaar en eigenlijk heeft ze nog steeds een vast schema.
    Op tijd slapen en eten is voor haar heel belangrijk.
    Ze is heel druk en actief en heeft echt regelmaat nodig anders gaat het helemaal mis en raakt ze over haar toeren.

5. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Ik kijk gewoon naar Merel, als ze moe is gaat ze naar bed, als we gewandeld hebben is ze bijvoorbeeld eerder moe.... Ze krijgt eten als ze trek heeft, kan ze prima aangeven :) . Dus alles gaat hier altijd anders en Merel doet het er prima op. Soms is ze 5 uur wakker en soms na 2 al moe, dus het gaat zoals ze het zelf wil. En als wij eens iets willen gaat ze mee en dan is het weer anders.....

Dus ik denk dat het voor het ene kindje belangrijker is als voor het andere kindje. Sommigen doen het goed met regelmaat, anderen kunnen prima een "chaotisch' leven aan.

6. littlestar

littlestar Actief lid

6 dec 2007
    116
    14
    18
    de eerste 2 maanden was het heel belangrijk voor mijn zoontje,maar nu heeft hij zijn eigen ritme, en dat is eigenlijk geen ritme en hij heeft er geen last van.
    alleen als we visite hebben gehad of ergens izjn geweest dan is hij een beetje over zijn toeren,maar dat komt omdat mensen zo achterlijk druk tegen hem doen. daar word ik weleens moe van hoor

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm dat ken ik :)

hier gaat ook altijd op dr eigen gangetje

wel in vaste ritmes. maar niet op vaste tijden
    want dat werkt gewoon niet echt

maar als we op visite zijn geweest.. dan wil ze daar dus nooit slapen..
    en perse overal bij zijn
    dus dan ligt meteen alles echt in de soep :)
    we hebben mensen in ieder geval wel al afgeleerd om volop op dr te vliegen.. want toen was het drama nog veel groter... (dan jankte ze letterlijk al de tijd dat we op visite waren en thuis ook nog een paar uurtjes tot ze uitgeput in slaap viel) dus we gaan vooruit.. maar toch :)

8. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

De drie r-en blijven hier wel belangrijk. Ik bedoel dat niet op vaste tijden eten en slapen (al komt dat er in de praktijk wel op neer.. :) ) Ik kijk gewoon naar mijn meisje en meestal kan ik er de klok op gelijk zetten wanneer ze moe is en honger heeft.

Ze heeft haar eigen regelmaat en daar vaart ze wel bij. Haal ik haar regelmaat overhoop door bijvoorbeeld een dag weg te gaan, dan kan ik er donder op zeggen dat ze uit haar doen is.

9. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Dit is voor elke leeftijd er belangrijk, voorspelbaarheid...

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja maar in mijn wereld zit voorspelbaarheid niet perse vast aan de kloktijden...

dus onze dagen kloppen wel redelijk.. qua slapen en eten
    maar het gebeurd nouja.. doordeweeks redelijk op vaste tijden omdat anne dat gewoon zelf doet.

en in het weekend is ze vaak lagner wakker... en slaapt gewoon minder omdat dat vaak wat drukker is met visite of een wandelingetje..

mar op zich veranderd dat niets aan de dag
    enkel aan het tijdstip :)

Deel Deze Pagina