Doorslapen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mamalijntje, 10 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Helaas hier nog geen doorslaper.
    Sterker nog hij verschuift nu de verkeerde fles.

hij krijgt:

08:00
    12:00
    16:00
    20:00

Komt zelf nu om 02:00 en daarna weer om 06:00 ongeveer.... We krijgen het maar niet voor elkaar.

al geprobeerd om dan om 23:30 de laatste fles te geven maar dan komt hij drie a vier uur later weer..

Iemand tips?

Hij drinkt friso standaard gecombineerd met hongerig

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    eh, bij 6 weken.. Niet..
    tenminste, niet al hij er niet aan toe is..
    Waarom toch zo snel?

Rond de 7 weken gingen we naar 1 nachtvoeding (23-3-8, ipv 23-2-5-8 ) Dat was al heerlijk. Pas rond de 13 weken kon hij die nachtfles laten vallen. Maar voordat hij echt van 7-7 sliep waren we voorbij de 6 maanden!

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik zou hem in ieder geval om 23:00 uur gewoon wakker maken voor een fles. Op deze leeftijd zal hij echt niet van 20:00 uur tot de volgende ochtend doorslapen. Hij zou wel snel van 23:00 uur tot de volgende ochtend door kunnen slapen. Al komt hij dan nog een tijdje een keer midden in de nacht. Hij zal vanzelf een keer die nachtfles overslaan.
    De ene doet het sneller dan een ander, dus even geduld.

4. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Is juist omdat hij veel te veel voeding binnen krijgt dat we graag willen dat hij een fles minder drinkt.

Natuurlijk hebben we gedult maar dacht vraag het even

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Als hij echt teveel krijgt (zou ik in overleg met CB bepalen, met zijn gewicht), dan kun je meer hongerige baby voeding geven, en de standaard weglaten.
    Wij zaten nog lang op kleine flesjes. Met 7 weken krijg hij nog vaak 6a7 flesjes, overdag dan wel om de 3/3,5 uur. Toen nog niet teveel, dat kwam pas rond de 3 maanden..

6. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Mijn zoon had precies hetzelfde..
    Maar toen we hem toch bleven wakkermaken om 23 uur voor de laatste fles ging dat na een aantal weken goed.
    Toen ging hij wel steeds langer doorslapen, eerst kwam hij dan 4 uur, na paar dagen 5 uur, toen 2 weken lang 6 uur en opeens schrokken we wakker om 7 uur en werd me zoontje toen pas wakker.
    Hij verschoof ook de verkeerde fles toen we hem zelf lieten komen voor die van 23 uur!
    En dat verschoof niet en toen we hem wel om 23 uur gaven ging hij wel verschuiven.
    Zou t gewoon eens aantal weken proberen, is nog wel erg vroeg om al door te slapen.

7. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    We hebben even zitten puzzelen maar toch besloten om te rekken tussen de flessen. Als we om de 4,5 a 5 uur gaan geven komen we op 5 flessen uit.

8. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Maar waarom wil je op deze leeftijd op 5 flessen zitten? Als een baby nog niet doorslaapt (hij is pas 1,5 maand.....) kom je meestal op 6 flessen uit en dat is normaal.
    5 uur tussen de flessen vind ik wel erg lang. 5 uur lang geen eten, ik moet er niet aan denken, vooral als je moet rekken!
    Als hij 's nachts niet meer komt dan vervalt vanzelf die 6de fles. Het gaat echt allemaal vanzelf.
    Maar goed, jullie beslissen.

Veel succes!

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Er wordt zelfs geadviseerd om overdag niet langer dan 4 uur tussen de flessen te laten. Juist om een goed dag-nacht ritme te krijgen. Als hij overdag om de 5 uur krijgt, en 's nachts zelf om de 5 uur komt, dan heeft hij geen duidelijk verschil daarin..

En een mens moet nou eenmaal eten, als je minder eten overdag aanbied, komt hij het 's nachts inhalen.

Het is jou keus, maar ik zou de kleine voorlopig nog op verzoek blijven voeden. Ze kunnen dat zelf (meestal)heel goed regelen!

10. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Ok.. Bedankt voor het advies.

We hebben Jamie toch maar om 00:00 wakker gemaakt en daarna kwam hij netjes weer om 04:00 en dus om 8 uur weer.

11. henkie24

henkie24 Niet meer actief

hier bij het cb wilde ze ook al dat ik 5 flessen ging proberen :( wij waren al enorm blij dat ze doorsliep vanaf week 2. echt mega geluk. nou ik heb het 1 dag geprobeerd die 5 flessen. het arme schaap was helemaal van slag. dus nu weer lekker 6 flessen van 130 en het gaat top!

12. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    martijn slaapt sinds een paar dagen ook goed door, hij slaapt van 23u tot 6u of van 0.00u tot 7u.
    ik moet hem om elf of twaalf uur ook echt wakker maken, maar als ik dat niet doe komt hij s'nachts weer wel en drinkt hij slechter.
    overdag drinkt hij meestal 6 flessen, soms 5 en ongeveer om de 3/4 uur.
    ben echt blij dat hij het zo goed doet.
    ik laat het hem zelf ook een beetje regelen maar met maximaal 4 uur ertussen overdag.

13. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

:confused: 4 flessen voor een kindje van 6 weken is veel te weinig... en het is dan ook inet raar dat hij snachts nog 2 keer komt.

Hoeveel voeding krijgt hij per fles?

14. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    mmm bedoel niet 4 flessen maar 5 hoor..

Hij krijgt nu 6x 150cc met 5 scheppen

15. LovelyDK

mamalijntje, dat heeft K. ook een tijdje gehad... niet te druk over maken want voor je het weet laat hij die 6e fles van 150 vallen!

16. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    ik ben trouwens ook benieuwd wanneer ons mannetje de 6e fles laat vallen, niet dat ik er nu niet tevreden mee ben hoor :)

17. LovelyDK

Haha ja blijft altijd spannend... als je het idee krijgt dat het niet ECHT honger is, kan je hem misschien rekken met een speentje? Zo heb ik het gedaan toen..

18. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    dat doe ik nu ook inderdaad, vooral s'ochtends. gelukkig kan ik op dit moment redelijk goed zien of hij echt honger heeft of een knuffel van mij en speentje wil.
    hij heeft om 6 uur gehad en om 9 de volgende, hij had echt al weer honger. hij ligt nu te slapen, ben benieuwd wanneer hij de volgende fles wil.

19. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    wanneer liet hij zijn 6e fles vallen dan lovelydk?

20. LovelyDK

omstreeks de 7-8 weken... Maar K. was wel een flinke baby dat scheelt ook

Deel Deze Pagina