nachtvoeding overslaan > meer voeding overdag?

Discussie in 'Voeding' gestart door Niki, 20 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Ik heb even een vraagje:

Hugo krijgt nu al een paar weken 120 cc (dit wordt 135 cc).
    Af en toe komt hij 's nachts om 4 uur soms om 5 uur en dan probeer ik de 6 voedingen in de rest van de dag te 'proppen' ik smokkel dan een beetje met de tijd die ik tussen de voedingen laat zitten.
    Maar vanmorgen heeft hij zijn 'nacht' voeding pas om 20 over 7 gehad.
    Hij heeft dus fijn doorgeslapen. Hoe doe ik dit nu met de voeding? Moet ik hem nu per fles meer geven? Ik denk namelijk dat hij dit toch niet gaat opdrinken. Of merkt hij ook dat hij vannacht niet gedronken heeft en drinkt hij nu meer?
    Graag tips....

Groetjes Niki

2. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Ja dat is een goede vraag!
    Tijn slaapt helaas nog niet door, maar kwam na de avond voeding pas na vijf uurtjes weer... dus het gaat de goede kant op ;) Eerder kwam hij om de drie uur, nu om de vier uur meestal.. dus hopelijk straks steeds minder dat hij op een gegeven moment doorslaapt snachts...

Ik weet eigenlijk niet of je dan meer moet geven overdag. Ik denk het haast niet. Hij laat vanzelf wel merken hoeveel hij nodig heeft. Als hij dus de hele nacht niets nodig heeft.. dan zal dat wel goed zijn.. denk ik zo...
    Maar ik weet het niet zeker...
    Zal dit ook blijven volgen...iemand heeft vast een antwoord hierop ;)

3. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Niki,

Je hoeft dan niet een extra voeding overdag te geven . Als Hugo s'nachts niet voor een voedign komt heeft hij hem ook niet nodig.
    Probeer dan als hij om 7.20 uur een fles gehad heeft , weer een flesje te geven na 4 uur..
    Wie weet redt hij het zo met 5 voedingen zodat je op ongeveer 23 uur s'avonds uit komt.. wie weet slaat hij dan weer door tot 7.00 uur, en kan je weer 5 voedingen geven...
    Het kan zijn dat dit in het begin nog niet lukt... geef hem dan gewoon het flesje s'nachts als hij ervoor komt..
    Het ritme komt vanzelf... maar je hoeft dus niet de fles van s'nachts in te halen. Misschien kan je wel de laatste avondfles wat verhogen zodat hij waarschijnlijk hier ook langer op doorslaapt.

Succes!

4. esterw

esterw Lid

30 aug 2006
    47
    0
    0
    Hai Niki

Ik zal maandag eens even met Hugo overleggen wat hij we zelf van vind, hahahaha :) :) :)

Liefs Ester

5. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Ik was eigenlijk ook niet van plan om hem nog 6 voedingen te blijven geven, maar gewoon 5 maar dan wat meer in de fles.
    Ik heb de voeding nu per fles verhoogd. Hij kreeg 135 cc, maar nu heb ik hem de hele dag 160 cc gegeven. Hij drinkt het wonderbaarlijk genoeg redelijk goed op...
    Volgens mij mocht hij sowieso wel wat meer, dus...
    Hopelijk drinkt hij de fles vanavond ook goed leeg en slaapt hij vanacht ook weer lekker door!

Groetjes Niki

6. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    hoe zit het dan met het suikergehalte daalt het dan niet?
    mij hebben ze altijd gezegd (de dokters)
    dat ik niet meer dan 4 uur tss mocht laten tot 3 maanden omdat anders het suikergehalte te laag kan worden.

groetjes Talia

7. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Vanacht was het iets na 6.00 uur.
    Dus ook redelijk goed doorgeslapen.
    Het gaat heel goed! Ook heeft hij de fles zelfs al een keer helemaal leeg gedronken. Moeite heeft hij er niet mee...
    Het lijkt ook net alsof hij tevredener is en zelfs minder spuugt...
    Fijn hoor!

Groetjes Niki

8. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik geef Joey voor het slapen gaan een grotere fles dan de rest van de dag. Joey heeft wel duidelijk meer behoefte gekregen vanaf het moment dat hij 's nachts niet meer kwam ;)

9. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    @Talia, volgens mij bedoel jij dat je tot 4 maand de avondvoeding (de laatste) moet blijven geven, anders zit er teveel tijd tussen, van bv 19.00 tot de volgende morgen.Want mijn zoon slaapt al vanaf 5 weken s'nachts door, en die krijgt de laatste fles om 22.00 en krijgt s'morgens om 06.30 de 1e fles weer.

10. Niet meer actief

Je moet hem niet meer geven, omdat je een voeding weglaat. Gewoon aan de hoeveelheden houden die op de pakken staan! En niet compenseren. Dat wordt erg afgeraden, omdat dit dus de dikmakertjes zouden zijn... (dat compenseren dan hè)

11. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    dat van het bloedsuikergehalte is inmiddels weer achterhaald zei mijn cb arts er mag dus mee dan 8 uur tussen de laatste en eerste voeding zitten , tenzij je ze overdag wel gewoon nog 5 voedingen geeft.!

12. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    toen Kaye 5 weken was kreeg ik van iemand te horen jonhannes broodpitmeel in zijn laaste fles te doen.

Heeerlijk echt waar hij kwam normaal in de nacht elk 3 uur en toen sliep meneer gewoon van 0:00 tot 8:00 door dat was gewoon wonderbaarlijk!

En dat doet die nu nog steeds.

13. Lyndseyangel

Lyndseyangel Nieuw lid

30 okt 2006
    2
    0
    0
    mama
    almere
    Lyndsey is nu bijna 4 maanden en slaapt al vanaf het begin door.Ze moet nu 5 voedingen per dag maar dat red ze niet eens ze komt meestal aan de 4 voedingen en komt gewoon heel goed aan.

14. esmeeo

esmeeo Lid

4 okt 2006
    28
    0
    0
    Bedoel je Nutriton?

15. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ja Nutriton is idd johannesbroodpitmeel!

16. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Yep idd van nutriton

17. esmeeo

esmeeo Lid

4 okt 2006
    28
    0
    0
    Thomas krijgt ook al een tijdje Nutriton in zijn flesje (om het spugen tegen te gaan), maar helaas slaapt hij er niet langer door.
    Komt hopelijk binnenkort wel een keertje.

18. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    damien slaapt ook nog niet door...
    hij gaat om half 8 naar bed.. en dan moet k hem wakker maken om 11 a 12 uur... dan slaapt ie tot 3 en dan tot 6 a7 en dan hopen dat ie weer wilt slapen....

ik geef BV... en kan snachts als hij huilt geen speentje inwerpen...
    want die wilt hij niet meer hij duimt... :|
    dus wat moet ik dan doen om hem in slaap te sussen zonder drinken?

Deel Deze Pagina