Welke speen op een papfles?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Loeki2, 4 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Welke speen kan ik het beste gebruiken voor een papfles. Ik heb Avent, maar de 3-standenspeen gaat te snel en ze duwt de fles weg als ik die spenen er op zet, maar gewone spenen raken verstopt.

2. sim

sim Niet meer actief

ja dat probleem had ik dus ook, tot voor kort, etos eigenmerk spenen hebben een kruisje. dit gaat echt super, alleen zijn ze er alleen maar voor de smalle flessen, dus ik heb een smalle fles van difrax erbij gekocht, gaat echt heel goed, niet te snel, past echt zichzelf aan. voor avent weet ik ook geen oplossing, heb alles geprobeerd (ook zelf de speen groter maken, maar na een week scheurt ie dan steeds verder en verder, heeft me al heel wat spenen gekost..)

veel succes :D

3. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Op avent kan meen ik ook de difrax drie standen speen, misschien scheelt dat iets met die van avent?

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja gaatjes groter maken kost je idd je spenen, zelfs als je het met een hete naald doet.

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier ook de papspeen van de Etos, werkt perfect!
    De 3 standen speen van Avent ging hier veel te snel en met de Etos speen doet hij zo'n 10-15 minuten over de papfles.
    Ik heb er een smalle fles van het Etos eigen merk bijgekocht, geen problemen mee gehad.

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Moet dus andere flessen gaan kopen :evil: nou ja, steeds nieuwe spenen kopen is ook een dure grap.

Etos hebben we hier niet, andere merken die goed zijn?

7. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb maar 1 andere fles gekocht, die hou ik alleen voor de pap 's avonds.
    Dan kost het je maar een paar euro.

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik was dit topic al kwijt

Staat mijn BV vraag ineens in het FV-topic, maar FV is dus alles dat in een flesje gaat.

Wel grappig dat dit nu hier staat, aangezien het op BV-pap gaat. :)

9. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Je krijgt hier nu de raarste combinaties maar denk dat het is gekomen door het openen van een nieuw onderdeel op het forum.

Ben je er trouwens al uit met fles/speen?

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je verse bv gebruikt en je laat het even staan voor je het geeft dan hebben de enzymen in de melk de pap al weer zo dun gemaakt dat het door de speen kan.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Moet dit topic toch weer naar het BV topic, :)

Voortaan misschien zeggen dat het om een fles met BV gaat, ;)

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het zit toch in een fles?

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    ja hoor, gaat gewoon in de fles.

14. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    ik gebruik de avent 3 speen. Ik had de etos drie standen speen gekocht maar dat ging echt veel te snel. Het meeste liep dan ook uit zn mond.

Met deze speen gaat het prima, in een kwartiertje heeft ie zn fles leeg (zo lang doet hij er met normale melk ook over met de avent 2 speen)

15. sim

sim Niet meer actief

gebruiken jullie met die avent nummer 3 dan pap met vezels (groeipap of bambix)? want dat lukte bij ons dus helemaal niet

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Die pappen zijn bedoeld om met een lepel gegeven te worden.

17. sim

sim Niet meer actief

dat zal ook wel, maar dat is wel een geklieder snachts ;)

18. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik gebruik de 123 speen van Avent. Dat zal beter gaan denk ik. De gaatjes van de 3 speen zijn net zo groot als de gaatjes van de 1 speen aleen zijn het er 3... Voor pap heeft dat dus helemaal geen zin.

het ging in het begin wat te snel, maar ik heb gemerkt dat het voor Jelle ook een kwestie van wennen is. Na een paar keer ging hij van zelf rustiger drinken. Hij doet er nu zo'n 10 minuten over... Net lang genoeg om hem helemaal leeg te drinken en niet halverwege in slaap te vallen...

19. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Hier nog geen pap, maar wel een speen-vraag.
    Wij geven Friso comfort en dat wil niet door de gewone avent speen. De 3-standenspeen gaat veel te snel.
    Nu zag ik dat ze van bibi ook brede fles spenen hebben, passen die ook op de avent flessen? Of is er nog een ander merk dat brede fles spenen maakt die op de avent flessen kunnen? Want ik vind die flessen erg prettig (om te vullen en schoon te maken), maar het is wel handig als mn dochter er ook wat uit krijgt.
    We gebruiken nu gewone flesjes met een 3 standenspeen van difrax.

Deel Deze Pagina