Mijn zoontje is nu 4 maanden en kan al een tijdje van buik naar rug rollen maar nu ook van zijn rug naar zijn zij (ook in puckababy).. Vervolgens land hij op zijn armpje en rolt meestal niet door, enkele keer wel. Hij slaapt normaal in een puckababy maar het is natuurlijk niet verstandig hem daar in te laten slapen als hij echt naar zijn buik doorrolt. Nu heb ik tijdje terug al geprobeerd om hem in een gewoon slaapzakje te laten slapen maar dit werkte niet. Nu afgelopen nacht weer geprobeerd en vanochtend weer, dit was een drama. Hij ligt eerst 60min te spelen met zijn handen en te rollen om vervolgens beetje te huilen omdat hij moe is maar niet kan slapen.. Wat kan ik hier nou aan doen? Hij was wel echt moe toen ik hem in bed heb gelegd. Ik ben zo blij dat hij overdag eindelijk in bed kan slapen (wel maar 45 min ongeveer) dat ik dat niet wil verpesten door dit niet-in-slaap-kunnen-vallen drama! Hij is nu in mijn armen in slaap gevallen en heb hem uiteindelijk in zijn bed kunnen leggen om daar verder te slapen. Na bijna 2 uur bezig geweest te zijn. (En nee hij heeft absoluut geen 2 uur gehuild) Een dekentje met laken kan niet want hij zwerft in zijn ledikant (overdag) zijn hele bed door en snachts in zijn wiegje trapt hij alles van zich af. Moet ik gewoon door blijven zetten? Word het beter? Of is het eigenlijk te vroeg om puckababy af te bouwen? Al hb ik weinig keuze haha.
Bij de pucka baby mini kan je als goed is afbouwen door 1 armpje eruit te halen en 1 erin maar dat weet ik niet zeker. Heb zelf alleen de piep gebruikt. Hier ging het vanzelf toen de piep te klein werd geen problemen gehad. Succes lijkt me heel lastig
Ik heb de puck a baby "the bag" aangeschaft. Das een gewone slaapzak, maar dan net iets nauwer. Dat werkte bij ons perfect! Het is alleen wel een nogal duur ding...
Ik heb de puckababy mini. Novan draait nog niet maar we zullen het straks wel moeten gaan afbouwen En daar zie ik erg tegen op, we hebben het een paar geprobeerd met 1 arm eruit maar zelfs dat is al drama 😱
Toen zl overging van de piep naar de mini begon hij in de mini al lastig te doen omdat zijn armen daar wat meer vrijheid hadden. Meteen overgegaan naar een normaal slaapzakje, wat bij hem heeft gewerkt is een tutteldoekje in zijn handjes geven. Daardoor viel hij meteen al vrij snel in slaap.
Hier ook. Het is wel zo dat je er zeker tot zijn 2e mee doet. Je kan de onderkant onder het matras stoppen zodat hij niet draait.
Hier na de Puck bij beide kinderen naar een Hema slaapzak, ze zijn nogal stug waardoor het "spelen" en wapperen moeilijk gaat
Dit kan je beter niet doen, de slaapzak vaststoppen onder het matras. Ze kunnen dan soms wel draaien waardoor ze vast komen te liggen wat echt gevaarlijk kan zijn. Dit kan verstikking met dood als gevolg veroorzaken. Daarnaast stel je het rollen uit. Meestal is het gewoon een fase. 'He ik kan draaien, wat leuk' en dat zoveel mogelijk doen. Na het een tijdje gedaan te hebben is de lol ervanaf en doen ze het minder. @ts. Als je niet met 1 arm kan werken kan je beter gewoon doorzetten. Het is een fase waar ze doorheen moeten.
Ook ik zag daar enorm tegenop omdat onze zoon zo lekker sliep in de Puckababy. Ik bouwde af met eerst de armen eruit, enz. Dan is het even wennen voor je kindje, maar je moet doorzetten! Uiteindelijk komt het echt wel goed. (Spreek uit ervaring)
Ja, lastig dat afbouwen van de puckababy. Ik heb zomerslaapzakjes gekocht met mouwen en toen met veiligheidsspelden de mouwen vastgezet en 1 voor 1 losgemaakt. Kwam het CB mee als tip. Voor onze dochter werkte dat prima, zij sliep binnen de kortste keren met de armen los en was ook overal in haar bedje te vinden. Voor onze zoon werkte dat niet, hij bleef teveel ruimte voelen. Hij vond zijn handen zo interssant dat hij er een hele studie van maakte en niet meer sliep. Zelfs zijn beertje vond hij toen nog niet leuk, alleen zijn handjes. We hebben hem uiteindelijk heel strak ingestopt met een ledikantlaken, het laken hebben we dan overdwars gedaan. Hij kon geen kant op en vond het blijkbaar wel veilig en fijn genoeg om te slapen. Heel lang heb ik me afgevraagd hoe houdbaar die oplossing was. Hij werd sterker en duwde met zijn handjes het laken omhoog als tent. Maar het loste zich vanzelf op met een maand of 10/11. Toen had hij overdag en 's nachts zijn armen er onderuit gewurmd en sliep hij prima. Sindsdien heb ik het laken weggehaald en is hij echt een buikslaper geworden. Misschien kun je het eens proberen. Wat voor ons wel scheelde, in het kader van toch een lakentje gebruiken, was dat we een camera hebben. En dus alles konden zien.
@Set: Ja klopt je kan er 1 uithalen maar dan nog gaat hij draaien en met die ene hand alle spijlen van zijn bed tellen ofzo. Wel super fijn dat het bij jou na de piep niet meer nodig was!! @Sneeuwvlokjes en G83 Ik ga er eens naar kijken, heb een heleboel geld over voor een goede nachtrust haha!! @Jmay Hier hetzelfde met 1 arm eruit.. Succes met afbouwen straks! @Peetje83 Knuffel en doekje heb ik idd ook wel eens geprobeerd maar die heeft hij ongeveer 10 seconden in zijn handen voordat hij ermee gaat gooien en weer zijn eigen handen gaat bewonderen @Onje Hij ligt in een hema slaapzak! Hij is ook wel echt heel druk en actief dus dat werkt niet mee. @Averlhach Daar heb je idd wel gelijk in, merk wel dat dingen inderdaad een paar dagen leuk zijn en daarna niet meer. Het moet toch een keer lukken haha @MHV Thanks, fijn om te horen dat het ECHT beter word @AngeliqueVD Wat leuk deze tip!! Want afgelopen nacht en overdag hebben we inderdaad een lakentje opgevouwen tot een smalle band en deze over zijn armpjes en romp gedaan. Een laken tot aan zijn voeten trapt hij binnen 10 seconden weg maar dit werkt prima!! Heb inderdaad een beeldbabyfoon dus kon het gisteren overdag goed in de gaten houden. Meneer ging weer gemakkelijk slapen!! Vandaag moest hij naar CB en zij vonden het ook een prima oplossing, even gecheckt of het niet gevaarlijk kon zijn.. Trouwens heel mooi hoe je omschrijft dat je zoontje een studie van zijn handen maakte, wij hebben dat idee met ons zoontje ook. Hij vouwt ze vaak in elkaar alsof hij gaat bidden en dan maar kijken en bewegen :'D Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken!! We gaan het gewoon zo nu en dan proberen met armen echt los en anders maar met een lakentje eroverheen zolang dit werkt Jmay, mocht Novan dus gaan draaien en ook een obsessie voor zijn handen ontwikkelen () dan is dit misschien een oplossing!
Hier hielp het ontzettend goed om hem krabwantjes om te doen toen hij eenmaal over ging naar een gewone slaapzak. En inderdaad een lakentje overdwars leggen zodat je hem flink in kan stoppen.
Ik ben gewoon in een keer gestopt met inbakeren. D.had een paar onrustige nachten maar daarna was hij er aan gewend om in een gewone slaapzak te slapen.