Mijn zoontje is nu 9,5 mnd en krijgt nog 3x per n24 uu BV. Avond, nacht en ochtend. Nu zit ik zelf in twijfel of ik met de nachtvoeding moet stoppen. Volgens CB moest ik met 6 mnd nog stoppen, maar toen kreeg hij nog 2x per nacht. afgelopen keer zeiden ze dat ik nu toch wel echt moest stoppen, aangezien ze van nachtvoedingen gaatjes in tanden krijgen. Aangegeven dat dat volgens mij meer om ging dat kinderen flessen mee naar bed gingen. nog nooit gehoord dat het ook van BV kwam. Maar goed, zou mijn zoontje nu echt gewoon honger hebben of is het gewenning?
Je komt er heel snel achter of het honger of gewenning is. Gewoon papa er op afsturen als hij 's nachts komt. Laat hij zich troosten door papa dan is het waarschijnlijk geen honger. Anders wel. Op zich is op deze leeftijd een keer in de nacht komen nog vrij normaal (je treft het niet met je CB, die hebben zo te zien geem verstand van bv). Als je nog even door wilt gaan met zelf voeden dan moet je echt wel op 3 voedingen per 24 uur blijven hoor (liever wat meer), met 9 maanden is je productie meestal nog niet stabiel genoeg om met minder dan 3 in stand te blijven.
Lekker laten kletsen. Mijn zoontje heeft vannacht nog drie keer gedronken. Een andere keer hoeft hij maar een keer. Ik probeer hem altijd eerst anders te troosten, maar hij geeft goed aan wanneer hij de borst wil.
Ben een maand geleden gestopt met de voeding van de lunch, hij wou dat echt niet meer en eet ook goed overdag. Hij was toen zo onrustig aan de borst(altijd al). Nu ik met die voeding gestopt ben, wil hij tenminste sávonds (18.15-18.30)weer goed aan de borst. Eerder moest hij zowat in houtgreep, nu liggen we weer samen te genieten. Ik heb zelf ook niet echt moeite met de nachtvoeding, ga vroeg/einde avond eerst even heen als hij wakker wordt en dan slaapt hij meestal wel weer verder. Tussen 2-5 komt hij vaak voor de voeding s'nachts. Dan neem ik hem wel mee. Merk wel dat hij (en ik) dan vaak al snel in slaap vallen. Dus leg dan wel weer terug. dan is er soms wel protest of dat hij een uurtje later weer wakker wordt. Maar dan laat ik hem wel vaak liggen en slaapt hij wel weer in. Om 06.00 uur krijgt hij dan de ochtendvoeding.
Die van mij krijgt nog 2 of 3 keer per nacht. Zal ook wel gewenning zijn. Wil mijn man er ook niet op af sturen. Gewoon aanleggen is de kortste klap. Deels ook gemakzucht van mijn kant. Als ik haar laat huilen krijst ze de oudste ook wakker. Maar pff vermoeiend is het wel. Overigens krijgt ze hier nog zeker 6 keer of misschien wel 7 keer als we bij elkaar zijn. Grappig dat CB's onderling zo verschillend zijn. Hier zeiden ze dat nachtvoeden zeer normaal is voor bv kindjes en dat ik gewoon moest voeden op verzoek. Ongeacht of dat nu 1 keer of 100 keer was bij wijze van spreken
Hier dronk ze tot 11 maanden nog 2 a 3 keer per nacht. Vanaf 11 mnd sliep ze ineens klokje rond, dus zodoende vielen al die nachtvoedingen ineens weg.
overdag wil hij echt geen borst meer, ook niet als ik alleen met hem op de slaapkamer ga liggen. Hij drinkt gewoon diksap overdag uit een tuitbeker ook al deels zelfstandig.