Moeilijke stoelgang?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Taylor1989, 23 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Taylor1989

Taylor1989 Actief lid

31 aug 2015
    227
    25
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Onze dochter is bijna 9 weken. Sinds wij van moedermelk overgestapt zijn naar kunst heeft zij een onregelmatige stoelgang. In het begin zat er ook echt wat stevige ontlasting in haar luier. Op advies van huisarts overgestapt naar Omneo. We gebruiken dit nu een week en 3 dagen. Haar ontlasting lijkt niet meer hard maar komt alsnog niet regelmatig elke dag. Hoe lang duurt het voor dieet voeding echt aanslaat? Er zit totaal geen regelmaat in haar poepluiers. Iemand die dit herkent? Ze lijkt er echter geen last van te hebben. Maar ik zou graag zien dat ze minstens elke dag een poepluier heeft en niet dat als ze een keer poept zij in bad moet omdat ze van top tot teen onder zit... 😥

2. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Elke dag hoeft ook niet, om de dag of 2 dgn er tussen kan best

Ik had eerst vit d gewoon maar op aanraden van vriendin vit d met olie gaan gebruiken zorgde ook voor lekkere stoelgang

3. Taylor1989

Taylor1989 Actief lid

31 aug 2015
    227
    25
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ja wij gebruiken ook Vitamine D op olie basis.
    Ze heeft vrijdag voor het laatst een poepluier gehad. Ik vind dat best wel lang.

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Sowieso heeft elke wijziging 2 weken nodig.
    Soms helpt het om 10cc extra water in de fles te doen, maar bij een slechte drinker mag dit niet ten koste gaan van voeding.

5. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Hier gaf ik wel 30 cc extra water bij de voeding!! werkte erg goed. ( ze kreeg meer dan genoeg binnen!!)

Ook de osteopaat gaf haar een zetje in de goede richting, kwam het weer even goed op gang

6. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Wij zijn sinds twee weken ook deels over op flesvoeding omdat mijn melkproductie aan het afnemen is. Hier heeft ze nu al vier dagen niet gepoept terwijl ze eerst 3x per dag poepte. Vier dagen geleden had ze ook vier dagen niet gepoept.. Ik maak me dr nu nog niet zo druk om eigenlijk. Volgens mij hebben darmpjes lang de tijd nodig om te wennen.
    als ze er geen last van heeft zou ik het gewoon even aankijken..

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier is het ook heel wisselend qua poepbroeken.
    Ene keer elke dag. Dan weer om de dag.
    Zolang de baby er geen last van hebt is er geen probleem toch?

Deel Deze Pagina