Hallo iedereen, Mijn zoontje slaat de voeding van snachts over. Hij krijgt 95cc. Dus bijvoorbeeld dat ik tussen 23u/24u geef ik de laatste voeding. Op de dag komt hij om de 3 uur. Nu slaapt hij snachts door tot 6/7 uur. Gisteren heb ik om 23uur de fles voor de nacht gegeven en sliep hij door tot half 7 vanochtend. Op de dag komt hij om 3 uur soms zelfs eerder. Dan zit er maar 2 uur tussen. Het liefst geef ik zijn laatste fles rond 23uur. Maar omdat hij zo lang slaapt kom ik dan niet uit met de tijden. Het was eerst heel regelmatig maar nu is het zo verschillend. Wat kan ik het beste doen?
Je kunt er vrij weinig aan doen, gewoon lekker je kindje volgen. Heel normaal dat de tijden per dag anders zijn. Het kan wel een tijdje duren voordat er ritme in komt. Fijn voor jullie dat ie al zo lang slaapt dat de ene keer de laatste fles om 22u is, dan weer 23u of 24u is niet erg. Dan zal hij in de ochtend waarschijnlijk ook wat eerder/later komen en is de dag weer anders. Uiteindelijk komt er wel weer ritme in, maar dat heeft even tijd nodig. Hoeveel voedingen krijg je kindje nu?
Hij krijgt 6a7 flesjes per dag. Meestal zijn het er 7. Maar is het niet zo dat ik een beetje regelmaat voor hem doe. Of moet hij dat zelf gaab regelen. Als ik hem bv om de 3 uur wakker maak dan zit er wel meer regelmaat in. Snap je wat ik bedoel? En als ik hem zelf laat komen dan is het elke keer anders.
Persoonlijk zou ik bij een baby van 3 en een halve week de wekker s nachts nog even zetten... Ik denk namelijk niet dat het nu gelijk standaard is dat de baby doorslaapt s nachts (maar misschien heb je mazzel en is het wel blijvend) Misschien doordat hij s nachts weer een voeding krijgt, dat het overdag ook weer lekkerder loopt.. Bij 3 weken zaten wij nog op onderstaand schema 07.30 10.30 13.30 16.30 19.30 22.30 03.30 (soms wat eerder, soms wat later) Maar goed het is maar net hoe je er zelf mee omgaat. Als jij voor jezelf wat meer regelmaat fijn vindt, zou je m overdag ook wakker kunnen maken voor een fles Misschien dat hij dan vanzelf mee gaat in jouw ritme, misschien ook niet (hier heb je waarschijnlijk niks aan maar toch)
Ik heb er wel wat aan hoor! Ik zie graag hoe anderen het doen zodat ik missch zie dat ik het toch wel een beetje goed doe. Het is mijn eerste en ben zo bezig met de voeding dat is ook niet goed natuurlijk. In het begin had ik een vast schema maar omdat ik hem elke keer moest wakker maken of soms kwam hij zelfs wat eerder ben ik maar gaan voeden als hij zelf kwam. Maar het is nu zo verschillend elke keer. Dat ik er alleen maar meer mee bezig ben. Ik heb volgnede week afspraak bij cb missch dat hun ook wat tips hebben voor me.
Ik zou overdag ook niet te snel wakker maken, max 4u tussen de voedingen en het hem zelf dus wat laten regelen. Het is toch niet erg als de tijden elke dag anders zijn? Je eet zelf ook niet altijd op dezelfde tijd Ik zou zoveel mogelijk op verzoek voeden, maar het is maar het of dat voor jullie ook het beste werkt.. Wat weegt je kleintje? Zolang hij genoeg binnen krijgt, ongeveer 150 x lichaamsgewicht in kilo's.
Vandaag hebben we hem gewogen bij CB. Hij weegt nu 3200. En krijgt sinds 2 dagen 100cc per keer. Heb hiervoor een lange tijd op de 90/95cc gezeten ( ongeveer ander halve week)maar ik had het gevoel dat hij meer wilde dus ben ik naar de 100cc gegaan Bedankt voor jullie tips ik heb er zkr wt aan. En ik ga proberen om niet meer zo aan een schema te denken en minder onzeker te zijn dat scheelt denk ik ook een hoop.
Gaat het al wat beter? Het blijft altijd een beetje zoeken he met die kleintjes. Die van ons is bijna 7 maanden en ik ben ook weer aan het zoeken, hij is momenteel zelf zijn 'schema' aan het omgooien geloof ik haha. Hij is tussen 20u en 21u s avonds momenteel klaarwakker, dat was eerst niet zo Op zich wel gezellig, jongste slaapt begin van de avond = tijd voor de oudste en als de oudste op bed ligt wordt de jongste wakker en dus een uurtje qualitytime met hem..