Nachtvoeding wel/niet in schema?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Appie, 24 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appie

Appie Actief lid

28 dec 2006
    397
    0
    16
    Hoi allemaal,

Een vraag. Onze zoon van 12 weken oud komt nog 's nachts voor een voeding. Dit was een tijdje om 5 uur, inmiddels is het 3 uur. Daarna slaapt hij (onafhankelijk van tijd nachtvoeding) tot half 9/9uur door. Het vervroegen en verlaten van de late fles heeft nog geen resultaat gehad (daar meld hij zich ook nog voor). Lang slapen doet hij nu niet meer echt.

Hij zit nu al weken op 5 flessen, maar ik vraag me af of ik het daarmee niet in stand hou, want ik pas de flessen overdag aan aan de nachten. Nu komt hij bijvoorbeeld vaak uit op: 4u, 9.30u, 14u, 18u en 22.30u en ben ik overdag soms aan het rekken. Niet echt ideaal en het lukt nu ook niet meer om er iets mee te schuiven (uitstellen hebben we geprobeerd, met als gevolg dat we zelf de halve nacht op waren terwijl hij na een voeding weer redelijk snel slaapt).

Mijn vraag is; hoe doen jullie dit met de nachtvoeding; tellen jullie deze mee in je schema? Of doe je deze als een extra fles (dat maakt het wel makkelijker om een kleine fles aan te bieden)? En als je je aan een schema houdt maak je dan je kindje echt wakker op de flessentijd?

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Om een beetje een schema te houden, zou je hem smorgens om een vaste tijd wakker moeten maken voor de eerste voeding.
    Ongeacht hoelaat hij heeft gehad.
    Dus stel dat hij om 3.00 snachts komt start de dag dan weer rond 7.00uur zo kom je ook weer op 23.00 savonds uit.

Misschien drinkt hij om 7.00 wat minder, maar zo kom je wel uit met je tijden en ritme.

En volgens mij is het beter om 5 flessen overdag te hebben.
    De meest gangbare tijden zijn:
    7.00
    11.00
    15.00
    19.00
    23.00
    ( evt een 6de voeding in de nacht)

Je hebt kans als je de 5 flessen overdag geeft hij snachts minder snel komt.
    Kindjes van die leeftijd hebben 5 flessen nodig, soms nog een 6de in de nacht.

Geef je 180/6? of zit je nog op 150/5?
    Je zou savonds als laatste fles een fles van 180/6 aan kunnen bieden.

3. Appie

Appie Actief lid

28 dec 2006
    397
    0
    16
    Ja, dit was ook wat ik ineens dacht afgelopen week toen ik steeds vaker in de nacht voedde. Ik ga dit schema aanhouden overdag en eens kijken wat hij doet.

Ik mag gaan ophogen naar 180/6, maar doe dit nu alleen voor de laatste 2 flessen ivm de eventuele nachtvoeding (die wil ik dan iets gaan verlagen: 120/4).

4. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi

hier dochter 13 w
    flessen van 180/6 , soms leeg soms niet soms bijna;schommelt wat. sommige dagen drinkt ze 700 cc sommige dagen 950 cc.
    6u wakker maken voor fles
    9u45 fles
    13u30 fles
    17u15 fles
    20u45 bad
    21 u fles en bedje in

gr en succes

ah ja sinds 5 d ( nachten ) word ze snachts wakker maar geef ik gewoon haar tut ( speen)

gr

Deel Deze Pagina