Hoi hoi, Ik zal ons verhaal in het kort uitleggen. Onze dochter heeft een enorme moeilijke start gehad. De eerste tien weken huilde ze 20 u per dag. Achteraf bleek waarom, hoogst waarschijnlijk koemelk allergie.sindsdien zit ze op nutramigen en hebben we een heel ander kind. Sinds vier weken slaapt ze de nachten ook door. Ze gaat na de fles van half acht 's avonds naar bes, we moeren haar dan om half twaalf wakker maken voor fles en dan meldde ze zich pas weer tussen acht en negen uur smorgens. Maar dit is nu dus ineens verleden tijd. Sinds vrijdag is er bij onze dochter ernstige heupdysplasie ontdekt.ze draagt nu dus een pavlikbandage.vrijdag en zaterdagnacht sliep ze no steeds gewoon lekker door, niks aan de hand dus. Maar sinds zondagnacht is het drama. Na de fles van 19.30 u gaat ze wel slapen,maar wordt geregeld huilend wakker en tegen elf à half twaalf is ze niet meer te troosten en lijkt het dus alsof ze echt honger heeft. Na de fles van half twaalf valt ze redelijk snel weer in slaap, maar nu wordt ze tegen vier uur wakker en is ook dan niet meer te troosten en het lijkt er op dat ze echt honger heeft. Ze zat eerst mooi op 5 voedingen van 150cc + 5 schepjes. Dat is al redelijk veel voor een gewicht van vijf kilo. Maar we hebben al vanaf het begin een hongerige baby. Nu ze dus om 4 uur in de nacht weer komt, heeft ze op een dag zes flessen. Overdag lukt het haar nauwelijks 3,5 uur tussen te laten. Dat was nooit erg, want ze was altijd zo laat wakker smorgens dat dat wel kon. Als ik 6 flessen geef komt ze boven een liter per dag uit,wat dus niet goed is. Nu krijgt ze bij zes flessen dus maar 150 cc per fles, dus ik giet de fles af tot 150cc. Heb ook geprobeerd nog minder te geven,maar dan blijft ze mopperen, nou ja krijsen om honger. Nu lees ik veel verhalen dat men begint met de papfles rond de vier maanden en of met fruit en groente als bijvoeding. Gezien haar koemelkallergie lopen wij met onze dochter bij de kinderarts. Die wil echt proberen om tot de zes maanden geen bijvoeding te geven, ivm allergie. Wordt de papfles als bijvoeding gezien? En is er wel zoiets wat koemelk vrij is? Ik hoor veel verhalen dat het stoppend werkt??? Ik ben bang dat als we niks doen, we het niet lang meer kunnen rekken om geen bijvoeding bij te geven. Aangezien we pas eind november weer terug moeten naar de kinderarts, vraag ik hier om advies. Onze dochter is nu vier maanden, is nm van 10 juni 2011. Hebben jullie tips n adviezen? Liefs sannie
Je zou kunnen proberen om de flessen op te hogen naar 180/6. Ik zou dan met de laatste fles beginnen. Kan goed zijn dat de 150 gewoon te weinig is voor haar. Pap valt onder bijvoeding. Bij kma zou ik niet voor de 6 maanden starten met bijvoeding.
Weet je zeker dat het honger is? Heeft ze geen pijn of ongemak van die bandage? Heb je al een speen geprobeerd of extra water in de fles? Over de vraag van de pap: rijstebloem is vlgs mij wel hypo allergeen en mag vanaf 4 maanden.
Rijstebloem is niet hypo allergeen en een kindje met kma kan daar op reageren als je er te vroeg mee begint.
Mijn zoontje heeft ook kma waarschijnlijkmen de KA had zekfs aangeraden om met 4 maanden te beginnen. Rijstebloem is koemelk vrij en kan dus gebruikt worden. Ophogen vd fles naar 180-6 klinkt als een goede optie. Succes!
Wij hadden een kindje dat verdacht werd van kma maar rijstebloem mag wel met 4.5-5 maanden. Je zou inderdaad naar 5 keer 180+6 kunnen gaan en in de laatste fles rijstebloem kunnen doen (voorzichtig opbouwen!!! EN EERST BELLEN MET JE KINDERARTS!) En misschien is het inderdaad geen honger.
Ik zou ook eerst naar de max van een liter/30 schepjes gaan. Sommige kindjes hebben ook een hongerperiode rond de 4 maanden.. 5x180/6 of 6x150/5. Kom je beide keren op 30 schepjes uit, precies wat mag..
hoi hier dachten ze ook eerst KMA ( was het uiteindelijk niet) maar heb toen aan verschillen KA gevraagd en ik mocht zelfs op 3 maand starten met groentepap. als je verschillende kA doet he zeggen ze allemaal iets anders. nu persoonlijk vind ik 3 maand vroeg, maar dus met 4 maand lijkt me niks mis. mijn ka zei er zit niks van die koemelk in in wat ze gaat eten bv wortelen met aardappelen. mijn dochter weegt nu 5kg 340 en drinkt 5 flessen van 180/6. ( tot dikke week terug at ze bijna ni) nu komt ze ook terug rond 3u30 maar doe dan polysiane gel op haar tut en dan slaapt ze weer wat verder. doe ik door de dag ook zo om wat tijd te rekken. zij eet nu om 6u 9u45 ( moet de fles gaan maken ) 13u30 17u15 21u dus ik zou zeker eerst de fles gaan verhogen. en als dat niet helpt vraag eens na aan je KA als er geen verzadigende melk bestaat ook voor KMA en andrs toch eens vragen voor die groentepap. succes
Over groentehap etc: Collega heeft dochter met KMA. Bij 7.5 maanden (dochter van haar is 5 dagen ouder dan mijn zoon) kon dochter nog niet alle groente verdragen. Weet niet welke, heb niet doorgevraagd.