Fles laten vervallen en wel of geen toetje?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Yil, Mar 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yil

Yil Bekend lid

Mar 16, 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Hallo,

Onze meid is vorige week naar het CB geweest en op mijn vraag wanneer er een fles kan/mag vervallen, kreeg ik te horen dat ze nu al een fles minder mag. Er werd aangegeven dat ze minimaal 300 tot 500 ml per dag aan opvolgmelk moet drinken. Ze kreeg op dat moment nog 4x200 dus ruim voldoende. Haar gewicht is iets boven gemiddeld.

Nu hebben wij de fles van 12:00 vervangen door een boterham met wat roomboter en een flesje diksap. Mijn vraag is alleen, hoeveel ze moet drinken bij haar boterham. Is dit vergelijkbaar met de hoeveelheid die is weggevallen, dus 200ml?

Verder zou ik graag weten of ze na het weigeren van haar groentehap toch wat fruit zou mogen (wat over is van 's middags). Mijn man is het daar namelijk niet mee eens, omdat we haar zo zouden 'belonen' voor het niet eten van haar groenten :(

Alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,
    Tussen de 6-8 maanden is het advies 700-800 ml opvolgmelk gemiddeld per 24 uur te geven. Wanneer je kindje zelf minder drinkt en hier tevreden op is en goed groeit is dat prima. 500 ml kun je als minimale hoeveelheid aanhouden.
    Op brood kun je het beste margarine smeren en bij het broodje kun je bijvoorbeeld 100-200 ml opvolgmelk aanbieden. Evt. kun je in de loop van de middag nog wat diksap (100 ml) geven, of rooibosthee/water.
    Of je wel of niet nog fruit na de groente moet aanbieden is misschien persoonlijk. Waar jezelf ook een goed gevoel bij hebt. Het kan zijn dat je kindje een link legt (op een gegeven moment)als hij de groente niet eet dat hij dan wat anders aangeboden krijgt.
    Groetjes Angelique

3. Yil

Yil Bekend lid

Mar 16, 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Bedankt voor de reactie.
    Echter als ik melk bij het broodje geef, heeft het laten vervallen van de fles niet veel nut lijkt mij. Aangezien ze dan dus opvolgmelk bij haar broodje drinkt?

De reden dat ik kies voor roomboter, is omdat dit een natuurlijk onbewerkt product is zonder kunstmatige toevoegingen.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,
    Tot 8 maanden zou ze 4 flessen mogen hebben. Zo te zien is ze dat al bijna, dan zou je haar tussen 8-10 maanden 3 flessen van 200 ml kunnen geven. Afhankelijk van hoe je dit over de dag verdeelt kun je dit wel/niet bij de het broodje tussen de middag geven.
    Groetjes Angelique

Share This Page