Nachtvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door JetZwolle, 13 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JetZwolle

JetZwolle Lid

4 jul 2008
    77
    0
    0
    Hallo allemaal,

Hoe denken jullie over het volgende:
    Mijn kindje van 10 weken krijgt om 22:30 de laatste fles. Vaak moet ik haar daarvoor wakker maken. Maar ik denk: nog lekker een fles voor de nacht, dan kan ze daar ‘s nachts op ‘teren’.
    Alleen ik lees dat het geen zin heeft om je baby wakker te maken voor een ‘late’ fles als ze dan slaapt. Je zou dan het slaapritme verstoren en de darmen en maag aanzetten tot werken, waardoor er JUIST meer kans is dat ze ’s nachts wakker wordt.
    Dit lijkt me gek? :-S

Het is al een paar keer gebeurd dat ze doorgeslapen heeft, zelfs tot 09:00! Wel ligt ze vaak om een uur of 03:00 even te jengelen. Vannacht werd ik daar wakker van en ben ik de fles gaan maken. Toen ik in haar kamertje kwam was ze echter weer diep in slaap door de speen!
    Is dit een teken dat ze het blijkbaar aankan om door te slapen?
    Of hebben jullie de ervaring dat je baby desondanks toch weer een tijdje voor nachtvoedingen kan komen?
    Ik ben bang dat als ik haar laat liggen ze na een half uur alsnog huilt om voeding, als ik net weer indommel. Vandaar geef ik haar zsm de fles.

Stimuleer ik het komen voor de nachtvoeding of is het goed dat ik me er bij neerleg en afwacht tot ze zelf doorslaapt?

Groetjes en bedankt!

2. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    ik vind haar wel erg jong om door te laten slapen hoor...Ik zou gewoon lekker die late avondfles blijven geven. En dan over een 6 weken eens proberen om haar door te laten slapen.
    Als ze dan s nachts ook nog wakker wordt gewoon flesje geven.
    Als ze er aan toe zijn dan slapen ze vanzelf wel door.

BIj ons kwam hij gewoon steeds later voor de nachtvoeding. Dat was eerst even lastig met de tijden omdat ik de ochtendfles graag rond 7 uur wou geven. Ik ben toen de hoeveelheid gaan aanpassen op het tijdstip. Dus als hij om 3 uur kwam kreeg hij gewoon een volle fles. Kwam hij pas om 5 uur dan gaf ik hem minder zodat hij zelf om 7 uur weer kwam.

succes ermee :)

3. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    het ligt denk ik ook aan hoelaat ze de fles krijgt voor die van 23 uur, waarschijnlijk is die te vroeg en moet je proberen te schuiven overdag zodat die later is waardoor de nacht dan korter word. en het ligt ook aan hoeveel voeding ze over de hele dag krijgt

Deel Deze Pagina