amandelen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by knor, Jun 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. knor

knor Fanatiek lid

Mar 4, 2007
    2,392
    0
    0
    Groningen
    Mijn zoontje heeft ongeveer 3 dagen per maand koorts. De reden is dan vaak niet te vinden, wel heeft hij dan een snotneusje...dus gooien ze het daar dan maar op. 2 weken terug is hij naar het ziekenhuis gegaan met weer hoge koorts en stuipen (4 maal in 14 uur tijd) bleken zijn amandelen ontstoken (met pus)
    Nu vragen wij ons af of de amandelen de andere keren ook niet de koorts hebben veroorzaakt. De amandelen zijn toen weleens bekeken maar waren toen alleen rood of opgezet.
    Bij de kno arts geweest, deze wilde wel overwegen te opereren. Eerst proberen we het met een onderhoudsdosering Bactrimel. Nu maar hopen dat hij niet meer 1 maal per maand ziek word met koorts (en evt stuipen)...

Wie heeft ervaring met bovenstaande??

2. Frieda

Frieda Bekend lid

Feb 24, 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Ik heb geen ervaring hiermee, maar ik zou proberen om zijn weerstand wat te ondersteunen met Caltrivat tabletjes van VSM. Dit is homeopathisch en kan dus absoluut geen kwaad. Baat het niet, dan schaadt het ook niet, maar mijn ervaring is echter dat homeopathie heel goed werkt bij kinderen. En ik weet niet hoe oud je zoontje is, maar wanneer hij al iets ouder is, zou ik hem ook extra vitamine C geven. Daarvan kun je eigenlijk nooit te veel nemen, want wat het lichaam niet opneemt, scheidt het lichaam wel weer uit. Je kunt altijd proberen om daarmee zijn weerstand wat op te krikken.

3. knor

knor Fanatiek lid

Mar 4, 2007
    2,392
    0
    0
    Groningen
    Dank je Frieda...
    Wie heeft er wel ervaring met veel ziek zijn met koorts / amandelen of onderhoudskuurtje antibiotica

4. knor

knor Fanatiek lid

Mar 4, 2007
    2,392
    0
    0
    Groningen
    Niemand??

5. knor

knor Fanatiek lid

Mar 4, 2007
    2,392
    0
    0
    Groningen
    Sorry dames, "up" hem nog 1 keer....dr zal toch vast iemand ervaring hebben met bijvoorbeeld amandelen? Of onderhoudsdosis antibiotica?

6. Lady Ice Shirr

Lady Ice Shirr Fanatiek lid

May 17, 2006
    2,104
    0
    0
    Nieuwegein
    Het gaat om de neusamandelen toch?
    Mijn zoontje van bijn 14 maanden is aflopen donderdag geopereerd: neusamandelen verwijderd en buisjes geplaatst. Maar voornamelijk door de oorontsteking. Met 7 maanden zate we bij de KNO-arts. We hebben ons snel door late sturen vanwege ervaringen met onze oudste. Toen wilde de arts nog niet opereren omdat hij te jong was. Dus doorgestuurd naar kinderarts. Vervolgens maandenlang aan de antibiotica gezeten. Wel onderhoudende die je langdurig mag gebruiken. Bij eerdere kire aanvallende ab kwam de ontsteking gelijk weer bovendrijven zodra de kuur was gestopt. Toen we in maart bij de KNO-arts terugkwamen, zei hij al gelijk: ik hoor het al (Marijn was in slaap gevallen) de neusamandelen. Rond zijn verjaardag mocht hij worden geopereerd. En d dan zouden ze ook de oren bekijken. Afgelopen donderdag was het zover. Ik zag er tegenop maar ik zag er ook naar uit. Bij onze oudste is het zo'n verademing geweest!
    Neusamandelen geknipt en buisjes geplaatst. Want de arts zag heel veel littekens door oorontstekingen.
    Nu is hij sinds vrijdag ziek. Temperatuur nog nauwelijks onder de 40 graden geweest en dus ook alweer 3 keer bij een arts. Waarschijnlijk een virusje dat hij er toevallig naast heeft gekregen. Maar ik hoop dus dat het net zoals bij Jesse zal worden en dat hij zometeen echt nooit meer ziek is. Op de normale dinge na dan, want ziek zijn hoort er wel bij.

Is er bij jouw zoontje weleens naar de oren gekeken? Neusamandelen kan ook heel goed hoor. Maar als ze al verwijderd kunnen worden, zou ik het ook laten doen. Kleine ingreep en ze knappen er zo van op.

Heb je hier iets aan?

7. poppie2

poppie2 Actief lid

Nov 4, 2007
    253
    0
    0
    hoi hoi,

bij mijn dochtertje is het eigenlijk precies het zelfde, steeds maar koort (minimaal 2x op een dag hoger dan 38,5)
    ze krijgt zo vaak een paracetamol, en ook maar weer een ab kuurtje want dan heeft ze weer oor of keel ontsteking.
    als we bezig zijn met de kuur gaat het geweldig maar na ongeveer 3 dagen na het eindigen van de kuur zijn we steeds weer terug bij af.
    we worden nu doorgestuurd naar een kno, misschien dat haar amandelen er dan toch ook uit moeten.
    hopelijk zijn haar 'vage' klachten en oorontstekingen dan verleden tijd.

8. knor

knor Fanatiek lid

Mar 4, 2007
    2,392
    0
    0
    Groningen
    Lady..... begrijp de volgende zin niet helemaal :Bij eerdere kire aanvallende ab kwam de ontsteking gelijk weer bovendrijven zodra de kuur was gestopt.
    Hij heeft zijn keelamandelen flink ontstoken gehad! Hoe vaak was je zoontje ziek met koorts??? Voorheen bedoel ik dan...
    Beterschap met je zoontje, hopelijk word hij snel beter.

Sonjaja: Heeft ze elke dag koorts???? Bij mijn zoontje zijn de klachten ook altijd vaag vandaar dat we er niet gelijk voor gekozen hebben te opereren. Eerst eens zien wat de antibiotica gaat doen. Zijn keelamandelen waren wel eerder rood of gezwollen maar dit kan ook horen bij ziek zijn....

Dank jullie voor de antwoorden

9. Frieda

Frieda Bekend lid

Feb 24, 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Wat ik jullie nog als tip wil meegeven is om naast een antibiotica-kuur altijd extra probiotica (voedingssupplement van goede darmbacterien, gewoon een natuurlijk middel, want het zijn bacterien die van nature in onze darmen voorkomen) te geven. Je hebt dit bijvoorbeeld van de merken Orthiflor Start of ABC Dophilus wat je kunt toevoegen aan bijvoorbeeld drinken of pap.

Het nadeel van antibiotica is namelijk dat het niet alleen de ziekmakende, schadelijke bacterien doodt, maar ook de goede bacterien in de darmflora doodt en dat ondermijnt de weerstand eigenlijk nog meer. Dus als een kind vaak antibiotica krijgt, wordt het eigenlijk ook steeds vatbaarder voor ziektes.

Probiotica is eigenlijk dus sowieso wel goed voor kindjes die nogal vatbaar zijn voor verkoudheden etc. want het kan de weerstand dus ook wat opkrikken. Het is ook altijd goed om aan pasgeborenen te geven, want zij moeten hun darmflora nog opbouwen en het bevordert de weerstand dan dus en kan ook helpen tegen darmkrampjes.

10. poppie2

poppie2 Actief lid

Nov 4, 2007
    253
    0
    0
    hoi hoi,

ja mijn dochtertje heeft elke dag wel een keer koorts, en dan wordt ze nogal logisch pieperig van.
    echt heel ziek is ze niet, maar als je zelf iets verhoging hebt voel je je ook niet echt lekker.
    ook ik gebruik ortiflor, dit doe ik door de fles heen, of het echt werkt weet ik niet, maar baat het niet......
    van de kinderarts heb ik begrepen dat de weerstand van een ab kuur niet op achteruit gaat. en dat ze daardoor sneller ziek zijn ook niet waar is.
    maar goed, hopelijk weet een KNO arts meer te vertellen.

Share This Page