Bijvoeding naast borstvoeding met 6 maanden

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Vraag, Mar 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vraag

Vraag Lid

May 3, 2009
    26
    0
    0
    #1 Vraag, Mar 12, 2010
    Last edited: Mar 12, 2010
    Beste Eveline,

Onze zoon is volgende week precies 6 maanden. Een mooie tijd om met bijvoeding te beginnen. Op het consultatiebureau hebben ze mij geadviseerd om te beginnen met de fruithap, bv peer. En als dat goed gaat, dan pas beginnen met groente. Maar ik weet niet goed hoe ik dit moet aanpakken. Op dit moment is ons schema ongeveer:
    7.00 bv
    11.00 bv
    15.00 bv
    19.00 bv
    22.30 bv
    Als ik kolf op de dagen dat ik werk geef ik ongeveer 200 ml mee per fles. Als ik volgende week ga beginnen met de fruithap, wanneer geef ik die dan het beste? Tussen de 1e en 2e voeding in? Of vlak voor de 2e voeding? En vervalt er ook een borstvoeding? Of moet ik in het geval dat ik afkolf minder gaan meegeven? En het als ik thuis ben gewoon de borst aanbieden? En als ik dan na ca. 2 weken ga beginnen met de groentehap. Wanneer geef ik die dan, en vervalt er dan ook wat? Verder lees ik ook veel over pap etc. Heeft onze zoon dit ook nodig, of hoeven wij dit niet te geven ivm de borstvoeding? En wanneer kan die laatste voeding naar voren worden gehaald? Ons kindje slaapt als een roos, we moeten hem elke ochtend wakker maken!
    Alvast bedankt voor je reactie!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Het maakt niet zo heel veel uit wanneer je de eerste fruithap geeft hoor, je begint met hele kleine hoeveelheden. Je zou rond half 10 kunnen starten met 1 of 2 hapjes peer. Het is belangrijk dat je minimaal 3 dagen achter elkaar dezelfde smaak aanbiedt in oplopende hoeveelheid. Pas wanneer je kindje alle fruit en groente smaken heeft geprobeerd, kun je eventueel een borstvoeding laten vallen. Pap hoeft niet hoor, vaak wordt pap aan de laatste voeding toegevoegd om een kindje goed door te laten slapen.

Groeten eveline

Share This Page