fruit-groente hapje.....hoe?

Discussie in 'Voeding' gestart door girlnatasja, 17 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girlnatasja

    girlnatasja Actief lid

    3 jan 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

    Ik ben vorige week op advies van het cb begonnen met het geven van een fruithapje aan mijn dochter. Tot nu toe nog niet echt een succes, ze kijkt er vies bij en eet het niet. Ik werk 3 dagen en wil haar nu op de dagen dat ik thuis ben steeds een fruithapje aanbieden, dat doe ik dan in de ochtend.
    Of is het beter om het iedere dag te doen, dan zal ik het fruithapje dus in de avond geven.
    Of is ze er misschien nog niet aan toe als ze het niet opeet?

    Hoe hebben jullie dit aangepakt?

    Alvast bedankt!!
     
  2. Snowtje

    Snowtje Fanatiek lid

    6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom moest je op die leeftijd al beginnen met een fruithapje?
    Hier hebben we het ook geprobeerd met 4 maanden. Ze hield haar mond dicht en wat erin ging keek ze ook vies bij en spuugde het uit. Met 5 maanden was ze er plotseling wel aan toe en begon ze lekker te eten. Helaas bij groente trekt ze nog een vies gezicht :p
     
  3. MamaVanSimone

    MamaVanSimone Fanatiek lid

    19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ten eerste is het handiger met groente te beginnen, fruit is vaak zoeter en als ze dit eenmaal geproefd hebben is groente vaak lastiger te geven. Ten tweede ben ik ook wel benieuwd waarom je zo vroeg begint, volgens mij is ze er inderdaad gewoon nog niet aan toe. Wij zijn begonnen met 6 maanden.
     
  4. girlnatasja

    girlnatasja Actief lid

    3 jan 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien is ze er inderdaad nog niet aan toe en moet ik er gewoon even mee wachten.

    Thanks!
     

Deel Deze Pagina