Gulzig drinken

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Saja87, 23 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hallo,

Ik heb een vraagje.

Mijn zoontje drinkt al 3 maanden zijn flessen binnen 10 minuten op. Dit terwijl ik hem ook nopg 4 of 5x laat boeren. Maar die tussenstopjes maakt hem zo kwaad dat hij echt gaat krijsen. Pas als de fles leeg is en of dit nou na 5 6 7 of 10 minuten is is hij stil en wilt hij boeren.

We hebben een tijdje de voeding verdikt met nutriton dit dronk hij zelfs door een S speen. Maar helaas raakt hij daar van verstopt.

Is het niet erg dat hij zo snel drinkt? Wat kan ik er aan doen om hem wat langzamer te laten drinken?

Alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Je zou nog op zoek kunnen gaan naar een speentje waarbij het drinken wat langzamer gaat. Dat kan bijvoorbeeld een dental speentje zijn, hierbij moeten kindjes als het ware 'om een hoekje' drinken, wat meer energie kost. Je kan de drogist ook even om advies vragen. Je zoontje zou ongeveer 15-20 minuten mogen drinken. Als het nog steeds sneller gaat na aanpassing van de speen, dan kan je kijken of het met een klein beetje johannesbroodpitmeel wel goed gaat.

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina