nachtvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door chulla, 3 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chulla

chulla Bekend lid

17 apr 2009
    609
    0
    0
    noord brabant
    Hallo

Ons zoontje van bijna 5 maanden komt nog steeds voor een nachtvoeding.
    Ik geef volledige bv hiervoor gaf ik 1 flesje kv voor het slapen gaan omdat we het idee hadden dat hij niet genoeg binnen kreeg.
    Op het cb hebben ze ons geadviseerd te stoppen met kv omdat hij het heel goed doet op bv zit zelfs ietsje boven zijn gemiddelde.
    Maar hij slaapt nog steeds niet door.en vraag me dus af moeten we stoppen met de nachtvoeding of gewoon mee doorgaan?
    Hij slaapt ong om 21:00 word dan rond middernacht wakker geef hem zijn speentje en slaapt weer verder tot een uur of 03:00 dan krijgt hij bv en komt om 06;00 weer voor een voeding.
    We hebben ook veel nachten er tussen zitten dat hij veel huilt in de nacht en lijkt dat hij krampjes heeft,waar kan dat van komen want let best goed op wat ik eet.

daarnaast krijgt hij rond 11:00 nu sinds 3 dagen een fruithapje en dat gaat heel erg goed
    ik voed trouwens op vraag maar er zit zeker 3 tot 4 uur tussen.
    sorry voor al deze vragen maar weet het soms niet meer

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Heel veel kindjes slapen op deze leeftijd nog niet door. Dat kan. Wanneer je alleen borstvoeding wilt geven is dit natuurlijk prima.
    Moeilijk om zo te zeggen wat de oorzaak van de krampjes is. Alles is ook volop in ontwikkeling en daar horen krampjes soms helaas bij. De een heeft hier wat meer last van dan de ander. Meestal zie je wel met 4 maanden dat de krampjes minder worden. Wanneer er wat in de voeding verandert (fruithapje) is dit vaak ook even wennen voor de darmen. Ook dan kan je kindje wat last krijgen van krampjes.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina