weer aan het werk hoe doen jullie dat in de ochtend?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door missX, 5 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    asl ik straks (helaas) weer aan de slag moet vraag ik me af hoe ik dat ga doen met indy's (fles)voedingen. ik ga drie dagen werken en de oma's gaan oppassen. Maar nu is het zo dat ik haar dus 's cohtends bij hun "aflever", maar ben benieuwd hoe andere moeders dit doen....geven jullie je kindje dan zelf vantevoren nog de fles? Kan me namelijk niet voorstellen dat als ik haar wakker maak en aakleed dat ze dan niet wil eten. Dat zou dus wel betekenen dat ik héél voreg op moet aangezien ik normaal gesproken al om kwart over zeven de deur uitga om de trein te halen....als ik haar daarvoor dan nog een fles moet geven en nog bij de oma's moet afleveren wordt het wel heel vroeg dat ik haar een flesje moet gaan geven...

2. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Wij geven Jaime altijd een flfes voor ze naar het kdv gaat. Ik zou haar niet zonder de deur uit laten gaan. T'is gewoon haar ontbijt.
    Misschien is het anders als je haar naar je moeder brengt.

3. mamabee

mamabee Actief lid

12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    Als ze naar de creche gaan hebben ze al wel gegeten Maar wanneer ze naar oma gaan en daar al vroeg heen gaan komt het ook wel voor dat ze nog niet gegeten hebben. Bas eet dan thuis z'n broodje of onderweg. Oma woont in de buurt en komt ze vaak van huis halen en dan lopen ze naar huis. Als Sam niet eerder wakker is dan laat ik de eerste fles voor oma. Lekker makkelijk.
    Je moet het gewoon even overleggen met de oma's. Als die het geen punt vinden om de dag te starten met een fles... geen probleem toch?

4. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ons zoontje gaat 2X per week naar het KDV en 1X per week naar opa en oma.

Bij alle keren krijgt hij het flesje bij het opstaan van ons, voordat we de deur uit gaan.

Wij moeten zelf ook om 07.00 uur de deur uit.

Maar ja, wij hebben misschien makkelijk praten, omdat hij altijd al om 6.30 maximaal wakker wordt.

5. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

11 dec 2006
    504
    0
    0
    Alyssa gaat 1 dag per week naar haar oma, en 1 dag per week naar mijn zus.
    Als ze naar oma gaat krijgt ze thuis haar eerste fles. Oma woont bij ons om de hoek, dus ik kan haar daar kort voordat ik naar m'n werk moet afgeven. Als ze naar mijn zus gaat krijgt ze daar haar eerste fles. Dit omdat mijn zus in een andere plaats woont, en ik daar dus al vroeg moet zijn om op tijd op mijn werk te zijn. Alyssa krijgt elke dag rond 7 uur haar eerste fles. Dus ik zorg dat ik om 7 uur bij mijn zus ben, en dan krijgt ze van m'n zus haar fles. Alyssa heeft s'ochtends vroeg naar mijn idee niet zo heel veel honger, vaak laat ze zelfs een gedeelte van de eerste fles staan. Dus bij ons is het geen probleem dat ze even moet wachten voordat ze haar eerste fles krijgt.

6. Setteke

Setteke Niet meer actief

Tymen krijgt elke dag zijn eerste fles om 6.45 uur, of wij moeten werken of niet. Dit is precies zo'n tijd dat we hem dan mooi op tijd bij de oppas of bij oma kunnen afleveren.

Als ik heel voeg zou moeten dan zou ik hem de oppas of oma de fles laten geven zodat hij niet van zijn vaste schema afraakt. Maar dat is een persoonlijke keuze, ik kan me ook voorstellen dat je je kindje niet met een lege maag de deur uit doet!

7. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Het ligt denk ik ook een beetje aan je voedingstijden de rest van de dag. Ik vind het zelf fijn om Emme zelf de fles te geven in de ochtend voor ik naar m'n werk ga. Een fijn moment samen.

8. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik geef haar om half 7 nog een voeding, maar ja ik geef borstvoeding. Ik laat voor de rest van de dag afgekolfde flesjes achter. Mijn schoonmoeder komt om half 8 en dan ga ik weg. Ze gaat 1 keer in de week naar de KDV, dan geef ik haar ook voordat ze gaat nog een keer. Als ze een keer vroeg komt, krijgt ze op het KDV haar eerste flesje, want dan heeft ze om half 7 nog geen honger.

9. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Fab gaat 2x inde week naar opa en oma. Hij krijgt normaal om 08:00 uur de fles dus als mijn man avonddienst heeft (dus pas laat naar zijn werk hoeft) brengt hij hem na zijn eerste fles. Als hij ochtenddienst heeft brengen wij hem de avond van tevoren, dan geef ik hem zelf de laatste fles en breng hem daar naar bed (hij heeft zijn eigen kamer). Hij slaapt heel erg goed en kan dat gewoon rustig om 8 uur wakker gemaakt worden, anders moet hij om half 6 uit zijn bed gerukt worden, dat vind ik zielig. Dit werkt super!

10. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    maken jullie je kindje dan eventueel ook echt wakker?

11. Bloem

Bloem Actief lid

21 dec 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Ik heb hetzelfde, Yara krijgt om 6.45 uur haar eerste fles altijd maar ik moet straks om 7.45 uur werken en moet ze om 6.30 uur naar de oppas. Dus geef ik de fles om 6.15 uur of bij de oppas om 7.45 uur?

Als ze wakker wordt wil ze altijd gelijk eten en is het huilen tot ze eten heeft... Ik denk dus dat het 6.15 uur eten geven wordt.. vind het wel heel erg vroeg voor haar..

Zijn er mensen die al rond 6.15 uur eten geven?

12. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Milan wordt meestal tussen 7.30 en 8.00 wakker. Op maandag gaat hij naar het kdv en moeten we hem eerder wakker maken, omdat we rond 7.40 weg moeten. Hij krijgt dan gewoon thuis z'n pap.

Op dinsdag en woensdag passen de oma's thuis bij ons op en kan ik Milan dus gewoon laten liggen. Het komt soms voor dat hij nog lekker ligt te slapen als ik de deur uit ga, maar meestal is hij net wakker voordat ik weg ga. In beide gevallen geeft oma dan de pap.

Mijn zus brengt haar kindje naar de oma's en levert haar dan in de pyama af. De oma's geven dan de pap en kleden haar aan.

Ik denk dat je gewoon eens moet kijken wat je zelf handig vindt in overleg met de oma's

13. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Sem krijgt 2x in de week om 6:00 de fles met bambix, dit omdat hij dan naar oma gaat en bij oma slaap hij gelijk verder in het bedje daar!

1x in de week gaat hij naar de kdv en dan krijgt hij om 7 uur zijn bordje pap, maar slaapt daarna niet meer.

in het weekend en op maandag en donderdag krijgt hij om 7:30 een bordje pap en dan komt hij ook uit zichzelf.

Ik doe dit al bijna een maand zo en het lijkt goed te gaan :)

Had aan oma gevraagd of zij het bordje pap wilde geven, zodat hij langer op zijn bed kon blijven liggen, maar oma vind het nogal een gedoe met dat pap!

Ja mijn man en ik beginnen nu eenmaal vroeg, we moeten beide om 7 uur op het werk zijn :)

14. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Hugo gaat 1x per week naar oppas-moeder. Die kan in principe Hugo 's morgens ook eten geven, maar omdat Hugo meestal pas tussen half 8 en 8 uur wakker wordt doe ik het zelf, ik sta dan wel iets eerder op (kwart voor 7) maar dat is nog wel te doen. Ik hoef gelukkig pas om 9 uur te beginnen...
    Als je kindje naar een van de oma's gaat lijkt me het sowieso niet zo erg als zij de pap nog moeten geven. Meestal vinden ze dat wel leuk, toch?
    Het is in ieder geval wel even 'n gepuzzel en uittesten wat voor jou, je kindje en de oma's het fijnste is...

Succes ermee...

Gr. Niki

15. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Als ik om 7 uur moet beginnen komt mijn moeder hier, wacht tot Esmee wakker wordt en geeft haar de fles en neemt haar mee. Ik wil haar niet wakker maken omdat ik moet werken...

16. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    Als Deborah nog slaapt en ze hgaat naar mijn moeder (2 huizen verder) dan geeft zij haar de fles, anders maak ik haar wakker en slaapt ze bij de oppas wel weer verder. Straks moet ik over op pap en dat gaat denk ik langzamer en moet ze ook eerder haar bed uit. ze haalt haar slaap wel weer in, vindt het prettiger als ze thuis haar ontbijt krijgt

17. mamabee

mamabee Actief lid

12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    Ik doe het net zoals het beter uit komt hoor. Als ik de keuze heb en hij slaapt nog en zou dan bij oma de eerste fles krijgen doen we dat.
    Ik las iets over pap..... dat is geen moeten hoor. Ik heb bij Bas nooit pap gegeven uit een bordje. Mij te veel gehannes in de ochtend. Hij kreeg lekker zijn fles en daar deden we later gewoon steeds meer brood bij. Je mag nl ook gewoon brood geven ipv pap (na 6 mnd).
    Komt mij ook wel mooi uit want Sam lust geen pap. Meneer houdt niet van vlokjes......

Deel Deze Pagina