Soort Fles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Desiree85, 12 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Desiree85

Desiree85 Lid

7 sep 2011
    64
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een vraag wat betreft flessen.
    Ik heb hier in de kast verschillende soorten flessen staan.
    In mn kraamtijd heb ik de avent fles gebruikt maar sinds de kraamverzorgster weg is loop ik me er aan te ergeren, dan zit het te strak of te los. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Ook heb ik een fles vd action geprobeerd maar deze druppelt vanzelf dus ook geen optie voor mn dochter van 9 dgn oud. Nu gebruik ik een fles vd Kruidvat alleen sinds ik deze gebruik doet de kleine meid er super lang over en krijgt ze 9 vd 10 x niet eens alles binnen.
    Hebben jullie misschien tips of een fles waarmee je niet zoveel te doen hebt?

Oja toen ze de Avent fles gebruikte verliep het voeden wel vlotter

2. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Wij hebben een tijd lang flessen van Avent gebruikt alleen ging onze man toen steeds langzamer drinken en gingen de flessen vaak niet leeg omdat hij dan zo moe was en weer in slaap viel.
    Uit pure frustratie op een ochtend een difrax fles gehaald en dat ging hier meteen heel goed. Wel met de M speen (F was toen 10 weken) want met de s speen kreeg hij ook die fles niet leeg.

Hoop dat je er wat aan hebt en dat je snel de goede fles vindt

3. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

De flessen die onze dochter fijn vindt (difrax en Dr Brown), zijn eigenlijk juist niet gebruiksvriendelijk (zeker niet bij het afwassen met al die losse onderdelen..). We hebben wel Avent gebruikt, dat vind ik zelf de meest gebruiksvriendelijke fles, maar daar dronk onze dochter juist weer heel slecht uit.. Om eerlijk te zijn, zou ik in jouw situatie gewoon weer voor Avent gaan. Zeker als je dochter er goed uit dronk. Je went vanzelf aan de fles..

4. Desiree85

Desiree85 Lid

7 sep 2011
    64
    1
    0
    NULL
    NULL
    Het is gewoon erg frustrerend want, je wilt juist dat het goed gaat en niet steeds gaat ergeren. Misschien komt het ook wel omdat ik nog erg last heb van kraamtranen waardoor ik sneller aangebrand ben. In mn kraamtijd lekte de fles ook wel maar zodra ik de speen er weer opnieuw opgedraaid had was het goed.

5. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Wij hebben hier van begin af de Tommee Tippee flessen gebruikt. Enige aandachtpunt: het ventiel in de speen moet voor hebruik even worden nagekeken of hier lucht door kan (als ze net nieuw zijn zit dit nog wel eens aan elkaar geplakt).

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wij gebruiken avent en oma Kruidvat.
    Als het niet snel genoeg gaat waarom dan geen grotere speen? Dan gaat het vast prima!

7. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Ons kindje heeft vanaf geboorte al de Difrax fles. Eerst de kleine en nu de groter fles. De Difrax heeft bij ons nog nooit gelekt, wel moesten we het ventieltje soms goed zetten maar dat is het enige. Hier dus een echte Difrax fan!

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat was er dan mis bij de avent? Want het zijn in principe fijne flessen, makkelijk schoon te maken en na bijna 2jr zijn ze echt nog heel goed hier.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Avent lekte hier nooit hoor, kwestie van boel er recht opdraaien en niet te haastig zijn met het sluiten van een fles.

Hoe lang doet je kind over de kruidvatfles?

10. Desiree85

Desiree85 Lid

7 sep 2011
    64
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gister weer aan het stuntelen geweest..... met die avent. Heb er nu definitief een punt achter gezet. Sinds gisteravond drinkt de kleine meid haar kruidvatfles helemaal leeg in 15 min. misschien had ze de speen nog niet door.

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Maar wat is het probleem dan bij Avent?
    Als je de ring op de fles drukt, de dop en speen er recht op draait, dan kan het volgens mij niet fout gaan? Lekt hier nooit, zuigt nooit vacuüm?

Als ze uit de andere fles prima drinkt, prima natuurlijk, maar avent heeft wel een anti coliek systeem en goedkope flessen niet volgens mij.

12. Desiree85

Desiree85 Lid

7 sep 2011
    64
    1
    0
    NULL
    NULL
    Het probleem bij de avent fles is dat hij onder de ring door lekt. De ene keer draai ik 'm te strak waardoor de kleine meid niks binnen krijgt en zodra ik 'm niet te strak aandraai lekt ie aan alle kanten. Heb al geprobeerd om eerst in de tegenovergestelde richting te draaien om vervolgens vast te draaien ook dit heeft geen effect.
    Wat betreft de kruidvat fles mijn dochter doet er 15 min over tot ze de fles leeg heeft. Je zou zeggen dat dat netjes is maar ze zit nog op 60 cc en ik zou graag de fles op willen hogen maar na de 60 cc stopt ze er abrupt mee en valt ze in slaap om vervolgens na 2 uur soms 1.5 uur weer te komen. Misschien moet ze te hard zuigen aan die speen (gaatje te klein?)

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Je kan ook een gaatje in de speen prikken met een naaldje. Kijken of dat helpt dat hoef je niet gelijk een nieuwe speen te kopen.?

Deel Deze Pagina