Hoi dames, Even een vraag over flesvoeding. Ons ventje krijgt nu 6x 120 vaak plus 10 cc extra water en 4 scheppen. Dus dan is het 140 cc. Nu merken we dat hij steeds sneller komt voordat er vier uur om is. Als we nou met 150 en 5 scheppen overstappen moet je dan ook vijf uur ertussen laten?? Of mag je ook net als nu 4 uur ertussen houden?? Misschien krijgt hij dan wel teveel??? Je zou denken als je er ook nu weer een uur extra tuseen zou laten je er niet veel mee uithaalt qua honger stillen. Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ons ventje is trouwens bijna 7 weken en weegt iets meer dan 5 kg...
Heb vanmorgen cb gebeld met dezelfde vraag, met 120+4 kwam hij ineens elke 3 uur, bij 150+5 drinkt hij ook 6 flessen. Was geen probleem zei de wvpk, hij mocht tussen de 600-900cc per dag. Hij drinkt nu gemiddeld elke 4 uur en 's nachts 1x langer er tussen.
Nee hoor geen 5 uur ertussen.. Das heel lang en gebeurt nooit.. Gewoon 4 uur(of wat minder natuurlijk)
Helemaal duidelijk!! Maar blijf je voor nu dan eigenlijk altijd vier uur ertussen laten? We gaan vanaf nu dan over naar 150+5, die kreeg hij sowiezo al als laatste fles. We gaan zien wat hij erop doet. En als hij eens langer erop slaapt overdag bijvoorbeeld laten jullie jullie kindjes dan gewoon slapen en later komen. Tot nu toe komt onze kleine keurig om de vier uur behalve de laatste tijd dus vaak eerder....in de nacht komt hij vanzelf!!
Waarom niet om en om peoberen kijken wat hij dan doet.. Dus ene fles 150/5 de volgende 120/4 en zo steeds gewisseld.. Misschien heeft hij daar dan genoeg aan? Zo niet dan kunnen de andere flessen altijd nog verhoogd worden.. Zo doen wij het nu en dat werk tot nu toe goed! (hij zit wel op 5 flessen)
Ik lees idd toch ook wel dat er met 150+5 dan vijf uur tussen zit??? Of doe je dat later pas?? Kan natuurlijk gewoon kijken hoelang hij er zelf tussen laat qua tijd. En idd afwisselen zou ook kunnen...
Nou in t begin zit er echt nog geen 5 uur tussen.. In principe blijven de flessen zo om de 4 uur... Totdat ze straks echt volwaardige maaltijden gaan eten.. Dus tussen de middag brood e.d
En met 6x150/5 krijgt je kindje echt niet teveel hoor... Als ze langer gaan slapen valt er dan vanzelf een fles vanaf enzo
je doet er nooit langer dan 4 uur tussen, alleen 's nachts mogen ze 1 langere ruk maken. mijn tip is om sowieso overdag echt om de 4 uur aan te bieden zodat hij in de nacht genoeg heeft gehad en daardoor eerder daar een lange ruk maakt. anders heb je kans dat hij het in de nacht weer in gaat halen.
Weet niet of ik een storm van kritiek ga krijgen, maar ga het toch posten... Hier zit er soms 5u tussen een voeding overdag, na 5,5u probeer ik haar wel wakker te maken maar dan drinkt ze niet zo goed. Kinderarts heeft ons geadviseerd enkel op vraag te geven. Niet om de zoveel uren want voor ons meisje werkte dit niet. Dronk heel erg weinig. En ook de hoeveelheid die je geeft maakt niet uit zei hij, je kindje geeft aan hoeveel het nodig heeft. Er zijn ook momenten dat ze om de 2u komt, mag perfect voor een volgende voeding volgens vroedvrouw én kinderarts. Wij zitten op 120cc+4sch, gemiddeld 5x per dag. Heel uitzonderlijk komt ze nog 6x. Zie ik dat ze nog honger heeft na een fles, maak ik 30cc bij. Elke voeding 150cc+5sch is ons meisje nog niet aan toe.
en mijn dochter is van de 27e.... die heeft sinds 4 dagen genoeg aan 5 flessen van 165cc.... met de flesjes van 135 cc nam ze geen genoegen en bleef ze huilerig na de fles... maar 5 flessen is lekker, maar ze begint met fles nr. 1 om 04:30 en dan om 09:30 / 13:30 / 19:00 / 22:30 niet heel prettig natuurlijk, heb liever dat ze om 06:00 u de dag begint en dan om 10:00 / 14:00 / 18:00 / 22:00 uur..(zo ongeveer natuurlijk).
@nijnteje: waarom zou je kritik krijgen?? Iedereen mag het doen zoals hij zlf goed vind en wat nstuurlijk fijn is voor je kindje. Ik merk dat het heel verschillend is per kindje. Ik geef nu per dag dus 24 uur 6x 150+5 scheppen. Het verplaatst zich van zelf wel als ze de nachten langer slapen dan geef je vanzelf een fles minder. Ons ventje heeft echt de fles om de vier uur nodig overdag, dan meld hij zich ook netjes. En in de nacht slaapt hij vaak 5 uur achter elkaar!! Had het punt dat hij vaak in de avond al een lange haal ging maken ipv de nacht, dus probeer hem in de avond een beetje te entertainen zodat hij wat langer slaapt in de nacht. @petra grappig zo de beeb op een rijtje geboren en toch zo verschillend met drinken...
Hier ook altijd om de 4 uur, bijna stipt. Soms maak ik hem wakker, maar dan heeft hij meteen honger als de oogjes open gaan haha. Ik zou inderdaad eerst één of twee flessen ophogen. Hebben wij ook gedaan met de eerste en laatste en dat werkt prima. Hij heeft overdag dan genoeg aan de kleinere flesjes.