Kluts kwijt

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Ange84, 29 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Beste Mirjam en Saskia,

Ik ben echt even helemaal de kluts kwijt. Ons meisje is vandaag 3 weken en heeft tot een paar dagen terug de volgende routine gehad:
    - wakker worden
    - voeden 1 borst
    - boeren en knuffelen
    - luier
    - voeden zelfde borst/toetje (soms wel, soms hoefde ze niet)
    - boertje evt
    - slapen

Sinds een paar dagen heeft ze aan 1 borst af en toe niet genoeg en bied ik als ze na het toetje loslaat nog de tweede borst aan. Bij de volgende voeding bied ik dan als eerste weer deze tweede borst aan. Vaak wil ze dan alleen maar 1 borst en bied ik bij de volgende voeding dan maar weer de andere borst aan. Dus bv links, links, rechts. Volgende voeding rechts en dan wil mevrouw geen links. Volgende voeding maar weer links.

Dat uit 2 borsten drinken heeft ze dus maar af en toe (voornamelijk overdag). 'S avonds en 's nachts drinkt ze gewoon nog wel 1 borst en soms wil mevrouw niet eens een toetje. Dan valt ze namelijk al in slaap. Wat moet ik doen? Is dit wel goed voor haar en voor mijn melkproductie?

Ik hoor het graag.

Groetjes Angel

2. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.398
    707
    113
    Vrouw
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    #2 Ange84, 31 dec 2012
    Laatst bewerkt: 31 dec 2012
    Haar drinkpartroon is sinds gister weer veranderd. Nu wil de kleine dame bijna constant aan de borst :( Lijkt wel alsof ze niet verzadigd raakt. Ze slaapt een uur en dan wordt ze weer hongerig wakker. Na ong. een kwartier drinken aan de ene borst en dan nog aan de andere borst valt ze weer in slaap om vervolgens na een uur weer huilend en hongerig wakker te worden. Erg vermoeiend voor mama en voor de kleine. Is er iets mis met mijn melk? Ligt ze ineens niet meer goed aan de borst? Ik kan haar donderdag pas weer laten wegen bij cb.

3. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Er is niks mis met jou melk!
    Rond de 3 weken hebben kindjes vaak regeldagen. Ze gaan daan vaker en korter drinken, om je productie op een natuurlijke manier te verhogen.
    Geef hieraan toe. Dit duurt een paar dagen. Wanneer je productie weer op peil is, zal het "oude" ritme weer terug komen.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina