Nachtvoeding!

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door prinses sasa, 2 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses sasa

prinses sasa Actief lid

11 apr 2010
    189
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb een vraag over de nachtvoedingen.
    Onze dochter is ruim 3 maanden en de borstvoeding gaat erg goed.
    Nu heeft zij alleen sinds 2 weken weer 2 nachtvoedingen.
    Vaak om 17.30 is zij al moe en gaat naar bed, daarvoor krijgt zij een voeding. Dan komt zij daarna om 21.30 rond 1.00 en rond 4.00 uur en dan vaak rond 8.00 weer. Het begint mij al aardig op te breken want na een voeding ligt zij ook heel lang wakker en maakt dan allemaal geluidjes (huil niet) waar ik niet van kan slapen.
    Nu heb ik al geprobeerd om het naar bed brengen te rekken tot 19.00 uur maar dat is heel lastig want zij is echt moe.
    Soms heb ik het idee dat ik haar misschien te snel uit haar bedje pak en dat als ik haar gewoon wat laat pruttelen ze wel weer in slaap valt. Ik heb er al aangedacht om haar op haar eigen kamertje te laten slapen, liever wil ik haar bij mij houden maar op 4 uurtjes slaap houd ik het natuurlijk ook niet lang vol zo.

Ik zit op 8 voedingen per 24 uur dat lijkt mij wel normaal. Overdag drinkt zij wel minder lang en vaak maar 1 borst per keer.

Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren.. Alvast bedankt.

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Ineens weer nachtvoedingen is zwaar.
    Het klinkt als regeldagen.
    Rond de 3 maanden hebben veel kindjes deze dagen weer.
    Dit doen ze om de productie op een natuurlijke manier te verhogen.

Accepteer het voor nu, het duurt vaak maar een aantal dagen.

Groetjes Saskia

3. prinses sasa

prinses sasa Actief lid

11 apr 2010
    189
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de snelle reactie! Idd ging het afgelopen nacht alweer beter en Had om 21.30 de laatste voeding en toen om 5.00 pas weer.

Deel Deze Pagina