steken/branderig gevoel in borst na voeden

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Suprise, 13 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    He dames ik heb even hulp nodig.

Ik heb af en toe steken of een branderig gevoel in de borst na het voeden.
    Meisje heeft spruw en krijgt daar voor nystatine en ik zelf gebruik micanozolcreme. We zijn nu ruim een week bezig en de spruw is zo goed als weg we maken de 2e kuur nog af (zijn we gisteren aan begonnen)
    Maar het steken en branderig gevoel in de borst lijkt erger te worden wat kan dat zijn en wat kan ik er aan doen.

2. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    bij mijn dochtertje hielp de nystatine voor geen meter.. ze heeft eigenlijk constant spruw gehad. en de klachten die jij beschrijft bij jezelf had ik ook.
    Het lijkt beter te gaan met die nystatine omdat die plekjes weggaan, maar de spruw zit er nog.. Ik heb gentiaan violet gebruikt (bestellen via internet) en toen was het zo weg! Helaas kwam het bij ons weer terug en ik heb toen via de kinderarts tabletten gehad (voor mezelf) heb die best een tijdje moeten slikken, maar tot nu toe spruw vrij!
    Probeer de gentiaan eerst eens..?

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Klinkt als spruw die goed naar binnen geslagen is! Vaak helpt iets oraals bij jou dan het beste.
    Waar je ook op moet letten is de drinktechniek van je kind. Soms gaan ze door de spruw verkeerd happen, waardoor je tepels in een klem komen en dat kan ook die napijn veroorzaken!

4. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Bedankt dames voor het reageren. Heb mijn lk net nog even gesproken en kreeg van haar de tip om de ha even te vragen om daktarin oral gel en als dat niet werkt ga ik over op de gentiaan violet. Maakt het trouwens nog verschil of ik de druppels of de creme heb of moet ik dan beide hebben

5. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
  6. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Hmm dat klinkt heel bekend.
    Hier ook spruw (gehad), de pijn lijkt minder want dochter drinkt beter. Maar zie nog steeds plekjes in haar mondje en ook parelmoer lipjes.
    Ook heb ik de napijn na het voeden. Erg vervelend. Ik zeg elke keer dat het vullen van m'n borst pijn doet.
    We hebben allebei een nystatine kuur gehad en ik heb miconazol creme gekregen. Maar heb niet het idee dat het helpt.

Met drinken zelf voelt het trouwens ook alsof ze m'n tepel er af trekt. Alsof ze te ver van mijn borst af ligt ofzo, terwijl dit niet zo is en ze 'm ook goed pakt in mijn beleving.

Weet ook niet bij wie ik nu moet zijn, huisarts, lactatiekundige.
    Ik ken gentiaan violet niet, ga ik eens even in verdiepen.
    Maar ja lijkt me niet dat dit helpt tegen mijn klachten toch??

7. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    firsttimemom bedankt voor de link. Ik heb idd wel dat mijn tepel soms wit lijkt na het voeden tis niet elke keer. Zal er eens op letten. Misschien dat het dan toch een combi van beide is. Zal maandag nog es mijn lk overleggen of ze wil kijken of Meisje wel goed aangelegt is.
    Plekjes in haar mondje zijn nu weg.

8. Hevn

Hevn Actief lid

22 mei 2011
    236
    1
    18
    Alsof ik m'n eigen stukje lees! Dat tepel eraftrekken (ik hou z'n hoofdje vast omdat ie anders er met m'n tepel vandoor gaat) en die napijn.. Auwau :( Ik heb vandaag aan de lk gevraagd hoe het zit met gentiaan violet, omdat die nystatine helemaal niet werkt (wordt echt alleen maar erger!)
    Mocht ik wat horen dan laat ik het weten.
    Ervaringen van andere mama's zijn (uiteraard!) ook erg welkom

9. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Mijn lk adviseerde gentiaan violet. maar zal haar toch nog ff vragen te kijken want inmiddels links ook een kloof er bij:(

10. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Klinkt bekend!

Ik had dat ook. Ik dacht ook dat de spruw maar niet overging. Bleek dus het Reynauld syndroom te zijn!

Gestopt met de medicatie en ik ben vitamine B6, magnesium, calcium en teunisbloemolie gaan slikken. Binnen 5 dagen was de pijn helemaal weg!

11. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je spruw hebt - ik had ook die priksteken en pijn aan mijn tepels - moet je naast smeren - ik gebruik miconazolcreme - ook extreem hygienisch zijn met alles dat je borst/mondje van je kind/melk aanraakt: heet wassen, 10 min uitkoken, draag alleen katoen en meermaals per dag verschonen.

12. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Dat doe ik nu dus al 2 weken. Al lijkt het nu iets beter te worden. De voeding vannacht was alleen in het begin pijnlijk maar na het voeden geen pijn meer gehad

13. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik ga maandag ook de huisarts vragen. Moet er toch heen.
    Dit is niet leuk meer.
    Spruw, dreigende borstontsteking die ik net heb weten te voorkomen, en nu dan weer last vd spruw.

Hoop dat de huisarts nog iets weet anders ga ik die gentiaan violet proberen.

Hoop dat we er allemaal snel vanaf zijn.

14. Hevn

Hevn Actief lid

22 mei 2011
    236
    1
    18
    Nou inderdaad charise! Het is echt prut, voeden met spruw!
    Ik heb vandaag de gentiaan violet kunnen bemachtigen en heb het direct aangebracht. Ik hoop heeeel erg hard dat het gaat werken!
    Zal over een paar dagen m'n bevindingen posten!

15. Hevn

Hevn Actief lid

22 mei 2011
    236
    1
    18
    Vandaag is dag drie van de behandeling met GV en de witte aanslag op m'n zoontje z'n tong is weg! De pijn bij mij is helaas nog wel heel erg, alleen de uitstraling naar m'n rug en napijn zijn wel verdwenen of minder geworden.
    Het lijkt erop dat het nu al meer effect heeft dan de nystatine!

16. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Hier hééft het kuurtje gelukkig toch zijn werk gedaan en voed ik weer met veel plezier en zonder pijn. Mijn lk gaf aan dat gv eerst kan zorgen voor meer pijn in de borsten en aan de tepels voor dat het beter wordt

17. Hevn

Hevn Actief lid

22 mei 2011
    236
    1
    18
    Goed om te weten!
    Ik kolf nu even de voedingen tot het beter gaat worden qua pijn.
    Mensen kijken trouwens wel heel raar naar zn paarse bekkie!

Deel Deze Pagina