Ons zoontje is 4,5 maand en vorige week hebben we regeldagen gehad denk ik. Nu maakt hij zins vorige week geluid tijdens het drinken, het is een soort van hummen en soms lijkt hij een beetje boos. Nu drinkt hij naar mijn idee wel goed, maar vraag mij heel erg af waarom hij dit nu in eens doet. Maakt me een beetje onzeker omdat ik de oorzaak niet weet. Van de week heeft hij ook een aantal keer huilbuien gehad en ben ik langs de ha geweest. Zij hebben een klysma gezet omdat hij soms wel twee weken tussen het poepen laat. Maar ha zij dat hij geen harde buik had. Hij is zins dien wel weer een heel stuk vrolijker en geen huilbui meer gehad. Hopelijk heb jij een idee of advies.
Had nog een vraag zijn er dingen die ik kan eten om zijn stoelgang beter te laten lopen of juist dingen die ik beter kan laten staan? Dan wil ik dat eens gaan proberen.
Kindjes mogen best vaker er tussen laten tussen het poepen, zeker op deze leeftijd. Kijk inderdaad naar hoe het voelt: buikje hard: mag je er aan komen, is hij gezellig Stimulerende dingen hoef je niet echt te proberen. Hij zal het toch zelf moeten gaan doen. het hummen: op welk moment doet hij dat? Voor, tijdens, na het toeschieten? Is er een link met dat het snel of te langzaam komt? Is het bij alle voedingen? Wil je kindje je wat vertellen met volle mond?!? Op zich niet belangrijk denk ik: het kan ook zijn dat hij een tandje krijgt? Veel succes verder!
Het hummen doet hij tijdens het drinken. Het lijkt meer dat hij het doet omdat hij het lekker vind. Doet het zins twee dagen ook minder. Valt mij wel op dat wanneer het niet snel toeschiet of minder krachtig word dat het dan meer word.
Klinkt niet verontrustend. Wanneer het wat langer duurt (toeschieten/melkstroom) zou je wat compressie kunnen toepassen, soms gaat het dan vanzelf weer stromen! Succes verder!