baby wil niet meer aan de borst

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Piepie, 30 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hallo,

Sinds twee weken word mijn zoontje van 4 maanden hysterisch als ik hem aan wil leggen, hij draait zijn hoofdje weg van mijn borst en gaat abnormaal hard huilen. Ik heb hem iedere keer geprobeerd aan te leggen maar ik word zo onrustig en gestrest van zijn gegil dat ik maar fulltime ben gaan kolven. Hij heeft de borst vorige week 1x voor hij naar bed ging geaccepteerd, en 1x op een ochtend een paar dagen later. Hij heeft nog 6 voedingen per dag, hij weegt ruim 7 kilo ( zijn geboorte gewicht was 3570 ) Ik kolf heel vaak per dag want ik krijg er niet meer dan 75ml uit per borst. Mijn leven bestaat nu dus uit kolven, ruim 30 minuten per keer voor die paar ml. Ik kolf met een dubbelzijdige ardo, ik heb ook een handkolf van avent. Ik wil mijn zoontje gewoon weer aan de borst hebben want dat gekolf maakt me doodongelukkig, het begint steeds meer pijn te doen aan mijn tepels, de tijd die het in beslag neemt ( z'on 8 a 9x kolven gedurende 30 minuten per keer ) en de zorgen die ik heb voor als ik niet genoeg voeding heb gekolfd voor hem, ik heb zelfs voor nood al een pak nutrilon gehaald voor het geval dat:(
    Ik kan namelijk geen voorraadje aanleggen met dat minimale beetje wat ik kolf. Ik vraag me af of ik een andere kolf moet kopen, maar die ardo word door verloskundigen aanbevolen, die zijn ook nog 250 euro.
    Ik hoop dat u een tip voor me heeft!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Hoe is het nu bij jullie? Jammer dat ik je vraag nu pas kan beantwoorden :(

Is je kindje weer terug aan de borst of ben je nog aan het kolven? Ik zou zeggen veel dicht bij elkaar zijn, huid op huid, samen in bad, op de bank of in bed. Laat hem weer ervaren dat de borst een fijne plek is. gewoon dicht bij elkaar zijn: voeden hoeft niet maar is een optie.
    Neem ook je kindje bij je als het slaapt. Vaak doet dat net de truc.
    Daarnaast kun je een lactatiekundige vragen je te helpen met biologic nursing: achterovergeleund voeden. Je kindje ligt dan volledig op jou, zijn hele buik, lijfje, lichaam om jou heen. Dit roept zijn natuurlijke instincten op. Het kan helpen dat je kindje het zelf mag doen.

Ook uitsluiten dat je kindje geen ongemak of pijn heeft: oorpijn is een reden om niet te drinken bijvoorbeeld, al is hij daar nog wat jong voor. Spruw kan ook een reden zijn. Of geen of trage toeschietreflex.

Kortom: als je nog steeds aan het modderen bent zou ik een LK inschakelen om te beoordelen waar het probleem zit en je te helpen om hem terug aan de borst te brengen.

Succes!

3. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hoi Heidi,

De lactatiekundige die hier een tijdje terug is geweest had me al geleerd om achterovergeleund te voeden, ik wist niet dat dit biologic nursing heette.

Mijn zoontje wil nog steeds niet aan de borst, ik kolf nog steeds fulltime. Ik heb hem afgelopen donderdag 1 x kunstvoeding moeten geven want ik had maar 100ml gekolfd. Vrijdag heb ik bij de thuiszorgwinkel weer de medela symphony gehuurd en ik kolf nu tenminste weer genoeg voor anderhalve voeding.
    Mijn zoontje dronk altijd super aan de borst, toeschietreflex was snel. Spruw heeft hij niet gelukkig. Ik ben er nog steeds niet achter waarom hij nu zo doet.
    Ik zal hem proberen bij me te nemen als hij slaapt, en hopen dat hij weer aan de borst wil.

Deel Deze Pagina