Hoi, Wij verwachten in januari 2015 ons 3e kindje. Bij onze eerste dochter hadden we een hele rompsom over de voeding, ze had veel last van buikkrampen en heel veel uitslag. In overleg met de arts van consultatiebureau en huisarts zijn we toen overgegaan naar Pepti, deze enkele maanden gebruikt, maar uitslag werd niet minder. Veel research gedaan op internet, magazines etc. toen zelf besloten om over te gaan naar Nutrilon Soja. Binnen twee weken waren haar uitslag zo goed als weg. Wij weer terug naar huisarts of ze niet een test konden doen voor koeienmelkallergie, maar dat mocht niet want ze was toen te jong. We zijn toen gebleven bij de Soja melk, af en toe testen we met iets lekker of ze nog allergisch is voor koemelk, het heeft een tijdje geduurd, maar ze is er nu vanaf ook eieren kan ze nu eten, ze is nu 5,5 Bij ons 2e dochter waren we begonnen met de gewone Nutrilon in het ziekenhuis, omdat de borstvoeding niet helemaal op gang kwam. ineens realiseerde me ' moeten wij niet de soja geven' toen ik dat zei tegen de verloskundige en verplegers, was het antwoordt ja, doe maar wel, uit voorzorg. Ook zij heeft dus wel degelijk last van koemelk allergie, telkens als we een stukje kaas geven of wat anders krijgt ze ontzettend jeuk. Ze is 3 en nog steeds moeten we goed opletten. Nou derde op komst, uiteraard hoeven we nu niet meer over na te denken wat we gaan geven, het wordt Nutrilon Soja, maar nu vielen mijn ogen op een tekstje achterop de verpakking. 'Nutrilon soja is geen vervanging voor kinderen met koemelk allergie' Hoezo dat dan? Beide kinderen reageerden erg goed erop! En dan is mijn vraag nu, moeten we dan eerst proberen met Pepti of de hypo allergen? Kunnen jullie advise geven? Dank u
Hallo Lai, Dank voor je vraag op het forum. Vanwege wetgevings- en bedrijfsrichtlijnen beantwoorden wij hier geen vragen over flesvoeding voor zuigelingen jonger dan 6 maanden. We verwijzen je hiervoor naar je consultatiebureau. Zij kennen jou en je kindjes persoonlijk en kunnen je gericht advies geven. Groetjes Leonie Nutricia voor jou