Hallo allemaal, Ik loop al een paar dagen na te denken wat ik het beste kan doen. Onze dochter is 12,5 week en begon altijd rond 10 uur aan haar nacht en kwam dan weer wisselend voor een voeding. De ene nacht kwam ze rond 12 uur, 3 uur en 6 uur. De andere nacht alleen om 3 uur. En de andere nacht sliep ze al door tot 6 uur. Erna is dit vanaf 9 uur begonnen. Met ongeveer dezelfde nachttijden. Momenteel is het rond 7 a 8 uur dat onze dochter al de nacht in gaat (beide borsten drinkt ze leeg, wordt niet wakker na de gewoonlijke 3 a 4 uur) Echter komt zij wel nog om 1 uur en om 4 uur en dan om 6 uur. Eergisternacht heb ik haar om 11 uur nog een keer aangelegd (zogenaamde droomvoeding) maar dit hielp niet. Ze kwam om 1 uur maar was eigenlijk te moe. Uiteindelijk om 2 uur toch even aangelegd om weer te slapen. Vannacht weer geprobeerd en nu kwam ze om 1 uur niet meer maar wel om 4 uur. Het liefst voed ik op verzoek met een beetje vast ritme. Droomvoeding is dus een beetje tegen mijn gevoel in (ze is een moeilijke slaper en slaapt dan eindelijk en wordt vaak weer wat wakkerder) Wat is handig?? Ze is rond de 6 kgen zal dus prima kunnen doorslapen wat ze soms ook al deed. Sommige mensen zeggen dat ze nu vanaf 7 uur al wil doorslapen. Maar dat gebeurt dus niet. 11 uur wel of niet aanleggen of voeden op verzoek. Of tijd proberen te rekken dat het weer 9 uur wordt? Gewoon laten zoals het is ondanks dat het veel energie kost? Of heel wat anders? Ik hoor graag ervaringen van anderen!
Ik denk dat je niet te veel moet streven naar een schema. Het gaat nog tig keren veranderen, dus bespaar jezelf de moeite. Maw: als ze het accepteert, een droomvoeding op een voor jou acceptabel moment. Vindt ze dat niet prettig, dan niet.
Ik heb gemerkt dat ik die droomvoeding even moest volhouden 5 dagen en toen ging hij tot 7:00. Even wennen oid.
Met 12,5 week zijn nachtvoedingen normaal en nodig. Het gewicht zegt helemaal niks over het wel of niet moeten doorslapen.. gewoon lekker de flow van je kindje volgen. Hier nachtvoedingen tot ruim een jaar.