Ik ben even beneiuwd wat jukkir zouden doen! Het is een heel verhaal...sorry Mijn dochter is alweer 7 weken en het voeden gaat nog steeds erg lastig. Ik merk wel dat ze vaak genoeg binnenkrijgt, dan is dus al een opluchting. Maar is is elke voeding weer een heel gevecht. Het aanleggen gaat goed. Ze vind, zeker als ze erg honger heeft, binnen 2 tellen de tepel. Dan drinkt ze voor 4 á 5 minuten achter elkaar door (mijn toeschietreflex is ook erg sterk) en dan begint het... Trappelen met haar benen, over mijn borsten krabbelen, aanhappen en weer loslaten, huilen en dan opeens weer rustig drinken. Dit is (gelukkig) niet elke voeding, want bijvoorbeeld 's nachts gaat het wél goed. Soms is het zo'n gevecht dat ik maar gewoon een flesje maak zodat ze iig wel gegeten heeft. Het is heel frustrerend allemaal, want er komt genoeg melk uit. Ik heb al aan reflux zitten denken, maar omdat ze (bijna) nooit spuugt heb ik dat eigenlijk ook alweer uitgesloten. Ze heeft ook geen spruw. Zouden jullie hiermee naar de dokter gaan of toch nog even volhouden?
Ik zou een lactatiekundige inschakelen. Dokters hebben veel te weinig kennis van borstvoeding. Zij kan dan meekijken met een voeding en je persoonlijk tips geven aan de hand van wat ze ziet. Verder kan reflux ook verborgen zijn.dan slikken ze wat naar boven komt weer in maar jou kleintje is zo te horen vooral onrustig tijdens de voeding, niet erna. En als je een flesje geef is dat dan afgekolfde melk of flesvoeding?
Dat is dan flesvoeding. Ik geef haar volledig borstvoeding en heb nog niet kunnen afkolven. Daarstralks toch ook maar even een flesje gegeven en toen was ze ook erg onrustig. Zelfs nadat ze goed geboerd had. Die lactatiedeskundige had ik ook al aan zitten denken, maar ze is pas over 2 weken terug van vakantie ☹
Als ze zo onrustig is, helpt het dan niet om te wisselen van borst? Het klinkt alsof een nieuwe tsr nogal op zich laat wachten en dat ze verder wil drinken namelijk. En alsjeblieft, niet naar een dokter hiermee. Dan krijg je 9 kansen op 10 het advies om te stoppen met bv. Wat natuurlijk mag, als jij dat wil, maar niet omdat een dokter gewoon niets kent van bv.
Bedankt meiden! Er is nog wel een LLL vrijwilligster, maar dat is zo'n vrouw die overal op gaat zitten hameren wat het alleen maar frustrerender maakt! Dat wisselen vind ik wel een goed idee! Ik merk namelijk wel dat als ze al een tijdje drinkt en er komt weer een toeschieter dat ze dan rustig blijft drinken. Ik ga dit even proberen en een afspraak maken voor als de deskundige terugkomt
Ik vind het ook klinken als frustratie, wisselen klinkt als een goed plan. Je kunt daarna ook gewoon weer naar borst 1. En zo 3 of 4 of nog vaker een borst aanbieden. Tot ze tevreden is. Heb je het al geprobeerd?
Net ging het wisselen inderdaad beter! Zodra ze begon te wurmen ben ik meteen naar de andere kant gegaan. Ze ging toen weer vrolijk door met drinken, dus ik denk dat dit wel helpt! Dankjulliewel!!
Klinkt wel herkenbaar. Hier met vlagen ook onrust aan de borst. Ik had met name het idee dat hij dan toch erg last heeft/had van zijn buikje. Ik hoorde het vaak borrelen. Zelf eet ik zo veel mogelijk koemelkvrij om hem daarin wat te ontlasten, en merk echt 3 dagen onrust als ik weer eens denk “nou toch maar weer eens proberen”. Maar ook als ik veel knoflook heb gegeten en ook als ik veel pepers heb gegeten (ik ben dol op guacamole met lekker rode peper of jalapeños in de quesdillas). Dat probeer ik dus ook te temperen. Denk je dat het de darmpjes kunnen zijn? Was ze eerder of later geboren? Rond 6 weken is ook een regelperiode dacht ik? Vaker kleine beetjes willen drinken, onrustig.
Denk je dat het de darmpjes kunnen zijn? Was ze eerder of later geboren? Rond 6 weken is ook een regelperiode dacht ik? Vaker kleine beetjes willen drinken, onrustig.[/QUOTE] Ze borrelt soms wel ja, maar als ze dan een boertje heeft gelaten is dat ook weer weg. Ik probeer wel zvm op mijn voeding te letten. Niet te pittig of te vet. Ik zal wel eens kijken of het scheelt als ik geen melkproducten meer neem. Allemaal goeie tips!