Naar kinderarts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Keyano, 9 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Keyano

Keyano Lid

19 okt 2007
    41
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo...

Mijn kleine man heeft eigenlijk al sinds zijn geboorte last met poepen,
    k heb bijna alle voedingen al geprobeerd en van de HA luctulose gekregen wat maar heel af en toe helpt.
    Nu heb k na lang zeuren eindelijk een verwijsbrief gekregen om naar een kinderatrs te gaan.
    Mijn vraag is nu, heeft iemand hier ervaring mee?En wat ze eventueel kunnen doen in t ziekenhuis?
    Ben beetje bang dat hij dadelijk daar moet blijven voor een onderzoek.

Gr

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hm ik ben toevallig net terug :)

maar wel voor een ander probleem eerlijk gezegd
    namelijk huilen en gewichtsverlies.

wij moesten naar de kinderpoli van het ikazia in rotterdam.

daar moesten we wachten tot er een arts zou komen
    eerst kwam er een redelijk jonge vent aanlopen dat bleek de co-assistent te zijn
    hij zou anne eerst onderzoeken en daarna zou hij met de kinderarts overleggen
    en daarna zou de kinderarts met ons komen praten.

nuja.. hij heeft haar dus helemaal onderzocht
    heel veel vragen gesteld
    (ik was aanvankelijk wat sceptisch omdat het echt nog zo'n "ventje" was :) )
    maar tegen de tijd hij uitgevraagd was waren wij al niet meer sceptisch want hij wilde gewoon echt alles weten.

vervolgens mochten wij anne weer aankleden en zou hij even overleggen met de kinderarts
    dat duurde helaas wl wat langer dan wij nodig hadden om anne weer aan te kleden.. maar toch :)

toen de kinderarts kwam heeft ze ons uitgelegd wat alle opties en mogelijkheden waren
    en wat ze wilde gaan doen.
    uiteindelijk ging ik met een receptje, een plaszakje plus potjes en een telefonische afspraak en een gewone afspraak weer de deur uit.

Geen stress dus.

3. Keyano

Keyano Lid

19 okt 2007
    41
    0
    0
    Rotterdam
    Weten ze nu wel hoe t komt en wat ze eraan kunnen doen?

K bang namelijk bang dat ze meer andere voeding of middeltjes laten proberen terwijl k eigenlijk gewoon wil dat ze hem helemaal goed nakijken, duurt nu al zolang met hem.

gr

4. Saskia78

mja niet echt
    ze heeft een plaszakje gekregen.. zodat ze kunnen testen of ze een blaasontsteking heeft
    raar plakding dat dr plasje op moet vangen dus

en medicijnen voor reflux om te proberen of het werkt
    werkt het niet.. dan is het geen reflux
    vind het een beetje omgekeerde wereld... maar volgens de kinderarts zitten er geen bijwerkingen aan en is het zo relatief makkelijk vast te stellen.

anders moeten we weer terugkomen

tis lastig want een babietje zegt natuurlijk niet echt wat er dwars zit..
    overigens hebben ze wel hun best gedaan hoor want ik moest aardig wat vragen beantwoorden zegmaar
    en tja.. we zijn al verder in een uuurtje kinderarts dan in diverse bezoekjes CB
    daar zitten ze nog in de "we kijken het nog even aan"-fase
    ondertussen zit ik wel al 2 maanden met een huilend kind dus

welk ziekenhuis ga jij heen? zie dat je ook uit r'dam komt namelijk :)

5. Keyano

Keyano Lid

19 okt 2007
    41
    0
    0
    Rotterdam
    Ja klopt, kom uit rotetrdam

K heb vrijdag een afspraak in t ijsselland ziekenhuis,maar omdat ik daar zulke slechte verhalen over hoor, moet k t nog maar zien hoe k behandeld word.

Gr

6. Saskia78

Hmm mja ik ben op advies van iemand van het forum hier naar het ikazia gegaan om te bevallen...

dat is op zich goed bevallen (letterlijk en figuurlijk *grin*)
    en eht is om de hoek.. dus het was vrij makkelijk om gewoon daar weer terug te gaan.

7. Keyano

Keyano Lid

19 okt 2007
    41
    0
    0
    Rotterdam
    ik ben zelf in t sint fran. bevallen ...heel goed 'bevallen' hihi.
    Mocht k t ijsseland niets vinden , ga k dat zeker doen

gr

8. Saskia78

mja dat wilde ik ook graag
    daar woonde ik "vroegah" naast
    toen woonde ik namelijk in hilligersberg (5 minuten van de kleiweg af)

nu echter.. aan de zuidkant van rotterdam
    en omdat dus aan de andere kant van de maas is mag dat dan niet.
    moest ook van vk wisselen om dezelfde reden dus

ze zijn namelijk bang dat ze niet snel genoeg door de maastunnel kunnen in noodgevallen.

mag ik vragen waar je woont?
    zal niet heel ver van mijn oude huis zijn denk ik?

9. Keyano

Keyano Lid

19 okt 2007
    41
    0
    0
    Rotterdam
    K woon niet echt in rotetrdam , maar in Capelle-schollevaar,dus IJsselland is voor mij t dichtste bij.
    Maar omdat k wist dat alleen mijn vriend daar bij de bevallen mocht zijn , ben ik naar Sint F. gegaan waar mijn zus , moeder ,vriedin en vriend bij was.

gr

10. Saskia78

ah dat scheelt wel ja

moest er niet aan denken dat mijn meoder erbij zou zijn trouwens

dat wilde ze wel graag.. maar ik eh.. zag dat niet zo zitten eerlijk gezegd :)

11. Keyano

Keyano Lid

19 okt 2007
    41
    0
    0
    Rotterdam
    Ja dat kan k ook wel begrijpen dat mensen liever alleen met partner erbij.
    En omdat me zus 2 maanden daarvoor was bevallen,kon ze me goed helpen.
    Vond t wel fijn, belangrijke mensen om me heen.
    Gr

12. Saskia78

dat is toch voor iedereen anders he :)

als het aan mij had gelegen was er echt niemand bij geweest
    maarja.. zo werkt dat niet in nederland

zeker niet als je uiteindelijk naar het ziekenhuis gstuurd wrod door je vk :)

13. hardloper

hardloper Niet meer actief

hoi, ik kreeg de link net :D

rune is van maart. hij poept al vanaf het begin slecht/niet. dat hij 5 maanden was had hij aambeien. hij heeft tot zes maanden alleen maar borstvoeding gehad. ik had niet echt het idee dat iemand me serieus nam. ik hoorde veel dat als hij eenmaal ander eten kreeg hij wel ging poepen. maar met bv zou hij dit probleem helemaal niet mogen hebben. in september naar osteopaat geweest. niets geholpen. toen bij de ha lactuloze gekregen (inmiddels oktober), en een verwijzing voor de ka.
    november zijn we dus naar de ka geweest. hij heeft zijn buikje gevoelt, gewogen en gemeten, met een vinger in zijn anus gevoeld en geluisterd.
    hij zei dat zijn darm waarschijnlijk lui is geworden omdat het probleem al zo lang speelt, en wij niet serieus zijn genomen. als hij met een week lactuloze had gekregen was het binnen een paar dagen opgelost geweest. nu hebben we dus forlax (hij krijgt twee zakjes, alhoewel voor zijn leeftijd maar een staat, een was te weinig) en hij krijgt microlax. dat is een soort klisma die de darm een beetje prikkelt zodat hij gaat poepen. ( deze doet geen pijn, dus dat is wel fijn). eind januari moeten we terugkomen. ik heb niet het idee dat het veel werkt, hij poept wel, maar hij verzamelt ook nog steeds. en dat halen we er wel uit met die klisma, maar hij zou nu langzaam meer zelf op gang moeten komen.
    we wachten nu dus af wat er over een paar weken gaat gebeuren.
    hij zei wel dat er een hele kleine minuscule kans was dat hij de ziekte van hirsprung had. maar omdat hij binnen 24 uur na zijn geboorte wel onlasting heeft gehad is dit zeer onwaarschijnlijk. ik ga dus nog steeds voor de luie darm, maar na 3 maanden laxeermiddelen had ik verwacht dat hij het al wat beter zelf kon. zijn aambeien zijn gelukkig wel weer weg.

als je verder nog wat wil weten, hoor ik het wel. wanneer moet je?

groetjes, lidwina

14. Keyano

Keyano Lid

19 okt 2007
    41
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo

Erg bedankt voor je verhaal, k hoor wel vaker dat kindjes niet kunnen poepen maar nooit voor zolang,gelukkig heeft hij na zijn geboorte wel gepoept een tijdje...Ziekte van hirsprung ken k niet, wat is dat precies??
    En zo'n klysma word dat in t ziekenhuis gedaan?
    Ik was namelijk bang dat hij daar dan moet blijven voor onderzoek,als dat moet is t natuurlijk niet anders.
    Ik heb hem maadag lactulose weer gegeven, daarmee had hij gister kleine beetje gepoept, helemaal hard en heel erg zwart :(
    Hij heeft er geen buikpijn van,gelukkig voor hem.maar dat vind k wel raar.

Ik moet vrijdag naar de kinderarts,hopen dat ze me serieus nemen
    HA wilde me ook steeds middeltjes blijven geven.

Gr

15. hardloper

de ka nam me erg serieus. ik had verwacht van niet, dus ik zat er al klaar voor 8)
    hirsprung dan missen ze zenuwen in de darm, maar als hij eerst wel gepoept heeft lijkt me dat niet.
    ik geef hem elke dag forlax, want dan blijft het wat soepeler. eerst gaf ik hem elke dag 6ml lactuloze. maar wel elke dag, want anders slipt het meteen weer dicht.
    die klisma's kan je gewoon zelf. het is een klein soort zakje met een tuutje. je haalt de bovenkant eraf, en dan duw je het tuutje in zijn billen. net als een thermometer, en dan knijp je het leeg. heel simpel, en rune vind het niet erg. ik denk dat hij nu weet dat hij dan kan poepen, en zijn pijn minder word. luier er weer om, en lekker even knuffelen. binnen een half uur gaan ze poepen, maar hier wel binnen een paar minuten. daarna hebben we weer een opgelucht blij manneke.
    ik geef ze ongeveer twee keer per week.
    hoe oud is jou mannetje?

16. Keyano

Keyano Lid

19 okt 2007
    41
    0
    0
    Rotterdam
    Mijne is zaterdag 4 maandjes.

Forlax is dat ook een soort laxeermiddeltje?
    Want me HA zei toen je moet hem egt elke dag lactuloze geven, heb ik ook gedaan paar weken, maar ik had zoiets van kan k natuurlijk niet maanden blijven geven,hij hoort gewoon zelf te poepen.

Jij geeft t 2x in de week,en hoelang moet je daar mee doorgaan?

bedankt alvast

17. Keyano

Keyano Lid

19 okt 2007
    41
    0
    0
    Rotterdam
    Mijne is zaterdag 4 maandjes oud.
    Hoelang moet je doorgaan met die klysma voor je kleine man?

18. hardloper

de lactuloze gaf ik elke dag. de forlax ook. das ongeveer hetzelfde. ik vond ook dat ik dat niet eeuwig kon doen, maar de ka zei dat het best 5 jaar kon, en dat rune tijd nodig had om zelf weer helemaal op gang te komen, en dat ik gedurende die tijd dus wel elke dag moet geven.
    de microlax krijgt hij ongeveer twee keer per week. die hoefde alleen maar in het begin, maar omdat ik niet het gevoel heb dat hij zonder kon mag ik een onderhoudsdosis geven. dat krijgt hij dus bovenop de forlax. ik zou dus wel elke dag echt lactuloze geven, want asl hij gewoon vol zit, en zijn darm is dus ook lui geworden (als ie volz it kan hij niets meer doen) duurt het een tijd voor hij het zelf kan. eerst moet alle oude poep opgelost worden en eruit gewerkt worden, dan moet zijn darm langzaamaan het werk van de lactuloze gaan overnemen. ik zou hem lactulose geven elke dag tot je naar de ka kan. en niet met een kluitje in het riet laten sturen, want aambeien bij een baby zijn echt heel zielig, en dat wil je dus echt niet.

ik zit inmiddels dus al drie maanden aan de laxeermiddelen, en ik gok dat we dat nog wel even blijven. :(

19. Keyano

Keyano Lid

19 okt 2007
    41
    0
    0
    Rotterdam
    Ow okeey

Nou heel duidelijk allemaal
    hartelijk bedankt voor je reactie.
    Hopen dat t allemaal goed kom met onze mannetjes:D

Gr

20. hardloper

vast wel! laat je weten hoe het ging bij de ka?

groetjes, lidwina

Deel Deze Pagina