Nachtvoedingen (allang) niet meer nodig? tips welkom!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Babel44, 31 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Dat herken ik wel, alleen was het met Evy wel een jaar laten dan bij jou. Maar idd ook direct geen middagslaap meer toen ze 's nachts goed doorsliep. Nu slaapt ze af en toe eens een uurtje.

Wat fijn dat het zo goed gaat trouwens!

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier sliep ze 's nachts juist beter als ze overdag goed geslapen had. Hier overdag nog echt een slaapkopje.
    Ze slaapt sinds 15/16 maanden 1x en dan 3 uur achter elkaar.
    Met 1 jaar sliep ze 2x en 4-5 uur.

3. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Heel herkenbaar!!
    Mijn dochter slaapt de laatste tijd één dag twee uurtjes, 2 dagen overdag helemaal niet, en dan herhaalt het zich weer. Ze is vaak genoeg 10 uur achter elkaar wakker. Echt bizar.
    Soms vraag ik me af of het geen kwaad kan. Ik lees vaak genoeg dat de meeste kinderen pas rond 3 jaar niet meer overdag slapen.

4. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Nou ondertussen gaat het hier helemaal zo goed niet meer: minimaal 2 van de 3 nachten rommelt het. Ze laat zich door papa niet echt meer troosten en terugleggen en lijkt al rond 4 of 5 uur honger of ieg mamahonger te hebben. Ook is ze al twee nachten van 5 tot 7 wakker geweest en de borst helpt dan net eens :(

We stappen maar weer over op omstebeurt diensten draaien... En gaan proberen er juist snel bij te zijn met voeden rond 5u in de hoop dat ze weer verder slaapt.

@Tupp, zo is dat dus bij jullie gegaan, nu snap ik het...

5. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ze is trouwens overdag al een paar dagen weer meer gaan slapen, ieg 2 of 2,5 uur.

En o ja, ze zit ook ontzettend in een sprongetje volgens mij...

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier werkt het absoluut niet om papa er heen te laten gaan. Dat wordt krijssen!
    Behalve als ik er niet ben, dan neemt hij haar even mee naar beneden, legt uit dat ik naar de 'baby's' ben en dan pikt ze het wel maar komt ze vaak later nog wel een keer.
    Hier met 14 maanden een campingbedje beneden gezet waar ik haar dan in legde. Dat werkte prima.
    Na een late avondvoeding als ze dan wakker werd, legde ik haar beneden.
    Maar nu gaat het soms wisselend. Soms wat onrustige nachten dat ze nog een keer wakker wordt.
    Maar bijv. gisteravond/vannacht is ze alleen om half 11/11 uur? wakker geweest (wij lagen al vroeg in bed dus sliep al) en vanmorgen werd ze om half 8 wakker.
    In principe is het hier vaak alleen 's avonds laat nog en dan s morgens weer. En af en toe een onrustig nachtje dat ze nog een keer vaker wakker wordt.
    Normaal viel het me niet zwaar meer, ik was het al zo gewend. Nu in de zwangerschap is het wel wat vermoeiender en vooral als ze een 2e keer wakker wordt, ben ik er niet zo blij mee.
    Was gisteravond ook flink misselijk maar goed heb vannacht lekker kunnen slapen

7. Babel44

Babel44 Niet meer actief

@ red, hoezo beneden? In de woonkamer toch niet lijkt mij?

@hier: gelukkig, ze kan het nog, vannacht ineens pas om 7.30u wakker voor de voeding... Wel mini piepjes om 1 u en 5.45 u, maar te kort om echt wakker van te worden :)

Wel was ze gisteren op de creche en heeft dus niet de hele dag melk gedronken. :) Toch een relatie?

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Wij hebben een aanbouw aan de keuken waar we ook eten. Daar had ik dan een campingbedje staan.
    HIer was het nl. krijsen als ik kwam en ze niet mocht drinken.
    Als papa kwam ook. Als ik haar zou laten liggen ook.
    Even naar beneden werkte wel maar had geen zin om s nachts een half uur lang beneden te gaan zitten.
    En de 1e keer piepte ze even maar daarna ging ze gewoon lekker slapen. Ik deed het als ze wakker werd s nachts nadat ze een late avondvoeding had gehad en als ze tegen de morgen weer wakker werd, haalde ik haar op, dronk ze en sliep ze verder in haar eigen bedje.
    Campingbedje heeft hier 2 maand gestaan maar stond hier dan ook niet heel erg in de weg en bezoek zat toch meestal in de woonkamer.

9. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Wat apart dan dat ze beneden wel wilde slapen?

Hier vannacht ineens weer een spookje dat niet weer kan slapen :( Ze is of was wel rustig en slaperig, niet boos zoals in het weekend. Maar troosten door papa lijkt niet te lukken, die is er nu voor de derde keer eruit - en wordt dan steeds bozer :(:(

Het "hoort" er toch bij, een zoektocht omje kindje weer in slaap te helpen, tenminste als je niet meer wilt voeden 's nachts? Bah, niet leuk zeg!

Deel Deze Pagina