Streng dieet & opbouw moedermelk ?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door WenT, 26 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Beste lactatiedeskundige(n),

Ik heb een vraag m.b.t. een alergenenvrij dieet in combinatie met borstvoeding. Aangezien ik odner behandeling ben bij een allergoloog wegens mijn ernstige voedselallergiëen, krijg ik een zeer streng alergenenvrij dieet vanaf week 37.

Dit voor de (hopelijke) preventie van voedselallergiëen bij ons kindje straks. Dit dieet moet ik volgen van week 37 tot de laatste dag van de borstvoeding.

(Ik mag dan alleen nog maar:
    - Fruit
    - Groenten
    - Aardappelen
    - Rijst
    - Mager (rund)vlees)

Nu vraag ik me af of jullie ervaring hebben met mensen die een soortgelijk dieet volgen om te voorkomen dat hun kind voedselallergiëen gaat ontwikkelen ?
    Mijn allergoloog vertelde namelijk dat er af en toe vrouwen zijn die het moeten opgeven omdat de melkproduktie niet goed op gang komt of omdat ze zelf ondervoed raken.

Ben ook bang dat de borstvoeding misschien niet gaat lukken, omdat er zoveel vanaf hangt... en hoe het dan moet met speciale allergenenvrije babyvoeding enzo...

Maar goed de vraag is eigenlijk of jullie me kunnen vertellen of mijn moeder melk voldoende kan worden opgebouwd met alleen maar fruit, groenten, vlees, aardappelen en rijst ?
    Ik mag dan namelijk geen zuivel (geen enkele soort melk, geen vis, geen soja, etc., etc.).

Bedankt voor jullie reactie alvast !
    Groetjes,
    WenT

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

wanneer je bij iemand loopt al voor voedingsadvies, dan lijkt me dat prima, ik ken wel vrouwen die (sommige lang, sommigen minder lang) met een streng dieet hebben gevoed. Het is mogelijk. Zorg dat je een goede weerstand hebt en houdt en vul je dieet aan. met name om dat je geen zuivelproducten gebruikt. Je zult je calcium aan moeten vullen, en even je vit. B in de gaten houden. Neem anders eens contact op met een dietist, om de aanvullingen door te nemen.

ik denk dat het mogelijk is, zorg goed voor je zelf, dat je fit bent, gezond en tegen een stootje kunt. (weerstand)

Succes!
    heidi margit

3. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Okay, dan kje wel voor je antwoord !

Ik ga inderdaad ook nog naar een diëtiste voor controle, maar ben daar nog niet geweest. Ben gewoon zoveel mogelijk info aan het verzamelen, zodat ik niet voor al te veel verrassingen kom te staan straks...

Weet niet goed hoe ik calcium binnen kan krijgen zonder zuivel te eten / drinken eigenlijk... Zijn daar tabletten voor ofzo ?

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    ja, je vult aan middels kauwtabletten meestal.
    je dietiste weet daar meer over!
    succes!

Deel Deze Pagina