Hai, mijn zoontje is 3 weken oud en al vanaf de geboorte een gulzige, maar onrustige drinker (aan de borst). Hij begint heel fanatiek, maar krijgt regelmatig lucht binnen. Na ongeveer 10 slokken verslikt hij zich, of laat boos los omdat er een boer of scheetje dwars zit. Nadat ik hem gesust heb begint hij weer opnieuw heel gulzig te drinken en herhaalt het hele verhaal zich. Hierdoor is het voeden niet ontspannen, ik ben het merendeel van de tijd een boos ventje aan het troosten. En nu mijn productie goed op gang is, wordt het ook 1 groot melkfestijn als hij telkens los laat. De melk spuit dan in zijn haar, over onze kleding... Hoe zorg ik ervoor dat hij rustiger drinkt, zodat we beiden kunnen genieten van de borstvoeding?
Hoi, Klinkt alsof je lichaam heel enthousiast is gaan produceren! Laat eerste toeschieten even weglopen (niet kolven: gewoon uit laten druppen). Je vangt de straaltjes op tot ze afbuigen of overgaan in druppen. Nu borst drogen en aanleggen. Om heel veel in te zetten om je productie te minderen is nu nog niet zo heel handig: je zit nog midden in de periode van afstemmen van productie. Wacht tot een week of 6, dan kun je iets temperen. Succes!