Onze dochter dronk tot een paar weken terug nog zeker 8x in 24 uur. In vrij korte tijd is ze minder gaan drinken, en door gaan slapen. Ze drinkt nu zo'n 5x en slaapt gemiddeld van 19.00-6.00. Nu komt ze soms wel nog om 22.00. Als ze niet komt dan kolf ik een borst af. Ik wil het namelijk niet te snel terug laten lopen. Ondanks dit word ik nu iedere ochtend wakker met mega volle en zere borsten. Ze drinkt er 1 gelijk helemaal leeg, de ander drinkt ze na 2-3 uurtjes leeg. Er is in de vroege ochtend dus wel degelijk een grote behoefte aan melk. Hoe kan ik voorkomen dat het te snel terug loopt? Blijven kolven of toch erop vertrouwen dat het zichzelf aanpast?
Heb je het gevoel dat het te snel terugloopt? Mijn zoontje van 7 maanden dronk vaak nog 1 borst tussen 19.00-8 uur (vaak rond drie) maar slaat deze nu steeds vaker over. Hij drinkt nu om 8 uur-12.30-15.30-19.00 uur . Ik kolf niet, lek vaak weer snachts maar anders houd je het in stand.bheb het gevoel dat hij nu gewoon meer drinkt per voeding.
Nee tot nu toe loopt het nog niet terug eigenlijk. Alleen de vorige keren dat ze zo snel minder ging drinken liep het keihard terug. Dan had ik daarna weer regeldagen om de boel weer op te krikken, was dan zo weer 2-3 weken verder voor alles weer op elkaar afgestemd was. Dat wil ik nu voorkomen eigenlijk. Ik heb idd ook het idee dat ze meer drinkt per voeding. Uit de borst dan, uit de fles drinkt ze nog steeds 120 cc. Wel fijn om te lezen dat jij ook weer kampt met lekkage
Ik zou dan toch kiezen voor het niet kolven zodat ze hopelijk went minder vaak meer drinken. Ga je kolven haal je toch weer deel van de voeding weg en heb je misschien ook weer kans dat ze zich vaker meldt. Lekker op klappen blijven staan
Ik ga het proberen! Nu toch een maand vakantie dus als het wel heel hard terug gaat lopen heb ik dr in de buurt . Vind het wel een dingetje trouwens, weer die stuwing en zere borsten . Nou ja, alles voor mini