nachtvoedingen, hoe lang nog en hoe doen jullie dat?

Discussion in 'Voeding' started by odet, Nov 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. odet

odet Niet meer actief

ik ben het nu wel beu, die nachtvoedingen.

bij mijn 1e duurde de nachtvoedingen tot 8 weken.
    hij lag met 7 weken in het ziekenhuis en toen hij eruit kwam sliep hij door.
    nu de 2e, ze is nu 7 weken oud en ik heb echt niet het idee dat er een eind aan komt.
    hoelang duurde het bij jullie?

en hoe hebben jullie de voedingen verdeeld?
    ik vindt het nl erg zwaar.
    ik doe alle voedingen, de hele dag.
    dus ook de late (23.00u)
    de nacht (tussen 3.00 3n 5.00)
    en de vroege (tussen 5.00 en 7.00)
    en om 7.00 is mijn zoontje weer wakker dus moet ik uit bed.
    erg korte nachten.
    mijn man die werkt veel, 2 keer per week werkt hij ongeveer 16 uur per dag, de rest van de week zeker 10 uur per dag en ook op zaterdag.
    ik kan dus van hem ook niet echt verlangen dat hij de nachtvoeding doet.
    bij de vroede voeding is hij vaak al weg.
    maar, nu de klok verzet is wordt de oudste om 6.00 wakker omdat hij denkt dat het 7.00 is.
    dit duurd weken voordat hij weer in het nieuwe ritme is (en hij gaat pas om 21.00-21.30 naar bed omdat hij anders helemaal vroeg is.)

als er 1 wakker wordt snachts, dan kan ik er ook uit.
    ik ben dus nu al gammel.
    ik heb echt bijna geen nachtrust.

hoe houden jullie het vol?

2. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

Jan 19, 2009
    599
    0
    0
    Ehm, ik wil je niet ontmoedigen, maar 7 weken is extreem vroeg. Ik heb zelf alleen ervaring met bv en dan is het natuurlijk heel anders, omdat je dat liggend doet. Kan je man ook niet (af en toe) een late voeding van je overnemen, zodat je eerder naar bed kan en wat aaneengesloten uren kan maken?
    Verder brengt acceptatie echt rust.
    En neem overdag zoveel mogelijk rust.

3. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    Tja volgens mij is het volkomen normaal voor een kindje van 7 weken om een nachtvoeding te krijgen toch?
    Mijn dochter kreeg eerst ook om 23:00, 03:00 en 7:00 ongeveer, ze sliep met 6 weken door snachts, maar dat is heel snel. Het kan nog maanden duren voordat ze doorslaapt. Daar is niks over te zeggen denk ik.

4. odet

odet Niet meer actief

maanden????
    ooo, alsjeblieft niet hahahaaa.

ja, heeeel soms, als ik flink gemopperd heb, wil hij de late voeding doen.
    het leverd ook flink wat irritaties op hoor.

5. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik snap je wel hoor, want het is inderdaad onwijs vermoeiend en op een gegeven moment kan je gewoon niet meer. Maar je moet toch echt even door!

6. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Onze mannen hebben het 1e half jaar nog nachtvoeding gehad. Moet wel zeggen dat ze extreem prematuur geboren zijn dus ik altijd braaf de wekker om 3 uur zette. Toen ik dat niet meer deed sliepen ze snel door.

Maar 7 weken is wel erg snel hoor. Denk dat er maar weinig kindjes echt doorslapen met 7 weken.

Kan me goed voorstellen dat het je sloopt als je deze voedingen alleen moet doen. Wij deden het hier gelukkig met z'n tweeen.

Is het geen optie dat je man het toch 1 a 2 x per week doet. Zo kan jij goed doorslapen en dat scheelt al enorm veel voor jou denk ik. Ondanks dat je man zoveel werkt zal hij zich ook in jou moeten verplaatsen dat het erg slopend is voor je.

Verder geen tips aangezien je kindje blijkbaar nog steeds gewoon die nachtvoeding nodig heeft.

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Een klein beetje anders misschien hier maar ik doe het ook alleen gewoonweg om het feit dat Tycho zijn pappa als een aanleiding ziet om vooral niet te gaan slapen. Mijn vriend hoeft zn hoofd maar boven het bedje te laten zien en Tycho ligt in een deuk. En ook in het donker heeft hij prima door dat niet mamma maar pappa een fles geeft of het speentje erin wil doen. Dus das niet echt bevordelijk voor de nachtrust van beide kanten hahaha. En overdag is mijn vriend werken en die komt vaak pas om 19uur thuis.

Ons mannetje sliep in het begin ook snel door (6weken) nu sinds een paar weken is hij weer aan het spoken. Hij wordt regelmatig wakker zonder reden. Speentje erin en dan slaapt ie weer maar pfff elke keer it je slaap gehaald worden is niks. Ik ga dan ook als Tycho slaapt overdag ook even liggen. Babyphone naast me ( ik ga gewoon voor de tv op de bank liggen meestal val ik dan wel in slaap) Misschien kun je dat eens doen en dan met je andere kindje lekker in jullie bed ofsow? En indd als je het accepteert gaat het vaak ook wat makkelijker en het kan zomaar ineens over zijn !

Liefs

8. adi

adi Niet meer actief

Hier hebben we tot 4,5 maanden nachtvoedingen gegeven en zelf 3x 1,5uur geslapen per nacht. Het is SUPER zwaar, maar het went. Probeer jezelf doorheen te trekken, hij groeit hartstikke goed omdat zijn mama klaarstaat voor hem.

Even een tip: als je man zolang werkt op een dag, dan komt ie waarschijnlijk ook pas laat thuis? Dan kan ie toch meteen de late avondvoeding geven en dan naar bed gaan? Dan kun je vroeg in bed stappen (tegelijk met je oudste), je man komt thuis, eet wat, geeft de late avondvoeding en gaat slapen. Jij kunt dan van 21.00 tot ong 04.00 aan een stuk doortrekken, dat is 7 uur slaap en het geeft je echt een energieboost!

Succes meid!

9. odet

odet Niet meer actief

tja, ik probeer smiddags te gaan slapen, maar dat lukt hooguit 1x per week want dan moeten ze wel allebei tegelijk slapen.
    en dan moet ik er wel bijna zeker van zijn dat ze langer slapen dan 1 uurtje, anders wordt ik moeier (hoe zeg je dat?) wakker dan dat ikniet was gaan slapen.
    dus dan kan ik begter niet gaan slapen, want dan wordt ik nog sjachereinig ook. hahaha

10. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    Ik wil je ook niet ontmoedigen, maar hier heeft het 8 maanden geduurd voordat ze doorsliep en mijn zoontje sliep al met 6 weken door dus dat was een flinke tegenvaller.
    ook mijn zoontje is vroeg wakker (tegenwoordig rond 7 uur, maar toen zijn zusje net was geboren was het tussen 5 en 6) ook ik deed alle voedingen zelf omdat ik bv gaf. En middag slaapje daar kwam het bij mij ook nooit van. ;)
    Ik weet dus precies hoe ontzettend vermoeiend het is, maar op een gegeven moment gaat het op de automatische piloot.
    suc6 en ik hoop voor je dat je snel de hele nacht door kunt slapen.

11. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

Dec 28, 2006
    1,541
    142
    63
    Female
    Mijn meissie sliep met 6 weken door maar vanaf 6 maanden is ze weer wakker 's nachts. Niet een keer maar vaak min. 2x ik geef nog steeds nachtvoedingen en ze is nu 10 maanden. Ik begrijp je wel hoor maar goed 7 weken nog maar......

12. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    Emma sliep door tot een tijdje geleden en is net voor de tweede keer wakker en heeft een fles op.
    Ze is ruim zes maanden, en ik heb tot nu toe in totaal maar 2,5 uur slaap gehad, gaaaaap..
    Martijn sliep ook snel door en begon vanaf zes maanden tot tien/elf maanden ook te rommelen 's nachts en toen kon hij kruipen en was het over.
    Maar de laatste tijd word hij 's nachts ook wakker, hij krijgt dan geen fles hoor maar het breekt wel op.
    Dus zo kan het ook gaan helaas.
    Ooit gaan ze doorslapen zullen we maar zeggen.

13. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,825
    19,152
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    @happynienja: ik ben dus niet de enige die tijdens de nachtelijke voedingen gauw even zp bezoekt. ;)

TS; nachtvoedingen horen er bij. En hoe ik dat doe? Zo dus: boekje erbij en even wat lezen of internetten / spelletje op de iPad. Als ik niet "iets" zou doen, zou ik of in slaao vallen of me stierlijk vervelen. (ligt eraan hoe moe ik ben).
    Als ik een goed boek heb, vind ik het bijna niet eens erg als hij wil drinken. Kan ik lekker weer verder lezen, haha. Hoewel ik er soms ook wel van baal als hij erg vaak wakker wordt 's nachts.

14. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Jeetje 7 weken, is eerder uitzondering dan regel hoor en denk ook niet dat je dat moet willen als ik eerlijk ben.
    Nachtvoedingen horen erbij. Mijn dochter krijgt regelmatig nog een nachtvoeding en tot 3-4 weken geleden waren dat er heel veel.... Ja je wordt er moe van, maar je kindje vraagt erom en heeft het nodig.
    Wat bij mij altijd hielp als ik het niet meer zag zitten, is het artikel over doorslapen op borstvoeding.com lezen, dan kon ik er altijd weer tegenaan haha.
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Al even bezig - De nacht doorslapen

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Irem is 6 maanden en heeft nog nooit 1 nacht doorgeslapen....en ik doe alle voedingen zelf, meestal 2 a 3 per nacht! Hoe ik het volhoud? gewoon doorgaan :). Ze heeft het nodig en het zal uiteindelijk heus wel een keer overgaan!

Ik zou me er gewoon op instellen dat je kindje voorlopig nog niet gaat doorslapen, dan kan het alleen maar meevallen

16. mroos

mroos Niet meer actief

Boaz heeft tot 6 maanden 's nachts voeding nodig gehad, en nu nog wel eens.
    Sowieso wil het niet zeggen dat je kindje doorslaapt als het geen voeding meer hoeft. Mijn zoon wordt regelmatig 2 keer per nacht wakker, rond de 5 maanden is dit een aantal weken achter elkaar 15 weken geweest.

Ik zou zeggen, zet em op;).

17. puckje

puckje Bekend lid

Jun 9, 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Ymke heeft totdat ze 6 maanden was nog een nachtvoeding gekregen en sliep daarna door. Maar sinds 2 maanden krijgt ze weer een nachtvoeding. Ze komt tussen 1 en 3 uur. Als ik haar voor 3 uur niet hebt gehoord word ik zelfs wakker. Ymke heeft het nog nodig, ze verbruikt overdag heel veel energie en haar ontwikkeling gaat heel snel.

Bij ons gaf mijn man altijd de late voeding zodat ik rond 20.00 uur naar bed kon gaan. Ik deed daarna weer de eerste voeding in de nacht. En ook de rest van de dag.

Denk dat je het met je vriend moet bespreken en hem voorstellen dat hij dan de late voeding doet. Kun jij even lekker slapen voordat de nacht begint.

18. kiddie

kiddie Niet meer actief

Hihi hier ook al 10 maanden nachtvoeding, minstens 1 en de ander 1-2 keer troosten. Maar vaak werkt dat niet.
    Ja hoe doe je dat, omdat het moet maar mopper ook wel eens.. En ben eigenlijk altijd moe. Maar ja...

Heel veel succes, na een maand of 3 is het wel minder vermoeiend dan eerst, dan kun je het beter aan.

19. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    met 4 maanden sliep mijn dametje door.
    Je went er aan. Ze sliep altijd na een voeding wel gelijk weer in dus het viel mee...

20. Bri

Bri Niet meer actief

M'n oudste sliep na een maand of 2 al aardig goed door.
    Het leek bij de jongste ook zo te gaan, van 2 tot 4 maanden heeft ze prima geslapen. En vanaf 4 maanden tot nu (bijna 8 maanden) heeft ze misschien nog 5 keer doorgeslapen, en voor de rest iedere nacht 1 (of soms 2) nachtvoeding...

hoe je dat doet? tja, vroeg naar bed! mijn meisje gaat om een uur of 9 naar bed toe en wordt dan ergens 's nachts wakker (de ene keer om 1 uur, de andere keer om 3, en soms pas om 5 uur). ik zorg er dus voor dat ik niet al te laat zelf naar bed ga.
    ik hou het juist donker en stil in haar kamertje, zodat ze zo snel mogelijk na de voeding weer in slaap valt. meestal ben ik 15-20 minuten later weer terug in bed.
    nu ze meer vast voedsel (fruit, groente, brood) eet, gaat het trouwens iets beter met slapen. misschien toch een kwestie van trek!

wat hier niet heeft geholpen:
    - aanleggen voor voeding als ik zelf naar bed ga; ze drinkt dan wel even maar wordt 's nachts nog steeds wakker
    - papflesje als laatste voeding

Share This Page