poe denk dat 7 weken nog te vroeg is om te stoppen met nachtvoeding... volgensmij duurde het bij onze beide dochters wel 5 maand... je kunt er verder weinig aan doen... misschien zelf ook gaan slapen als je kindje slaapt? zodat je wat bijtankt... lijkt me ook erg vermoeiend... mijn man deed altijd de nachtvoedingen en ik was overdag gewoon thuis....
Ik vraag me af hoe oud je zoontje is en als hij om 21.30 pas naar bed gaat is het dan niet misschien een idee om hem 's middags niet meer te laten slapen zodat hij om 19.00 naar bed kan en je iig de avond rust hebt. Want het is een groot verschil of je nog druk met je oudste bezig bent, of gewoon rustig op de bank kan zitten met niks om je heen. Vooral omdat ze overdag ook vaak niet tegelijk slapen en je dan dus toch helemaal geen rust momentjes hebt. Ook zou ik er verschillende ruzie's met mn man voor over hebben (hij wilde toch ook kinderen) dat hij dan de 23.00 voeding doet (en jij dan nog die van 20.00 en daarna meteen naar bed gaat) zodat je iig van 20.00 tot 3.00 aaneengesloten kan slapen. Je man maakt lange dagen zeg je, maar heb je wel door hoe lang jou dagen zijn en dan mag jij niet eens een stuk achter elkaar doorslapen!!!! En verder wanneer hij door gaat slapen weet niemand, mijn dochter was geloof ik 6 maanden, dus ja het kan zomaar nog een paar maanden duren. Ik vind met 7 weken doorslapen ook wel echt heel erg vroeg hoor.
Nachtvoedingen heeft mijn man nooit gedaan, sinds kort troost hij wel eens maar wel als ik er al 1 of 2 keer uit geweest ben. Hij werkt, en heeft 'nadenk-werk' dus moet echt geconcentreerd zijn. Ik ben veel thuis dus red het wel, ook al ben ik doodop.. Op je werk zitten is dan toch anders. En van 20.00 tot 3.00u slapen als je man om 23.00u gaat, wordt jij daar niet wakker van? Ik hoor elke kik van mijn dochter en slaap niet weer voor ze weer slaapt. bovendien komt onze dame al om 22.00 u en daarna 24.00 u dus ga ik net zo lief 22.00u naar bed ipv 20.00u.
Opvoeden is toch ook nadenkwerk?! En eerlijk gezegd vind ik werken buiten de deur minder vermoeiend dan thuis zijn: op je werk kun je nog eens even naar de WC gaan in je eentje (om maar een simpel voorbeeld te geven) . Maar goed, dat is een andere discussie. Hoewel ik wel denk dat mannen die dat zeggen gewoon een goed excuus zoeken M kreeg nachtvoedingen tot ze ruim 1 jaar was, toen hebben we de melkbar dichtgegooid. T is nu bijna 9 maanden en slaapt bijna nooit door. Ik ben blij als ik tussen 1u en 5/6u mag slapen En ja we zijn allebei heel erg moe (hier geen standaard vent die overal doorheen slaapt), ik probeer op tijd naar bed te gaan en zaterdag mag ik en zondag mag hij uitslapen
Jij geeft bv dus lijkt me lastig voor je man om nachtvoedingen te geven, maar dat is iets anders. Ik wil even reageren op je bovenstaande opmerking. Ik doe ook 'nadenk' werk. Hele bedrijven zijn afhankelijk van het oordeel dat ik over ze geef. En nog steeds ben ik veel meer aan het uitrusten op mijn werk dan thuis. Je laatste zin klopt inderdaad. Als je man 'nadenkwerk' doet, zit ie waarschijnlijk op kantoor. kan rustig een kopje koffie drinken wanneer ie dat wil, rustig zijn lunch opeten, een keer achterover leunen enz.. (dat is iig wat ik op mijn werk kan tussen de bedrijven door) En zorgen voor een kleintje is echt 100x meer intensief hoor! Ik zou als vader zijnde ook liever willen dat mijn vrouw uitgerust en alert is overdag omdat zij voor onze meest kostbare bezit moet zorgen, dan ik die misschien met wallen onder de ogen bij een vergadering zit. Snap je?
Hier ook soms nog steeds nachtvoedingen.. Ze is nu pas eindelijk een beetje aan het doorslapen! Hoorde ook alleen maar verhalen om me heen van doorslapende kindjes maar helaas die hebben wij niet haha. Zolang ze verder slaapt na een nacht fles vind ik niet zo heel erg, als ze maar niet in de nacht 2uur wakker is ofzo. Dat vind ik veel erger en vermoeiender..
O maar het is niet dat mijn man het niet wil! Ik beslis dat zo voor hem. Btw, je kunt s nachts afgekolfde melk geven. Ja hij zit op kantoor en doet berekeningen voor bruggen/appartementen e.d. Dus ook heel Nederland Zeker waar is opvoeden enz intensiever! Maar wel anders.Ik kan als de kleine slaapt ook een uurtje uitrusten of ontspannen. Ja hij drinkt koffie aan zijn bureau maar leunt echt niet achterover hoor! Ze hebben het erg druk en een ouderwetse baas.. Hij kan niet met te weinig slaap dan gaat het niet om die wallen maar kan hij zich nergens op concentreren.
fijn, al die reacties en meningen. mijn man heeft zwaar werk en werkt als zelfstandig ondernemer. hij heeft veel slaap nodig, anders trekt hij het niet. ik mag wel op zondag uitslapen, dan staat hij met de kids op. mijn zoontje gaat inderdaad pas rond half 10 naar bed. ik heb geprobeerd om hem smiddags niet meer te laten slapen, maar dan nog wordt hij rond 7.00u (nu dus 6.00u) wakker en dan is ie ook nog goed sjachereinig omdat hij te weinig slaapt. ook vindt ik het nu wel fijn dat hij smiddags nog slaapt, want als het dan uitkomt en ze liggen allebei tegelijk in bed, dan kan ik ook even gaan liggen. ennuh, is 2,5 niet wat vroeg om niet meerte slapen smiddags? dus eigenlijk, als ik het zo lees, is mijn zoontje een uitzondering geweest met zijn doorslapen met 8 weken>? ik dacht dat dat redelijk normaal was nl. afwachten dan maar.....
Hoe ik het volhield? Nou gewoon aanleggen en doorgaan met ademen. Hier hadden ze met 2 jaar nog wel eens 's nachts behoefte aan een borst, dus die kregen ze gewoon. Met 7, 8 weken dronken ze gewoon 10 keer per 24 uur, dus ook gewoon 's nachts. Het is erg ambitieus om van een uk van 8 weken te verwachten dat ie doorslaapt hoor! Hou er rekening mee dat dat echt wel tot een maand of 4 kan duren. Ik snap trouwens niet waarom je niet van je man zou kunnen verwachten dat hij een nachtvoeding geeft als jullie je kind flessen. Je man heeft een zware baan, maar jij moet 7 dagen per week 24 uur per dag klaarstaan. Dat vergt geen enkele onderneming van een man. Jij bent nog kraamvrouw (dat ben je tot 12 weken na de bevalling) en je moet nog herstellen van een zwangerschap en een bevalling. Heeft je man ook allemaal niet hoeven doen. Hij hoeft alleen maar de deur achter zich dicht te trekken en naar zijn werk te gaan. Dus waarom zou hij GEEN nachtvoeding kunnen geven, terwijl jij veel meer uren in een week maakt en nog herstellende bent en WEL een nachtvoeding zou kunnen geven? Ouders ben je SAMEN hoor!
hoi hier waarschijnlijk ook een ontmoedigende versie... eerste beeb was heeel snel van de nachtvoeding af, had dit dus bij de 2e ook verwacht... dat werden dus 5.5 maand!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ze kwam wel strak elke nacht op hetzelfde tijdstip wat ik draaglijker vind dan elke nacht een ander tijdstip, en ja, ik ging soms ook om 19.30 naar bed, 23 uur fles, weer naar bed en dan om 3 uur weer, zo kwam ik toch aan mijn uurtjes! (mijn man gaf ook de fles, alleen werd ik daar ook wakker van...) en het erge is, dan stopt zij met de nachtvoeding, en wie liggen er dan elke nacht om 3 uur wakker????????????wij...
als mijn man om 23.00u de fles doet, dan wordt ik ook wakker. ik wordt zelfs wakker als de kleine uk beneden aan het huilen is. dus als ik al vroeger (na 21.00 dus want dan gaat mijn zoontje pas) dan wordt ik om de haverklap wakker. 5,5 maand? jeee, das lang. ik hoop dat ik dat niet ga halen hahaaa. ik heb trouwens net even in die link gekeken die ik gekregen heb een stukje terug in dit topic. dat is een interressante site. bedankt
Hier ook geen doorslaper (meer). Hij heeft een tweetal maanden doorgeslapen tot hij +/- 3.5 maan oud was maar sindsdien wordt hij élke nacht wel wakker. De ene keer maar 1x, de andere keer 3x (en dan tel ik van 23u tot 6u hè ). Ik probeer me er gewoon bij neer te leggen en het me zo makkelijk mogelijk te maken. Daarom slaapt hij ook in een co-sleeper. Ik weiger m'n bed uit te komen, zeker nu het weer kouder is.
Al ruim 18 maanden... Ben je hard gevallen? Vorige week sliep mijn ventje opeens 5 nachten door! Maar dat was maar van korte duur; ik was vannacht gewoon weer 2x aan het voeden. En mijn man kan geen voedingen geven, want ik kolf niet.
Ik ben man, heb ook een drukke baan en ik heb alle avond- en nachtvoedingen gedaan. Mijn partner deed dan de (hele) vroege ochtendvoedingen en de rest van de dag. Zo kun je het een beetje verdelen en slaap je beiden ongeveer een uurtje of 6 al dan wel of niet gebroken. Maar dat terzijde: Wat je kunt proberen is overdag meer voedingen te geven. Het ritme dus een klein beetje verleggen. Een andere oplossing zou kunnen zijn om de voeding in te dikken (in overleg met CB) zodat de avondvoeding van 23:00 zwaarder op de maag ligt.
Over die mannen en vrouwen die buitenshuis zwaar nadenkwerk verrichten: zo'n partner heb ik ook. Heeft een superverantwoordelijke baan en werkt minstens 60 uur in de week. Maar die benijd mij niet! Mijn zoontje is erg druk en opvoeden is de meeste verantwoordelijke baan die er is en het vergt ook nadenkwerk plus dat het lichamelijk behoorlijk intensief is. Als ik 's avonds om 20.30 op de bank plof kan ik geen boe of bah meer zeggen... Mijn man en ik zouden beiden wel wat meer slaap nodig kunnen hebben, maar dit zijn nu eenmaal tropenjaren. Omdat ik niet kolf, haalt mijn man onze zoon voor de nachtvoeding en legt hem weer weg, maar meestal laat ik hem dan slapen, ik ben dan toch wakker.
Hier ook een man die veel werkt (eigen winkel zonder personeel) maar hij helpt me met alles. Eigenlijk komt hij thuis en doe ik niets meer, behalve afwassen. Maar hij houd onze dochter bezig, doet haar in bad en pyama aan, ik voed haar en ze gaat naar bed. Als ze wakker wordt in de avond gaat hij er ook uit, en 's nachts soms ook. Soms haalt hij haar uit bed en brengt haar bij me, maar ik vind het vaak ook niet nodig om hem wakker te maken. Nu kan ik overdag ook niet meer slapen en ben de hele dag bezig en druk. Toen ze kleiner was sliep ik overdag toch een paar uurtjes bij en toen maakte ik hem helemaal niet wakker snachts.
Oh ja; mijn man doet ook nog eens superveel in het huishouden. Hoef ik niet om te vragen, die ziet de momenten dat ik er doorheen zit ook wel.