Nachtvoedingen minderen Gordon methode

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lentezon18, 30 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentezon18

    Lentezon18 Niet meer actief

    Heeft iemand ervaring met de Gordon slaapmethode om het voeden 's nachts te verminderen? Ik wil het een kans geven maar vraag me vooral af of het voor mijn 16 maanden oude zoontje niet verwarrend is als hij tot bijvoorbeeld 11 uur wel mag drinken en daarna niet meer. Ik bedoel aangezien hij geen klok kan kijken..

    En zou een middenweg ook kunnen werken of zou het niet? Bijvoorbeeld wel 1x per nacht voeden maar geen 6x meer
     
  2. Madelein84

    Madelein84 Fanatiek lid

    5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    hier werkte bij jongste een middenweg niet en ben ik toen hij 2 was in 1x gestopt. Ook overdag wel en 's nachts niet was voor hem niet duidelijk.

    bij oudste werkte overdag wel beneden voeden, maar 's avonds niet boven, wel prima.


    Dat klokkijken vraag ik me ook altijd af, volgens mij gaat dat meer om een grens voor jezelf, maar een kind gaat dat inderdaad niet snappen. hier werkte dat dus ook niet bij temperamentvolle jongste.
     
    Lentezon18 vindt dit leuk.
  3. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier werkte dat niet. Het enige dat werkte om op die leeftijd eindelijk te stoppen met nachtvoeding, was hem naar zijn eigen kamer verhuizen. Niet dat ik hem dan niet maar hoorde, integendeel, maar als hij míj niet hoorde sliep hij blijkbaar beter.
     
    Lentezon18 vindt dit leuk.
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier wilde ik rond 1 jaar minder nachtvoedingen, ze kwamen allebei vaak nog 3x of vaker. Dus ik besloot telkens minimaal 4u tussen voedingen te laten, wilden ze al eerder? Dan troosten zonder voeden. Mijn doel was dus naar 1 nachtvoeding te gaan, maar ze besloten allebei meteen van 19u tot 7u te gaan slapen na 1 of 2 nachten troosten...
     
  5. Lentezon18

    Lentezon18 Niet meer actief

    Minimaal 4 uur er tussen is idd ook nog een idee! Ben alleen bang dat het verwarrend wordt voor hem de ene keer wel en de andere keer niet. Super fijn dat het bij jou zo goed heeft geholpen!
     
  6. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Voor ons was het een fijne methode. Onze derde dronk 's nachts elke 2 uur ( net als mijn 4e met 9 maanden nu).

    Na een jaar deze methode toegepast, mijn vriend deed dat. Ging echt heel goed, en hij deed heg met liefde na 12 maanden bv van mij. Met 14 maanden sliep ze daarop echt door van 7 tot 7.

    Onze nr vier is nu 9 maanden en een echte nachtelijke drinker, straks gaan we bij hem hetzelfde doen.
     
    Anniek88 vindt dit leuk.
  7. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.080
    288
    83
    Emmeloord
    Hier bood ik eerst een beker met appeldiksap aan (haar lievelings), accepteerde ze dat niet dan de borst. Hier moest ik een nieuwe gewoonte creeëren. Na een paar dagen dronk ze uit de beker wat sap. Dan in de nacht nog borst. Nu steeds vaker accepteerd ze de beker sap. Geef nu alleen nog borst als ik een volle borst heb. Steeds vaker slaapt ze door. Het is nu minder interessant en knus Haha.
    Kortom ik zou zeggen tijd voor een nieuwe gewoonte.
     
  8. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.070
    113
    Ik heb geprobeerd bij mijn temperamentvolle jongste... maar dat was drama. Nachten lang overstuur gekrijst, ik had zelf ook idee dat het te verwarrend was voor haar (soms mag het wel, soms mag het niet, dus dan blijf ik heeeeeeel lang proberen want misschien krijg ik het dan wel? Het was en is nog steeds een enorme volhouder die zich heel moeilijk van haar doel laat afleiden...). Ik was zo moe dat ik het even helemaal heb laten varen en terug ging naar op verzoek.

    Toen ze 2 jaar was, had ik er genoeg van en heb ik gekozen voor de meeste simpele en duidelijke manier: compleet stoppen met BV. Dit pikte ze toen ook heel makkelijk op... (doorslapen duurde toen nog wel een tijdje overigens... dus stoppen met BV/nachtvoeding is geen garantie dat de nachten beter worden :rolleyes:)

    Veel succes!
     
    Lentezon18 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina