nachtvoedingen na een jaar

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door honesto, 26 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honesto

honesto Lid

4 mrt 2012
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Ons zoontje is gisteren 1 jaar geworden! Weer een enorme mijlpaal.
    Alleen 's nachts maak hij er de afgelopen weken een potje van. ipv 1x per nacht drinken (waar we al op zaten) wil hij nu wel 2 3 of 4 keer per nacht. Ik merk dat ik een beetje prikkelbaar van word.
    Is dit een fase en dus nog even volhouden of moet ik dit ritme zelf doorbreken?
    Groetjes Honesto

2. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Gefeliciteerd met je zoontje's eerste verjaardag!
    Hier een Ukkie van bijna 1 en ook nog nachtvoedingen, afgelopen week hadden we een paar verschrikkelijke nachten, ik liep echt te struikelen over mijn wallen! Bleek er een kiesje te zijn doorgekomen! Nu is het weer terug naar 1/ nacht!

Sterkte hopelijk ontdek je snel wat er is!

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Rond verjaardag kun je weer regeldagen hebben...

4. fafa

fafa Niet meer actief

of je blijft nog minstens een halfjaar op 3 a 4 per nacht *gaaaaap* (niet om je te ontmoedigen hoor, hoop dat die van mij een uitzondering is ;))

5. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    :$ Leuk vooruitzicht, hihi!

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Herkenbaar! Met 14 maanden hier wel gestuurd omdat ik het amper trok. Gingen toen naar 1 voeding s avonds laat of s nachts, daar kon ik wel mee leven. Dat deed ze tot 22/23 maanden en kort daarna stopte ze door de zwangerschap.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.812
    19.094
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ben met een maand of 14 gestopt met de nahtvoedingen omdat ik het niet meer trok. En ook zoon zag overdag vaak erg bleek door vermoeidheid. Het was echt even afzien. Maar sinds we allebei weer kunnen doorslapen is het echt beter. Hij is niet meer zo moe en ik ook niet.

8. honesto

honesto Lid

4 mrt 2012
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig is het hier wel drinken en weer verder slapen, maar je nacht is toch onderbroken. Op het CB zeiden ze dat hij dit pas ging afwennen als ik zou stoppen met de bv... En dat ben ik nou net niet van plan...;)
    Het is meer voor mezelf, als ik weet dat het een fase is/met regeldagen te maken kan hebben, kan ik het al weer veel beter relativeren en is het opeens ook niet meer zo erg.
    Ik werk nu drie dagen en de afgelopen twee nachten was ik gewoon blij dat hij kwam drinken want met ook een vergadering 's avonds had ik hem bijna niet gezien en waren de nachtelijke momentjes ook mama tank momentjes.
    Hoewel ik er niet aan moet denken dat hij nog een half jaar 's nachts zo vaak komt laat ik het maar weer even los. Ik had er vooraf ook niet aan moeten denken dat ik nu al een jaar niet doorslaap...;)
    xxx

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.812
    19.094
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het consultatiebureau zegt wel vaker rare dingen over borstvoeding. ;)

Bij ons stopte het zodra ik niet meer meedeed. Geen voedingen meer tijdens de nacht of vlak na het wakker worden. Gelijk 's ochtends nog even voeden heb ik nog wel een tijdje gedaan na het afzweren van de nachtvoedingen. Maar toen werd hij steeds vroeger wakker. En een "ochtendvoeding" om half vijf, voelt voor mij gewoon als nachtvoeding!

10. honesto

honesto Lid

4 mrt 2012
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen voeding gaat meneertje niet mee accoord. Dan wordt hij boos en blijft huilen (heb ik al geprobeerd). Dan maar liever een aantal keer per nacht drinken en weer verder slapen.

11. honesto

honesto Lid

4 mrt 2012
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmorgen enorme stuwing.... Meneer maar 1x geweest vannacht ;)

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Regelt zichzelf.

Mijn zoontje kwam tot 2 jaar meestal 1 maar soms ook 2 of 3x per nacht. Toen opeens sliep hij door.

Had jij trouwens eerst een andere nick of ben je nu pas actief op zp?

13. honesto

honesto Lid

4 mrt 2012
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb me geloof ik in het voorjaar aangemeld maar ben niet zo heel actief. Hiervoor nooit een andere nickname gehad.

14. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Ik vertel op het cb niet eens dat ze nog nachtvoeding krijgt.
    Als ze daar beginnen over max 3 x bv per dag met 9 maanden, dan laat ik het onderwerp nachtvoeding maar zitten...

15. honesto

honesto Lid

4 mrt 2012
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja Agter... Dat is dan het verstandigste
    Maar ondanks dat ik redelijk mijn eigen zin doe en me hier goed bij voel brengt het CB me toch altijd een beetje van de wijs...

16. Nemo81

Nemo81 Actief lid

16 mrt 2010
    338
    0
    16
    Hier na ruim 17 maanden nog steeds nachtvoedingen.

Ik werk 4 dagen per week en ik heb het idee dat hij door borstvoeding zijn mamamomentjes krijgt. Zojuist heb ik hem ook al 2 keer gezien!

Gelukkig werkt borstvoeding bij mij een soort slaaphormoon op, dat ervoor zorgt dat ik direct weer in slaap val. Dus voor mij is dat geen probleem! Liever dat, dan moeilijkheden en nachten met een huilend kind dat je niet tevreden kunt stellen. Ik denk dat dat slopender is en we zijn hier inmiddels zo aangewend, dat het erbij hoort!

Ik weet niet wat ik het consultatiebureau de volgende keer vertel. Ze hadden vorige keer ook al commentaar op borstvoeding op verzoek, maar onze knul doet het er goed bij! Heerlijk sociaal super ondernemend en onderzoekend karaktertje.

Ik hoop zo voorlopig nog even door te gaan. Heerlijk!

Deel Deze Pagina